Erfaring med odense marcipan låg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.028 visninger
8 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Den lykkelige

Hver gang jeg laver kager med fondant kan jeg se folk sidder og piller det af og jeg selv spiser heller aldrig fondanten.. synes faktisk det lidt ulækkert..
Men så så i Super best at de havde odense marcipanlåg i hvid.. Nogen der kender til det?? Om man kan indfarve som fondant og hvordan med diamond cutter.. kan man det i??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Dot D

Nu svarer jeg ikke særligt pænt, hi hi, men det er noget LORT..... Nu har jeg prøvet det af tre gange, og det fungerer bare overhovedet ikke for mig. 

Jeg fortsætter med fondant, også må folk pille det af, hvis de ikke kan lide det

Anmeld

1. november 2011

Kageelsker

Den lykkelige skriver:

Hver gang jeg laver kager med fondant kan jeg se folk sidder og piller det af og jeg selv spiser heller aldrig fondanten.. synes faktisk det lidt ulækkert..
Men så så i Super best at de havde odense marcipanlåg i hvid.. Nogen der kender til det?? Om man kan indfarve som fondant og hvordan med diamond cutter.. kan man det i??

Hvis du endelig skal kaste dig ud i marcipan, ville jeg anbefale dig at bruge overtræksmarcipan. Jeg har dog ikke selv erfaring med dette (bryder mig ikke om marcipan ), men kender flere der har fin succes med det. Det skulle dog ikke være helt lige så nemt at arbejde med, så det kræver nok lidt træning.

Jeg ved ikke hvor mange steder der forhandler det, man skal nok i en specialforretning eller finde det på nettet. ved at min lokale kagepusher her i Roskilde har det

Anmeld

1. november 2011

Timse

Du kan ikke farve det, men det er faktisk slet ikke så ringe, selvom jeg selv foretrækker at lave det med marcipan fra bunden bare lige et fif: husk at smøre godt med flødeskum eller andet under, da det er en anelse "stift" ellers

Anmeld

2. november 2011

aarhusmor

Jeg har prøvet det 2 gange og var meget glad for det.

Anmeld

2. november 2011

banditten2011

Den lykkelige skriver:

Vi har brugt det 2 gange og har været fint tilfredse

skal også bruges næste gang

Anmeld

2. november 2011

aarhusmor

Det er bare træls man kun kan købe det i Super Best, for vores lokale Super Best gik ned dengang vi havde "kødkrisen"

Anmeld

2. november 2011

Maja_4000

aarhusmor skriver:

Det er bare træls man kun kan købe det i Super Best, for vores lokale Super Best gik ned dengang vi havde "kødkrisen"

Netto har lige haft det

Anmeld

2. november 2011

aarhusmor

Maja_4000 skriver:

Netto har lige haft det

okay, der vil jeg da lige prøve at kigge en dag Tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.