Var jeres også sådan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

724 visninger
16 svar
0 synes godt om
31. oktober 2011

Den lykkelige

Min datter er 8 måneder og en uge og hun vil ikke spise særlig meget.. Mad som hun før spiste vildt meget af, sidder hun nu og gider ikke have.. hun gider ikke grød/mos.. men vil kun have ting hun selv kan sidde med..
Hun vågner mange gange om natten og spiser mere der..
Hun vil ikke have sutten som trøst og drejer hovedet..
Hun savler helt vildt.. Kan det være tænder eller tigerspring??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Maja_4000

Sådan gjorde/gør vores datter også :b
Hun vil stortset KUN have vores mad .. Så det får hun Hun spiser mere om natten end hun plejer ..
Hun er ved at få en fortand .. Men om det er den der har drillet i omkring 2 måneder , ved jeg ikke

Anmeld

31. oktober 2011

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Sådan gjorde/gør vores datter også :b
Hun vil stortset KUN have vores mad .. Så det får hun Hun spiser mere om natten end hun plejer ..
Hun er ved at få en fortand .. Men om det er den der har drillet i omkring 2 måneder , ved jeg ikke

Men synes det vildt svært mht maden.. for hun er ikke god nok til at tygge endnu selv.. så hun kan ikke være helt med.. hvad får caroline?? Altså hvordan gør du??
Vores spiser det ikke men sidder bare og tygger i det og sviner med det..

Anmeld

31. oktober 2011

Lunae

Den lykkelige skriver:

Min datter er 8 måneder og en uge og hun vil ikke spise særlig meget.. Mad som hun før spiste vildt meget af, sidder hun nu og gider ikke have.. hun gider ikke grød/mos.. men vil kun have ting hun selv kan sidde med..
Hun vågner mange gange om natten og spiser mere der..
Hun vil ikke have sutten som trøst og drejer hovedet..
Hun savler helt vildt.. Kan det være tænder eller tigerspring??

Det er meget almindeligt og det skal du slet ikke bekymre dig om.
Når hun savner så meget, så kan det sagtens være tænder - for nogle børn er det virkelig anstrengende at få tænder (fx Camille)

Hvis du finder ud af, at det er tænder, så kan du give hende Dolodent på gummerne - Det er guld værd!

Anmeld

31. oktober 2011

Maja_4000

Den lykkelige skriver:

Men synes det vildt svært mht maden.. for hun er ikke god nok til at tygge endnu selv.. så hun kan ikke være helt med.. hvad får caroline?? Altså hvordan gør du??
Vores spiser det ikke men sidder bare og tygger i det og sviner med det..

Tror bare lige hun skal lære det .. I starten skar vi det ud i små bitte bidder .. Men nu kan hun sagtens tage f.eks. en hel pastaskrue
Alt efter hvad vi får , så får hun det enten med vores gaffel , ellers ligger vi små bidder på bordet , som hun selv tager op og spiser .. Hvis det er noget med sovs , ris , kartoffelmos og sådan , får hun det direkte i munden

Hun vil dog ikke spise rugbrød .. Så til frokost får hun som regel a38 med en halv banan most i og havregryn

Anmeld

31. oktober 2011

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Tror bare lige hun skal lære det .. I starten skar vi det ud i små bitte bidder .. Men nu kan hun sagtens tage f.eks. en hel pastaskrue
Alt efter hvad vi får , så får hun det enten med vores gaffel , ellers ligger vi små bidder på bordet , som hun selv tager op og spiser .. Hvis det er noget med sovs , ris , kartoffelmos og sådan , får hun det direkte i munden

Hun vil dog ikke spise rugbrød .. Så til frokost får hun som regel a38 med en halv banan most i og havregryn

Hi hi nå ja det var lige præcis det jeg tænkte.. hi hi.. godt  For ellers kunne det gå hen og blive rigtig lækkert over det hele..
Guuuud ja de må da få yoghurt.. har jeg aldrig givet gry endnu.. ej må jeg da lige prøve.. hun får godt nok rugbrød.. med lidt mælk i bunden endnu..
Tak for svar  

Anmeld

31. oktober 2011

Den lykkelige

Lunae skriver:

Det er meget almindeligt og det skal du slet ikke bekymre dig om.
Når hun savner så meget, så kan det sagtens være tænder - for nogle børn er det virkelig anstrengende at få tænder (fx Camille)

Hvis du finder ud af, at det er tænder, så kan du give hende Dolodent på gummerne - Det er guld værd!

Ej tak søde.. må jeg da prøve på hendes gummer.. hun har den sidste halvanden måned virket MEGET irriteret i den ene side af overmunden og klør hele tiden derinde med tommel fingeren.. men nu i nat vågnede hun bare så mange gange og græd og ville hverken have sut eller flaske..  Og hun savler helt vildt idag.. vi har aldrig haft brug for savle smække.. men nu kommer de da frem
Ej det må jeg prøve købe.. er det på apoteket??

Anmeld

31. oktober 2011

Maja_4000

Den lykkelige skriver:

Hi hi nå ja det var lige præcis det jeg tænkte.. hi hi.. godt  For ellers kunne det gå hen og blive rigtig lækkert over det hele..
Guuuud ja de må da få yoghurt.. har jeg aldrig givet gry endnu.. ej må jeg da lige prøve.. hun får godt nok rugbrød.. med lidt mælk i bunden endnu..
Tak for svar  

Caroline er vild med a38 , yoghurt osv :b Dog nægter hun at spise det , hvis vi andre sidder og spiser noget andet .. Hvilket jeg godt forstår Hehe

Anmeld

31. oktober 2011

Den lykkelige

Maja_4000 skriver:

Caroline er vild med a38 , yoghurt osv :b Dog nægter hun at spise det , hvis vi andre sidder og spiser noget andet .. Hvilket jeg godt forstår Hehe

Hi hi sødt..  Sådan er Gry også..  Eller hvis nu jeg har en agurk og hun har agurk så er min MEEEEEGET bedre  
Lige til hun får den og smider på gulvet

Anmeld

31. oktober 2011

Maja_4000

Den lykkelige skriver:

Hi hi sødt..  Sådan er Gry også..  Eller hvis nu jeg har en agurk og hun har agurk så er min MEEEEEGET bedre  
Lige til hun får den og smider på gulvet

Haha Præcis ! :b
Mors og fars mad smager ALTID bedre .. Det ved alle da

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.