Mojn mojn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

Christina.78

Kofoed. skriver:

Er du sikker på man må skrive så grimt? Hehe. Ej det er altså en mærkelig sang, giver ikke rigtig mening, men okay, den er også sønderjysk. Hovsa, kom vist til at sige for meget der

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Christina.78

Zafir skriver:

Ja tak. Mindes en 18 års fødselsdag i Skærbæk, med en sang på sønderjysk... Vi var spejl blanke os fra jævleøen... Hehe

tror det var ca sådan

Mojn mojn, ha´do moch i æ øjn, (Hej hej har du møg i øjnene) Ha´do grais i æ nais (har du græs i din næse)

Ha´do bloj i æ hojh. (har du blod i hovedet)

Mojn mojn, ha´do moch i æ øjn, Ha´do sperm i æ ærm elle wa? (har du sperm i dit ærme eller hva?)

Vi spør jo bar, for vi æ intresee i dæ (Vi spørg jo bare fordi vi er interesset i dig)

Vi spør jo bar for vi er intresse i dæ Tra la la la la.....
Mojn mojn, ha´do moch i æ øjn,

Ha´do bræk i æ spræk (har du bræk i sprækken) Ha´do snot å æ måt (har du snot på måtten) Mojn mojn, ha´do moch i æ øjn, Ha´do sperm i æ ærm elle wa?

Vi spør jo bar.....

Mojn mojn, ha´do moch i æ øjn, Ha´do snavs i æ bavs (har du snavs i bukserne) Ha´do lårt å æ skjort (har du lort på skjorten) Mojn mojn, ha´do moch i æ øjn, Ha´do sperm i æ ærm elle wa?
Vi spør jo bar...

sådan cirka...

Anmeld

1. november 2011

Christina.78

men udtrykkene skal man vist stadig være sønderjyde for at forstå..men der findes mange gode sange..( som synges i godt selskab og med våde varer &nbsp

Anmeld

1. november 2011

Christina.78

Melodi: Lul lul, rokken går

Lille snaps jeg har dig kær, du gør mig så fornøjet Svider som en sæbeklat, en sæbeklat i øjet Put put put dig ned, ned og dulme sorgen Ned og lave maven om til tømmermænd i morgen.
Lille snaps du er så kold, du må da ikke fryse Skynd dig ned i varmen, det får charmen til at lyse Ned ned skynd dig ned, ned mens du har chancen Med en snaps til begge ben så ka’ man hold’ balancen.
Lille snaps du er en ven, en rigtig ven i nøden Selv når du er lunken, taber du dog ikke gløden Ned ned skynd dig ned, ned og dæmpe hosten Ligger man i sengen, kan man bedre tåle mosten.
Lille snaps nu er du tom, ak ve og ak og klage Det er trist, men der sørme ikke mer’ tilbage Ud ud skynd dig ud, medens vi er raske Man kan godt bli’e dårlig af at se den tomme flaske.

Anmeld

1. november 2011

Christina.78

Mel.: Jens vejmand

Te fest vi no æ samlet for det at do wos bøj. Do søj at vi sku' hyg' wos, omkring lidt fjedt å brøøj. Men tænk en læwde meje å uen æ sofa heer, hva mæ den lille lue, har do da tænt å det?

Ja, det er ren forfærd'le, å kom te så'n en fest. I bil, mæ bus, å cykel,ja, moske noue te hest. Hva tro'e do it vi døje' bar' mæ å kom he'te? I regn å blæjst å uvæe, har do da tænt å det?

Hva tro'e do it det koste, mæ bows å opsat håe. Ja spøj' do ba' æ knejte, de køjt et slips i gåe. Å så æ piches krølle,som de fik klippet te, å så mæ bus fra [by],  har do da tænt å det?

Hva tro'e do it vi tøser, har køjt a' kræmm og fjedt. Å smue å æ kinne' ja, det æ it så lidt. Vi sku' ha' mode-hoser, mæ striife foran te. De koste otte krone' har do da tænt å det?

Ja, tænk no bar æ mænne' de's tøj er blewen venn. De flestes kju'l var fette, de blev te rensen senn. Hvis vi var pensjonister, å åll' de peng' gik te. Så måt' vi lew af vandgrøe. Har do da tænt å det?

