Forargelse over børne-Big Brother

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

868 visninger
4 svar
0 synes godt om
9. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Fra Avisen.dk

Den britiske Channel 4 møder massiv kritik fra forældre og politikere, efter børne-Big Brother har vundet indpas på tv-skærmen.

Den engelske udgave af Big Brother 'Boys and Girls Alone' fik i tirsdags premiere på den britiske Channel 4, hvor 20 børn i 10-års alderen isoleres fra deres forældre og resten af omverdenen.

Det har skabt røre i andedammen hos forældre, børnegrupper og politikere, der mener, at det er en kynisk udnyttelse af børn, skriver Berlingske Tidende.

Eksperimentet skal foregå i to uger, hvor forældrene efter hver 48. time kan bryde ind i huset for at fodre børnene, tage sig af eventuel oprydning osv. Endvidere er der en psykolog til stede, der kan træde til, hvis børnene er i fare eller lider overlast.

Psykologen har dog ikke grebet ind endnu på trods af massiv børnemobning hos pigerne, slåskampe mellem drengene og mangel på ordentlig mad.

"Dette program har ingen værdi. Det viser, at 10-årige børn har brug for, at der er nogen til at passe på dem, ellers går det galt," siger formanden for forældresammenslutningen Parent Group, Andrew Hibberd.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. februar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Helt vildt langt ude... Men det kommer sikkert også til danmark, kunne jeg forestille mig. Men super mærkeligt koncept!!!!...

Anmeld

9. februar 2009

Honningblomst

Kunne godt tænke mig at høre hvilke overvejelser børnenes forældre har omkring at lade deres børn melde sig til sådan noget....for børnene synes da helt sikkert det er spændende, men de kn jo loigesom ikke forholde sig til de eventuelle negative konsekvenser.
Eva

Anmeld

9. februar 2009

Honningblomst

Kunne godt tænke mig at høre hvilke overvejelser børnenes forældre har omkring at lade deres børn melde sig til sådan noget....for børnene synes da helt sikkert det er spændende, men de kn jo loigesom ikke forholde sig til de eventuelle negative konsekvenser.
Eva

Anmeld

9. februar 2009

Loggidut

jammen det er satme sygt!

hvad er det da for noget???

der var engang en mor som fik en voldsom straf for at efterlade sin 14årige datter (jeg mener hun var 14 år) mens hun selv tog på ferie...

og her gør man det fuldt offentligt, med meget mindre børn...jammen for pokker, de kan da ikke havde tænkt ret meget over det.

sådan nogle satans forældre...børnene burde blive fjernet fra hjemmet, børn er og bliver ikke forsøgsdyr.
Og her er til og med tale om noget som forgår for voksnes folks skyld.

jeg nægter at tro at børnene er gået med til det af fri vilje...desuden går der 48 timer, ja hele to døgn, hvor børnene skal klare sig så godt som de nu kan...hvor de stærkeste er dem der "overlever" aj aj, undskyld, det her røre godt nok noget i mig, som ikke skal pilles ved.

åndsvage forældre...håber polisen står og venter på at fjerne børnene en efter en når man engang er færdig med at lege Bigbrother med dem!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.