sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
11 svar
0 synes godt om
1. november 2011

th

min søn er nu 4 md, men han gider bare ikke den sut, lige så hurtig vi giver ham den så ryger den ud igen. vi har snart prøvet alle mærker.

jeg overvejer nu at stoppe med at give ham den og så bare sige at det bruger han ikke..

har i nogen gode råd????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

hekran

th skriver:

min søn er nu 4 md, men han gider bare ikke den sut, lige så hurtig vi giver ham den så ryger den ud igen. vi har snart prøvet alle mærker.

jeg overvejer nu at stoppe med at give ham den og så bare sige at det bruger han ikke..

har i nogen gode råd????

Min Helena var 4 måneder da hun endelig godtog sin sut. Den var af mærket Nuk. Jeg havde prøvet og prøvet og prøvet, men uden held. Jeg havde også prøvet at give hende sutteflaske (Avent), men den ville hun heller ikke have. En veninde fortalte mig, at Pigeon flaskerne havde en blødere suttedel, så jeg prøvede den og hun tog den i første hug!

Jeg prøvede nogle aftner at give hende lidt ekstra overni amningen og jeg tror, at når hun fandt ud af, at det også kunne være godt med lidt silicone i munden, så var det nok ok. 

Jeg havde faktisk opgivet sutten, men så prøvede jeg lige en dag, da jeg huskede det igen og hun tog den med det samme og bruger den meget nu. Ved ikke, om hun pludselig bare ændrede mening, men hun sover med sut og tager gerne sutten, hvis hun er ked af det. Det er altså kun 4 uger siden hun begyndte at bruge det. 

Ved ikke, om det er et råd, men sådan lykkedes det for os

Anmeld

1. november 2011

th

Marita skriver:

Min Helena var 4 måneder da hun endelig godtog sin sut. Den var af mærket Nuk. Jeg havde prøvet og prøvet og prøvet, men uden held. Jeg havde også prøvet at give hende sutteflaske (Avent), men den ville hun heller ikke have. En veninde fortalte mig, at Pigeon flaskerne havde en blødere suttedel, så jeg prøvede den og hun tog den i første hug!

Jeg prøvede nogle aftner at give hende lidt ekstra overni amningen og jeg tror, at når hun fandt ud af, at det også kunne være godt med lidt silicone i munden, så var det nok ok. 

Jeg havde faktisk opgivet sutten, men så prøvede jeg lige en dag, da jeg huskede det igen og hun tog den med det samme og bruger den meget nu. Ved ikke, om hun pludselig bare ændrede mening, men hun sover med sut og tager gerne sutten, hvis hun er ked af det. Det er altså kun 4 uger siden hun begyndte at bruge det. 

Ved ikke, om det er et råd, men sådan lykkedes det for os

tak,, jeg prøvede her til formiddag med den nuk med silikone vi have og vupti, den ville han gerne tage altså efter et par gange ind og ud og faldt i søvn.. dejligt... tror lige jeg prøver at kæmpe lidt mere

Anmeld

1. november 2011

Gittemor09

th skriver:

har i nogen gode råd????

jeg ville da synes det var dejligt hvis min ikke ville have sin sut... så ville jeg ikke kæmpe så meget for at få hende til at tage den..!! 

hun er 2 år, og vil kun have den med i seng, og når hun har sovet bare en halv time ligger den stadig ved siden af hende .....

jeg synes det er fedt at nogle børn slet ikke vil have en sut, så må man bruge en bamse eller andet hvis det er får at have noget tryghed..!!

Anmeld

1. november 2011

th

Gittemor09 skriver:

jeg ville da synes det var dejligt hvis min ikke ville have sin sut... så ville jeg ikke kæmpe så meget for at få hende til at tage den..!! 

hun er 2 år, og vil kun have den med i seng, og når hun har sovet bare en halv time ligger den stadig ved siden af hende .....

jeg synes det er fedt at nogle børn slet ikke vil have en sut, så må man bruge en bamse eller andet hvis det er får at have noget tryghed..!!

ja det er også sådan at vi har det, kan ikk finde ud af det

Anmeld

1. november 2011

Gittemor09

th skriver:

ja det er også sådan at vi har det, kan ikk finde ud af det

jeg ville simpelthen lade være med at tilbyde sutten... hvis der ikke er problemer med at hygge sig, eller falde i søvn, er den faktisk bare overflødig

Anmeld

1. november 2011

Pige2009

th skriver:

har i nogen gode råd????

Drop sutten

Anmeld

1. november 2011

th

Gittemor09 skriver:

jeg ville simpelthen lade være med at tilbyde sutten... hvis der ikke er problemer med at hygge sig, eller falde i søvn, er den faktisk bare overflødig

han sutter på alt andet, tøj, bamser osv.

har lidt problemer med at få ham til at sove, kæmper med ham, derfor opgave jeg at kæmpe med sutten også, for så blev han helt tosset.

Anmeld

1. november 2011

Gittemor09

th skriver:

han sutter på alt andet, tøj, bamser osv.

har lidt problemer med at få ham til at sove, kæmper med ham, derfor opgave jeg at kæmpe med sutten også, for så blev han helt tosset.

sover han for meget i dagtimerne?? 

måske han skulle holdes vågen til han virkelig ikke kan mere så han kan sove noget mere om natten, så du/i også kan få jeres søvn..!!

eller bliver han ikke mæt nok til om natten?? han skal selvfølgelig ikke spise så meget så han vågner pga. mavesmerter...

Anmeld

1. november 2011

th

Gittemor09 skriver:

sover han for meget i dagtimerne?? 

måske han skulle holdes vågen til han virkelig ikke kan mere så han kan sove noget mere om natten, så du/i også kan få jeres søvn..!!

eller bliver han ikke mæt nok til om natten?? han skal selvfølgelig ikke spise så meget så han vågner pga. mavesmerter...

jamen han sover fakstik fint om natten synes jeg.

han kommer i seng omkring kl. 20.15 og så er vi oppe ca. kl. 2 -4-6 og så står vi op omkring kl. 8-9  så det synes jeg er ok. har før været oppe op til 8 gange på en nat, så det kører.

jamen om dagen sover han ca. 3 gange af en time, men han har aldrig sovet ret meget, men græder heller ikke så meget. (det er der jeg kæmper med ham, før sov han max 4 gange ½ time) men de sidste 2 uger hvor jeg virkelig har kæmpet med ham, er vi ved at få en dags rytme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.