Hvad giver/gav i jeres barn på 8mdr.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

664 visninger
7 svar
0 synes godt om
1. november 2011

Anonym trådstarter

Vores datter Sylvia er nu 8 måneder, og vi giver hende (et eksempel på en dags mad.)

Morgenmad f.eks. Øllebrød med en klat smør. (hun sover længe)

(Hun får vand flere gange i løbet af dagen.)

Frokost kan f.eks. være, enten kartoffelmos med kogte gullerødder fra dagen forinden. Hvis ikke der er raster så kunne det være risgrød med frugt i.

Ligen inden hun skal sove tilmiddag får hun en lille flaske, enten med sødmælk eller med mme.

når hun vågner får hun rugbrødshapser med smør, og vand. (kan vi give hende pållæg på nu)

Aftensmad er f.eks. hvis hun har fået rester til middag trekornsgrød med frugt, eller risgrød med frugt. Ellers det samme som os.

Har i nogle forslag til hvad vi også kan give hende nu? Vi giver hende meget det samme hele tiden synes jeg, med lidt afvæksling, men er ret bange for at gå for hurtigt frem, og er ikke sikker på hvad hun må få og ikke få, når hun er 8mdr.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

MorEllen

Synes det der ret fint ud det I giver hende. I må godt ha pålæg på brødet nu, f.eks. makrel i tomat, leverpostej, ost, torskerogn osv. Marie er utrolig glad for pasta, så nogle gange koger jeg fuldkornspasta som hun bare sidder og spiser med mælk til, isteden for brød. Ellers får hun havregrød med forskjellig frugt og bær til morgenmad, øllebrød eller rugbrød med pålæg til frokost og vores aftensmad. Hvis hun ikke kan lide vores mad så får hun grød. Som mellemmåltider får hun digestive-kiks, frugtstang, banan, melk, kokgt pasta, bondebrød med syltetøy... ja, lidt forskjlligt med andre ord

Jeg har forresten hørt at det er en dårlig idé at give sødmælk i flasken, for det kan være svært at vende dem af med det igen. Så er det bedre at hun kun får mme i flasken og sødmælk i en kop

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Morellen skriver:

Synes det der ret fint ud det I giver hende. I må godt ha pålæg på brødet nu, f.eks. makrel i tomat, leverpostej, ost, torskerogn osv. Marie er utrolig glad for pasta, så nogle gange koger jeg fuldkornspasta som hun bare sidder og spiser med mælk til, isteden for brød. Ellers får hun havregrød med forskjellig frugt og bær til morgenmad, øllebrød eller rugbrød med pålæg til frokost og vores aftensmad. Hvis hun ikke kan lide vores mad så får hun grød. Som mellemmåltider får hun digestive-kiks, frugtstang, banan, melk, kokgt pasta, bondebrød med syltetøy... ja, lidt forskjlligt med andre ord

Jeg har forresten hørt at det er en dårlig idé at give sødmælk i flasken, for det kan være svært at vende dem af med det igen. Så er det bedre at hun kun får mme i flasken og sødmælk i en kop

Tusind tak  Hov det var ikke meningen jeg skulle være Ano  hi hi

Det er heller ikke normalt hun får sødmælk i flasken, det er kun hvis hun bliver meget meget ked af det.  

Anmeld

1. november 2011

MamaJakob

Jeg synes også det lyder ret fornuftigt og varieret. Men var selv - og er stadig til tider - i tvivl om, hvad jeg kunne give min søn (på 9,5 mdr), og hvad han måtte få.

Til 8 mdr. besøg hos SP, sagde hun, at vi bare skulle begynde at give ham ALT (undtagen honning), så det prøver vi på. Har stadig lidt svært ved at få ham til at spise nok, når han spiser selv, altså fx hapsere osv., så supplerer stadig meget med skemad - enten grød eller vores egen mad, som vi moser.

Så fortsæt som du gør - og gi' den gas med pålæg: her bruger vi udover smør også leverpostej og smøreost meget, og så kan man også bruge torskerogn og sildepostej og sådan. Det er i hvert fald meget smart, at det er noget, som ikke kan falder af maden igen Og så er riskiks et kæmpe hit herhjemme!

Anmeld

1. november 2011

Malonde1985

Mathias får næsten alt her Til morgenmad: havregrød, brød med smør, anden grød. Mme el vælling.Frokost: rugbrød med forskelligt pålæg, el pasta. Vand.Aftensmad: samme som vi får - laver ikke maden stærk, men børnevenlig. Har også en datter på 5 år, så meget naturligt med børnevenlig mad. Mme el vælling.Som mellemmåltid: kiks, frugt, mos, lidt brød osv. Vand.Nogen gange får han altså også sødmælk, selvom de forbander det herovre i Sverige :/. Men altså det får de jo også hvis de starter i inst på denne alder. Og gav altså også min datter sødmælk i denne alder dengang, men da boede vi i dk og der er det åbenbart anderledes. Hmm..

Anmeld

1. november 2011

Anonym trådstarter

Malonde1985 skriver:

Mathias får næsten alt her Til morgenmad: havregrød, brød med smør, anden grød. Mme el vælling.Frokost: rugbrød med forskelligt pålæg, el pasta. Vand.Aftensmad: samme som vi får - laver ikke maden stærk, men børnevenlig. Har også en datter på 5 år, så meget naturligt med børnevenlig mad. Mme el vælling.Som mellemmåltid: kiks, frugt, mos, lidt brød osv. Vand.Nogen gange får han altså også sødmælk, selvom de forbander det herovre i Sverige :/. Men altså det får de jo også hvis de starter i inst på denne alder. Og gav altså også min datter sødmælk i denne alder dengang, men da boede vi i dk og der er det åbenbart anderledes. Hmm..

Tusind tak  Så jeg skal ikke være bange for bare at give hende det hele.  Det jeg godt nok glad for at høre.

Anmeld

1. november 2011

Maja_4000

Caroline får næsten kun det samme som os .. Med mindre vi får fastfood - det sker heldigvis ikke så tit
Men hun er ikke særlig glad for rugbrød .. Så til frokost får hun pasta eller a38 med havregryn og en halv most banan .. Det elsker hun

Anmeld

1. november 2011

AnneBJ

Youghurt med havregryn i, havregrød, risgrød med grøntsager, rugbrød med torskerogn/skinkesalat/makrelsalat/avocado/Ost/Hvidløgsost/osv, Kartoffelmos med kødsovs, risengrød, byggrød, frikadeller.. 

Det er nogle af favoritterne herhjemme. Han er 7 mdr, og spiser stort set alt allerede. Dog IKKE øllebrød, det vil han ikke ha...! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.