Å tænk så åll' de gaue, som vi har gåen å køjt. Ja, hvis vi tent et ette' så blew vi reen forknyt. Hva fæ' vi for en dale'? kun grumme lidt - do ve'  Så vi har gien en femme'. Har do da tænt å det?

Nå, skit no æ vi kommen, å komme da igæn. For vi har it fortrøt det,at vi tow mæ he'hen. Nej - vi er vældi' glaj for, at vi æ kommen mæ. Så ålt hva vi har døjet. La' væ'e å tænk å det.

Ja, vi æ vældi glaj for, at vi måt kom i daw. Å ønsk dæ sån teløk mæ, æ fødselsdaw i daw. Å vi æ også glaj for, at vi måt' kom hee no. Å bare spis å drikk te. For do betall æt jo..

No vil vi al'så slutt mæ, å tej vo glas i hånn. Vi rejse wos å skåle,i øl å vin å vand. Å ve' I hva vi ønske, vi ønske å vi tro'e. At do må lew i manne, i manne, manne åe

Anmeld

1. november 2011

Christina.78

Melodi: My Lord  

1. Damerne skal op at stå

Vi vil ha' mænd med stil og mænd med sex-appeal. Vi vil ha' mænd med penge, creditcards og bil og ved det mindst vink så skal han blive flink og gi' os kærlighed, ny smykker og en mink

Dame-omkvæd: Vi vil ha' flere mænd som vi kan ta' med hjem vi vil ha' store stærke bredskuldrede mænd. Og de skal føje sig og de skal bøje sig og ligge udstrakt lige for fødderne af mig!

Damerne sætter sig igen

2. Herrerne skal op at stå

Vi vil ha' skønne pi'r der gi'r os hvad vi si'r vi vil ha' pi'r der kør' i allerjøj'ste gear ta' en chemise på og en pikant BH ta' så en pille og lad hovedpinen gå!

Herre-omkvæd:Vi vil ha' flere pi'r de skal vær' fyldt med lir vi vil ha små og sexed' storbarmede pi'r og de skal vaske op og vride deres krop og blive ved med det ind til vi siger stop!

Herrerne sætter sig igen

3. Damerne skal op at stå

Vor mænd skal gør' det grov' selv klarer vi det sjov' og det er os, der afgør, om vi nu skal sov'. Og hvis han siger nej så si'r vi: Smut med dig! for vi vil kun ha' mænd der' med på vor galej!

Dame-omkvæd: Vi vil ha' flere mænd som vi kan ta' med hjem vi vil ha' store stærke bredskuldrede mænd. Og de skal føje sig og de skal bøje sig og ligge udstrakt lie for fødderne af mig!

Damerne sætter sig igen

4. Herrerne skal op at stå

Men hun skal være køn og være - åh så skøn og bringe mig to øller og en enkelt søn. Og hun skal stop' min sok og vær' min ydmyg' kok og føje mine lyster til jeg siger: Nok!

Herre-omkvæd: Vi vil ha' flere pi'r de skal vær' fyldt med lir vi vil ha små og sexed' storbarmede pi'r og de skal vaske op og vride deres krop og blive ved med det ind til vi siger stop!

Herrerne sætter sig igen

5. Damerne skal op at stå

I dette kvindespil der skal der meget til og hvis I mener I har kræfterne dertil så vis kun alt dit mod og læg dig for vor fod så skal vi vise jer vor kærlighed er god!

Dame-omkvæd: Vi vil ha' flere mænd som vi kan ta' med hjem vi vil ha' store stærke bredskuldrede mænd. Og de skal føje sig og de skal bøje sig og ligge udstrakt lie for fødderne af mig!

Damerne sætter sig igen

6. Herrerne skal op at stå

Vi vil ha' brune lår og langt og gyldent hår og faste baller, som kan vrikke, når I går. Og hvis I ikke kan så find en anden mand skønt godt I ved, vi er de bedste i vort land!

Herre-omkvæd: Vi vil ha' flere pi'r de skal vær' fyldt med lir vi vil ha små og sexed' storbarmede pi'r og de skal vaske op og vride deres krop og blive ved med det ind til vi siger stop!

