Afføring det første døgn efter fødsel??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

552 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Anonym trådstarter

Hvor mange gange havde jeres barn afførring de første døgn??

Min søn er nu 2 døgn gammel og han han siden igår morges skidt 6 gange. Det gjorde vores store søn ikke da han blev født. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Mie gjorde det mange gange, det er forskelligt fra barn til barn 

Anmeld

1. november 2011

SaNiNa

Både Nicklas og Naia har været stor skider, Naia er nu (5 uger gammel) begynd at have en rytme hvor der er bonus ca 3-4 gang om dagen

Anmeld

1. november 2011

Jibbe

Frej sked også 4-5 gange dagligt det første laaaaange stykke tid. I folderen vi fik fra sygehuset stod er at det er helt normalt at babyerne skider med en uges mellemrum eller mange gange om dagen. Det er ikke bekymrende

Anmeld

1. november 2011

Clisolka

Isabella havde også en del afføring de første par døgn 

Anmeld

1. november 2011

ano14316

Jeg har den der "Tjek bleen" pjece og der står:

Dag 1-2:

Urin: Barnet tisser første gang inden for 24 timer efter fødslen. Herefter tisser barnet 2 eller flere gange i døgnet

afføring: Barnet har 1 eller flere afføringer i døgnet. De første dage er afføringen sort/brun/mørk grøn. den er tyksflydende og klistret.

dag 3-4

Urin: Barnet tisser mindst 3 gange i døgnet

Afføring: Barnet har afføring mindst 2 gange i døgnet. Farven på afføringen skifter og bilver mere grøn.

Dag 5-6 

urin: Barnet har nu mindst 5 tunge bleer i døgnet

Afføring: Barnet har mindst 4 afføringer i døgnet. Farven på afføringen er skiftet til gulgrøn

dag 7-30

urin: Barnet har nu mindst 6 tunge bleer i døgnet

Afføring: Hyppugheden kan falde en anelse. barnet har nu mindst 3 afføringer i døgnet (større end en 5 krone). Afføringen er gul og har en syrlig duft. den er løs/blød i konsisten og kan være lidt grynet.

Og så mener jeg at der var en sygeplejeske der sagde til mig at i de første dage skal barnet have afføring mindst det samme antal dage son det er gammelt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.