mit venstre bryst er defekt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

763 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hvad gør jeg? Mit venstre bryst danner meget lidt mælk. Selv når jeg ikke har ammet fra det i 4 timer pga natten er der kun lidt mælk i det yderste af brystet. Mit højre bryst derimod danner masser! Hvis jeg ikke har ammet fra det i 4 timer bliver det så overspændt af mælk at det løber over og igennem mit ammeindlæg.

Hvorfor denne forskel? Jeg ammer lige meget fra begge bryster. Det stresser mig, for mit barn kan jo ikke leve af kun et bryst :-(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

JustMe

Jeg kender ikke årsagen til, hvorfor dette sker, men vil bare informere dig om, at du sagtens kan producere nok mælk til et barn fra ét bryst. Det er jo det samme, når en tvillingemor skal ernære 2 børn; det er 1 barn pr. bryst. Så hvis du kan leve med den mulige størrelsesforskel på brysterne og leve med kun at amme fra et bryst, kan det sagtens lade sig gøre

Anmeld

30. oktober 2011

MetteS81

Jeg ammede i kort tid men her var det det samme som du oplever...mit højre bryst havde meget mere mælk end det venstre...aner dog ikke hvorfor men tror ikke der sker noget ved det

Anmeld

31. oktober 2011

Anonym

jeg havde det på samme måde som dig. jeg har ammet i 2 måneder hvor det har gået fint, men nu er det ved at være slut med mælken.

man kan sagtens være heldig at man danner nok mælk i det ene. der er nogen der kun ammer med det ene fordi det andet af en eller anden grund ikke rigtig danner mælk.

Anmeld

31. oktober 2011

Kb

Anonym skriver:

Hvad gør jeg? Mit venstre bryst danner meget lidt mælk. Selv når jeg ikke har ammet fra det i 4 timer pga natten er der kun lidt mælk i det yderste af brystet. Mit højre bryst derimod danner masser! Hvis jeg ikke har ammet fra det i 4 timer bliver det så overspændt af mælk at det løber over og igennem mit ammeindlæg.

Hvorfor denne forskel? Jeg ammer lige meget fra begge bryster. Det stresser mig, for mit barn kan jo ikke leve af kun et bryst :-(

Et barn kan sagtens leve af mælken fra et bryst. Husk på at mængden af mælk i brystet afhænger af, hvor meget barnet dier fra det og har derfor ikke en egentlig begrænsning....

Det kan være svært at vurdere hvor meget mælk der kommer ud af et bryst når man ammer. Man kan sagtens tro der ikke er nok mælk - for man ser jo ikke hvor meget der kommer ud. Jeg vil anbefale dig at ligge dit barn til det "dårlige" bryst nogle gange i træk og så skal du nok få fornemmelsen af at der er nok mælk igen - man skal bare tro på det

Anmeld

31. oktober 2011

MLT

Jeg ved ikke hvorfor det sker, men jeg oplevede det samme. Min datter starede som regl med at spise af det bryst, som ikke dannede så meget mælk, og derefter fik hun resten af det andet

Anmeld

31. oktober 2011

Røverdatter

Anonym skriver:

En sundhedsplejerske har fortalt mig at det højst sandsynligt har noget at gøre med 'vores gode side' - jeg har det samme med mit venstre bryst, men hun siger at hvis man er fx højre-håndet vil mælken lettere løbe i højre bryst - altså den side man er mest komfortabel ved.

Ved ikke om det lige præcis er derfor - men det passer hos mig 

Anmeld

31. oktober 2011

Røverdatter

Anonym skriver:

En sundhedsplejerske har fortalt mig at det højst sandsynligt har noget at gøre med 'vores gode side' - jeg har det samme med mit venstre bryst, men hun siger at hvis man er fx højre-håndet vil mælken lettere løbe i højre bryst - altså den side man er mest komfortabel ved.

Ved ikke om det lige præcis er derfor - men det passer hos mig 

Anmeld

31. oktober 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Hvis baby bliver mæt ved det "gode" bryst, er det da bare det du ammer ved hver gang! Det er der slet ik noget i vejen med. Her ammede jeg kun ved det ene bryst af gangen. Altså et måltid, højre og næste måltid ved venstre. Havde jeg kun haft mælk i et bryst havde jeg bare brugt det.. Vh Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.