Bleeksem?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.302 visninger
9 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Frøken J.

Har lige opdaget at Rose har fået noget eksem/udslæt af en art :/ Jeg lagde mærke til en rød plet, og så kiggede jeg mellem blanderne på hende, og hun er sådan rimelig rød, men har også en gang bittesmå røde knopper. Hvad er bedst at gøre i det tilfælde? Hvordan behandler jeg bedst, og hvorfor mon det er kommet? Bruger pt. änglamark bleer (det var lige dem de havde i brugsen, da vi manglede) og ligeledes änglamark vådservietter. Vi skifter straks over til skumklude og vand, men hvad kan vi ellers gøre?

Og så lagde jeg mærke til i dag at hendes mave er meget udspilet. Hvorfor? Hun får mylicon og har ofte afføring, så hun er ikke forstoppet!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Frejsmor

Frøken J. skriver:

Har lige opdaget at Rose har fået noget eksem/udslæt af en art :/ Jeg lagde mærke til en rød plet, og så kiggede jeg mellem blanderne på hende, og hun er sådan rimelig rød, men har også en gang bittesmå røde knopper. Hvad er bedst at gøre i det tilfælde? Hvordan behandler jeg bedst, og hvorfor mon det er kommet? Bruger pt. änglamark bleer (det var lige dem de havde i brugsen, da vi manglede) og ligeledes änglamark vådservietter. Vi skifter straks over til skumklude og vand, men hvad kan vi ellers gøre?

Og så lagde jeg mærke til i dag at hendes mave er meget udspilet. Hvorfor? Hun får mylicon og har ofte afføring, så hun er ikke forstoppet!

I kan smørre hende med et tyndt lag zink-salve, det har fungeret rigtig godt for os, når Frej har været en smule rød.. Ellers har min sp også anbefalet en anden salve der hedder inotyol(mener jeg det hedder)..

Har det mons tro været lige efter et måltid du lagde mærke til at maven var udspilet? For sådan er Frejs mave hver gang han lige har spist og han er ikke forstoppet eller noget, bare fyldt med mad hehe..

Anmeld

2. november 2011

Nina Amelia

Vi har til tider brugt zinksalve ved rødmefor at beskytte huden mod det syrlige tis men luft til numsen er super! Vi er dog gået over til en speciel salve/creme som fåes på apoteket af mærket A-Derma og hedder "Baby bottom". Kan varmt anbefales!!  (Også til svært "tand-røde" numser)
Så vidt jeg ved/kan huske så kommer der knopper hist og her en gang imellem..

Anmeld

2. november 2011

lycly

Smør et tyndt lag zinksalve og så prøv at skift bleerne ud i en periode og se om der er nogen forandrin

Mht den udspilede mave, så er det hvad min SP kalder mælkemave Sådan ser baby'ers mave åbenbart ud, og den er ekstra "stor" lige når de har spist

Anmeld

2. november 2011

Jonatansmor

Frøken J. skriver:

Herhjemme blæser vi drengens numse tør med en føntørrer. Det har vi altid gjort, det var SP der gav os den geniale idé. Så det gør vi konsekvent hver gang han er blevet skiftet og som det første når han kommer hjem fra dp.

Han har aldrig haft rød numse.

Anmeld

2. november 2011

Caroline86

lad hende ligge med måsen bar så meget som muligt og så brug apotekets babysalve efter hver skiftning.. et tyndt lag på beskytter huden!

Zinksalve kan bruges til at tage akut rødme, men virker udtørrende på huden så det skal I ikke bruge for meget af! Babysalven fra apoteket er en gennemsigtig salve (bare så du får den rigtige )... Det har virket fantastisk for os og det er ekstremt få gange Laura har haft rød hale.

og ja, som du selv siger, skumklude og duppe tør med en ren stofble!

Hendes udspilede mave er nok bare en babymave så længe hun ikke er generet, så tror jeg ikke du skal være bekymret for det

Anmeld

2. november 2011

_-Kathrine-_

Inotyol er rigtig godt.. Vi har smurt villads med det og næste gang vi skiftede ham var rødmen væk! Han har dog næsten aldrig haft rød numse da vi i starten føntørrede hans numse efter hver bleskift.. Self. På laveste og koldeste styrke... Så blev han helt tør

Anmeld

2. november 2011

_-Kathrine-_

Jonatansmor skriver:

Herhjemme blæser vi drengens numse tør med en føntørrer. Det har vi altid gjort, det var SP der gav os den geniale idé. Så det gør vi konsekvent hver gang han er blevet skiftet og som det første når han kommer hjem fra dp.

Han har aldrig haft rød numse.

Anmeld

2. november 2011

Maja88

her bruger vi bephantol mod røde numser. hager osv---

eller kartoffelmel...

og så er det vigtigt du får den godt tørret.

Anmeld

2. november 2011

Frøken J.

Tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.