Herrerne sætter sig igen

7. ALLE REJSER SIG OG SYNGER DERES OMKVÆD SAMTIDIG !!

Anmeld

1. november 2011

MetteT

Christina.78 skriver:

Melodi: My Lord  

1. Damerne skal op at stå

Vi vil ha' mænd med stil og mænd med sex-appeal. Vi vil ha' mænd med penge, creditcards og bil og ved det mindst vink så skal han blive flink og gi' os kærlighed, ny smykker og en mink

Dame-omkvæd: Vi vil ha' flere mænd som vi kan ta' med hjem vi vil ha' store stærke bredskuldrede mænd. Og de skal føje sig og de skal bøje sig og ligge udstrakt lige for fødderne af mig!

Damerne sætter sig igen

2. Herrerne skal op at stå

Vi vil ha' skønne pi'r der gi'r os hvad vi si'r vi vil ha' pi'r der kør' i allerjøj'ste gear ta' en chemise på og en pikant BH ta' så en pille og lad hovedpinen gå!

Herre-omkvæd:Vi vil ha' flere pi'r de skal vær' fyldt med lir vi vil ha små og sexed' storbarmede pi'r og de skal vaske op og vride deres krop og blive ved med det ind til vi siger stop!

Herrerne sætter sig igen

3. Damerne skal op at stå

Vor mænd skal gør' det grov' selv klarer vi det sjov' og det er os, der afgør, om vi nu skal sov'. Og hvis han siger nej så si'r vi: Smut med dig! for vi vil kun ha' mænd der' med på vor galej!

Damerne sætter sig igen

4. Herrerne skal op at stå

Men hun skal være køn og være - åh så skøn og bringe mig to øller og en enkelt søn. Og hun skal stop' min sok og vær' min ydmyg' kok og føje mine lyster til jeg siger: Nok!

Herrerne sætter sig igen

5. Damerne skal op at stå

I dette kvindespil der skal der meget til og hvis I mener I har kræfterne dertil så vis kun alt dit mod og læg dig for vor fod så skal vi vise jer vor kærlighed er god!

Damerne sætter sig igen

6. Herrerne skal op at stå

Vi vil ha' brune lår og langt og gyldent hår og faste baller, som kan vrikke, når I går. Og hvis I ikke kan så find en anden mand skønt godt I ved, vi er de bedste i vort land!

Herrerne sætter sig igen

7. ALLE REJSER SIG OG SYNGER DERES OMKVÆD SAMTIDIG !!

Den er bare genial den der... Har bare kun ku huske kvinde omkvædet.. Resten af sangen var bare væk... Så tak ska du ha.. 

Anmeld

1. november 2011

Christina.78

Melodi: Solen er så rød mor

Snapsen var så stærk, mor, og øllet var så koldt, tror du jeg skal dø, mor? Monstro at jeg er solgt? Hvor mon jeg var henne, mor min hjerne er blæst tom, jeg husker kun lidt whisky, mor, øl, vodka, gin og rom.   Gulvet er så glat, mor, og loftet falder ned, sengen gynger fælt, mor, det knirker i den led. Har du hentet spanden, mor og moppen og en klud? Kom tag og ryk en smule, mor, mit mellemgulv vil ud.   Hvorfor bli'r det nat, mor, og kold og bitter vind? Hør de hvide mus, mor, de piver og vil ind. Alle elefanterne, de grimme lyseblå, de tramper så forfærdeligt, åh, giv dem sutsko på.   Alting er så mørkt nu, med flimmerstjerne i. Tak for alle år, du, nu hvor det er forbi. Du skal ha' et minde mor, du får min fest-habit, der er en smule bræk på den, men det er meget lidt........!!

Anmeld

1. november 2011

Maja88

MetteT skriver:

Den er bare genial den der... Har bare kun ku huske kvinde omkvædet.. Resten af sangen var bare væk... Så tak ska du ha.. 

hvad er det for en melodi???

Anmeld

1. november 2011

Christina.78

Mel.: Jeg en gård mig bygge vil

je' ein kou mei køve' ve, deng ska wære stor å fee, kæmpe yver, la'e patter, å ein røw, da reti klatter, å når dein så sier mu, tar je glaset å drikker u'.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.