Bumsealder allerede:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.532 visninger
7 svar
0 synes godt om
9. februar 2009

JonTri

Hej alle I kloge kvinder...

Jeg har en dreng på 7 mdr, der har fået et bumselignende udslæt rundt om munden og et par knopper på næsen. Det kommer og går, men der er ikke mønster i det. Kan f.eks ikke konstatere om det er noget han ikke tåler eller lign. Han savler MEGET og har gjort det længe - tænder har efterhånden fået skyld for en del i huset, men der er endnu ikke kommet nogen .
Så jeg har tænkt at det kan være alt det savl, samtidig med at han jo er puttet ude i dagtimerne - det sidder nærmest lige der hvor sutten er. Han er ikke specielt generet af det - det er bare ikke specielt kønt...

Nå, men er der nogle af jer, hvis unger har haft noget lign...???

Glæder mig til at høre fra jer...
Rikke

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2009

fam.4xc

lyder som lidt savl der sidder under sutten når han sover ude og det er det der laver udslættet...

Smør du ham med creme der ik er vandbaseret??
Det er nemlig ik smart at creme med vandbaseret når det er frost vejr..

Her har jeg altid brugt Ceridal og det har hjulpet på samme udslæt som du snakker om rundt om munden..

Anmeld

9. februar 2009

A.

fam.4xc skriver:

lyder som lidt savl der sidder under sutten når han sover ude og det er det der laver udslættet...

Her har jeg altid brugt Ceridal og det har hjulpet på samme udslæt som du snakker om rundt om munden..

ja ceridal er bare vild go´den bruger vi også..

Anmeld

9. februar 2009

Kvindemin

rikkekrogh skriver:

Hej alle I kloge kvinder...

Jeg har en dreng på 7 mdr, der har fået et bumselignende udslæt rundt om munden og et par knopper på næsen. Det kommer og går, men der er ikke mønster i det. Kan f.eks ikke konstatere om det er noget han ikke tåler eller lign. Han savler MEGET og har gjort det længe - tænder har efterhånden fået skyld for en del i huset, men der er endnu ikke kommet nogen .
Så jeg har tænkt at det kan være alt det savl, samtidig med at han jo er puttet ude i dagtimerne - det sidder nærmest lige der hvor sutten er. Han er ikke specielt generet af det - det er bare ikke specielt kønt...

Nå, men er der nogle af jer, hvis unger har haft noget lign...???

Glæder mig til at høre fra jer...
Rikke

Er der en fri zone omkring læberne?
ALtså normalt hvid, uden knupper.

Anmeld

9. februar 2009

JonTri

Chritinap skriver:

Er der en fri zone omkring læberne?
ALtså normalt hvid, uden knupper.

Hej...
Tja nu sover han godt nok, men der er en lille smule kant uden udslæt så vidt jeg husker... Hvad tænker du da det kan være???

Anmeld

9. februar 2009

JonTri

fam.4xc skriver:

Jeg smører i ny og næ med A-derma fra apoteket - en fed creme. Men det er ikke sket mere end et par gange jeg har smurt ham... har ikke fundet det nødvendigt før nu.

Skønt at det ikke er en sjælden ting, det med udslættet - skal have fat på Ceridal. Købes det på apoteket?

Tak for svar

Anmeld

9. februar 2009

fam.4xc

Jeg smører i ny og næ med A-derma fra apoteket - en fed creme. Men det er ikke sket mere end et par gange jeg har smurt ham... har ikke fundet det nødvendigt før nu.

Skønt at det ikke er en sjælden ting, det med udslættet - skal have fat på Ceridal. Købes det på apoteket?

Tak for svar

det er nemlig fra Apoteket og det er genialt til feks frostkinder og læber, bruger det dagligt i hovedet på mine piger her i vinter månederne
Det kan både fåes som creme og som spray... sprayen er ik så god her om vinteren der er cremen mere fed i det men hvis der er tildens til tør hud om sommeren bruger jeg sprayen...

Anmeld

9. februar 2009

JonTri

fam.4xc skriver:

det er nemlig fra Apoteket og det er genialt til feks frostkinder og læber, bruger det dagligt i hovedet på mine piger her i vinter månederne
Det kan både fåes som creme og som spray... sprayen er ik så god her om vinteren der er cremen mere fed i det men hvis der er tildens til tør hud om sommeren bruger jeg sprayen...

Det skal shoppes i morgen ... Så håber jeg det "bare" er det.
Tak for dit - forhåbentlig - gode råd...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.