MFR vaccine og feber???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.656 visninger
12 svar
0 synes godt om
9. februar 2009

KHS

Mine drenge blev for 10 dage siden vaccineret for MFR og vi fik at vide, at ca 10 dage efter ville de muligvis få lidt feber.
Helt efter bogen, fik min ene søn i går feber, og har også haft feber i dag (38,4 her til aften)
Er der nogen af jer der har oplevet ligende, og i så fald, hvor længe er det "normalt" at have feber (synes at 2 dage med feber er lidt meget, men er heller ikke vant til at mine børn er syge...)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2009

fam.4xc

Det er hekt okay at ha feber i nogle dage.. feber er ik noget dårligt tegn.. feberen bekæmper sygdommen i kroppen og de har jo lige netop fået sygdom sprøjtet direkte ind ved vaccinationen
Du skal heller ik se så meget på selve feber tallet men se på dine børn, er de vågne, drikker og levere våde bleer?? Det er først hvis der ingen våde bleer er eller de er slappe at dine alarmklokker virkeligt skal ringe... men er du usikker så kontakt din læge i morgen... jeg ville gi det et par dage mere før jeg gjorde noget hvis de vel og mærke er nogenlunde som vanligt

Anmeld

9. februar 2009

Mormilla

Man siger jo at børn først har feber når den er over 39... Så det er helt okay...

Anmeld

9. februar 2009

Pia.

Mormilla skriver:

Man siger jo at børn først har feber når den er over 39... Så det er helt okay...

Hvor har du hørt/læst det henne - 39 i feber syntes jeg er meget for et barn...

Knus fru nysgerrig *S*

Anmeld

9. februar 2009

Pia.

KHS skriver:

Mine drenge blev for 10 dage siden vaccineret for MFR og vi fik at vide, at ca 10 dage efter ville de muligvis få lidt feber.
Helt efter bogen, fik min ene søn i går feber, og har også haft feber i dag (38,4 her til aften)
Er der nogen af jer der har oplevet ligende, og i så fald, hvor længe er det "normalt" at have feber (synes at 2 dage med feber er lidt meget, men er heller ikke vant til at mine børn er syge...)

et par dage med feber i forbindelse med MFR vaccinen er helt normalt - mener man siger de kan få feber helt op til 3 uger efter stikket...

God bedring med de små...

Knus fra Pia.

Anmeld

9. februar 2009

Mormilla

PiaR skriver:

Hvor har du hørt/læst det henne - 39 i feber syntes jeg er meget for et barn...

Knus fru nysgerrig *S*

Det sagde de til mig ude på syghuset og så står det i barnets bog..

Anmeld

9. februar 2009

Pia.

Mormilla skriver:

Det sagde de til mig ude på syghuset og så står det i barnets bog..

Det anede jeg ikke... - Men 39 syntes jeg bare er højt... altså hvis mine er varme og jeg tager deres temperatur og de har f.eks. 38 - så ville jeg da kalde det feber ville du ikke det ??? ikke fordi jeg ikke tror dig, men fordi jeg undre mig...

tit behøver man jo ikke et termometer for at konstatere at børnene er syge eller skidt tilpas - men syntes det lyder utroligt at børn først har feber hvis den er 39 og der over....

Knus Pia.

Anmeld

9. februar 2009

Mormilla

Jeg synes os at det lyder vildt. Men hvis de har under 39 så kalder de det forhøjet temperatur...
Jeg vil os selv mene at de har feber hvis den er 38. Men de kloge mener noget andet

Anmeld

9. februar 2009

Pia.

Mormilla skriver:

Jeg synes os at det lyder vildt. Men hvis de har under 39 så kalder de det forhøjet temperatur...
Jeg vil os selv mene at de har feber hvis den er 38. Men de kloge mener noget andet

Ja og de kloge er såååå kloge ikk ... Godt vi som forældre kan kigge på vores små pus og se og føle hvordan de har det....

Knus Fra Pia.

Anmeld

9. februar 2009

Mormilla

Syghuset siger 39 men har lige læst i bogen og der står at over 38,5 er feber...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.