Nogle der forstand på love her?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

345 visninger
4 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hejsa, en af mine familiemedlemmer var ude idag, og der blev stjålet 1000 kr fra et skab. Min familiemedlem blev beskyldt for det uden nogen grund og tilfældigvis havde personen hævet idag 1000 kr i automaten. Personen blev anholdt af poltiet og holdt tilbage på politistationen i hele 3 timer. Heldigvis havde min familiemedlem fundet en kvittering fra selve automaten på at han havde hævet de penge selv imorges.

Personen er helt færdig, kan ikke komme over at man har beskyldt ham for at stjæle helt uden grund, og anholdt ham helt uden beviser, han er helt ude grimme tanker om vores samfundt og sit liv . Han fik ikke engang nogen undskyldning på politistationen.

Jeg har før hørt om at man kan søge erstatning når man er blevet annholdt på denne måde. Kan man det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

UnderCover37

Pas... det tror jeg nok du skal tale med politiet om eller måske en advokat? 

Lyder vildt at blive anholdt på den måde for 1000 kr... 

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

30. oktober 2011

Dinna88

Jeg kan ikke helt se problem. Personen havde 1000 kr på sig, og der var stjålet 1000 kr - så er det vel meget fair at blive tilbageholdt til det modsatte er bevist? Han er jo netop ikke skyldig, før noget som helst er klargjort. Men de må jo tilbageholde ham for evt. tyveri selvom det kun er 1000 kr og noget større

Politiet har da sikkert beklaget ulejligeden, det gør de fleste. Men på mig lyder det ikke som om de har noget at undskylde

Anmeld

30. oktober 2011

Anonym trådstarter

Har fået fat i advokaten, heldigvis har han ret til at få 2200 kr i erstatning, da han blev uberettiget anholdt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.