afvænning af suttebrik??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.684 visninger
10 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Røverdatter

Jeg er i gang med at skulle afvænne min dreng fra at bruge suttebrik når jeg ammer. Nogle gange under amningen lykkes det at han sutter og spiser uden, men han bliver hurtigt frustreret og skriger og jeg sætter brikken på igen.. så jeg vil meget gerne høre jer som har været i samme situation, hvordan fik i jeres baby afvænnet, og hvor lang tid brugte i på det?

Nogle stærke fif?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

SaNiNa

Hvorfor afvænne ham fra den?

Jeg brugte ammebrik til Nicklas lige til vi ikke ammede mere og nu startede jeg op med ammebrik overvejer slet ikke at stoppe når det køre fint med den.

Det skade jo ikke at bruge den

Anmeld

31. oktober 2011

Røverdatter

Sanne og Nicklas skriver:

Hvorfor afvænne ham fra den?

Jeg brugte ammebrik til Nicklas lige til vi ikke ammede mere og nu startede jeg op med ammebrik overvejer slet ikke at stoppe når det køre fint med den.

Det skade jo ikke at bruge den

Nej jeg har også overvejet at blive ved med at bruge den. Synes bare de brikker er lidt besværlige engang imellem, de falder af hvis hans hånd lige rammer, man skal hver gang sørge for at have en ren brik, og om natten kan jeg ikke se om de kommer rigtigt på osv...

Gad bare godt at jeg kunne droppe den, så jeg bare behøver mit bryst indenfor rækkevidde 

Anmeld

31. oktober 2011

HeidiØ

BirksMor skriver:

Jeg er i gang med at skulle afvænne min dreng fra at bruge suttebrik når jeg ammer. Nogle gange under amningen lykkes det at han sutter og spiser uden, men han bliver hurtigt frustreret og skriger og jeg sætter brikken på igen.. så jeg vil meget gerne høre jer som har været i samme situation, hvordan fik i jeres baby afvænnet, og hvor lang tid brugte i på det?

Nogle stærke fif?

Jeg sidder i det samme som dig Jeg ville SÅ gerne afvænne William med dem - ikke fordi det genere mig, men fordi det er super øv at hive brystet frem andre steder og skal til at sætte den fast først! ..

Jeg har øvet i flere uger nu, og der sker det samme som du oplever. Han sutter fint et stykke tid, får sluppet brystet og så er fanden løs inden jeg får sat brikken på Så jeg har indset nu at jeg bare fortsætter med den til jeg ikke ammer mere!

Well, havde ingen fede tricks du ku bruge, ville bare sige vi har det på fuldstændig samme måde Hehe. Det er altid rart man ikke er alene i båden

Anmeld

31. oktober 2011

MorEllen

BirksMor skriver:

Nogle stærke fif?

Jeg havde det på samme måde som dig; jeg prøvde flere gange at afvænne Maire fra ammebrikken, men hun blev utålmodig også blev det hele bare så træls at vi bare fortsatte med dem. De gangene hun suttet uden brikke så fik hun heller ikke tømt brystet riktig.

Jeg syntes også det var træls at altid skulle have en brik med.. men på den anden side så syntes jeg det var rart at amme med dem, og jeg angrer ikke på at jeg bare fortsatte med dem helt til vi stoppet med ammingen.
Hvis du synes avvænningen bare er træls så synes jeg bare du kan fortsætte med brikkerne Så får du en tilfreds baby

Anmeld

31. oktober 2011

Røverdatter

HeidiØ skriver:

Jeg sidder i det samme som dig Jeg ville SÅ gerne afvænne William med dem - ikke fordi det genere mig, men fordi det er super øv at hive brystet frem andre steder og skal til at sætte den fast først! ..

Jeg har øvet i flere uger nu, og der sker det samme som du oplever. Han sutter fint et stykke tid, får sluppet brystet og så er fanden løs inden jeg får sat brikken på Så jeg har indset nu at jeg bare fortsætter med den til jeg ikke ammer mere!

Well, havde ingen fede tricks du ku bruge, ville bare sige vi har det på fuldstændig samme måde Hehe. Det er altid rart man ikke er alene i båden

Er faktisk glad for at du skriver at du er i samme situation. 

måske skal jeg bare give op og beholde brikken. Synes bare også det er besværligt om natten, da jeg gerne ville kunne ligge og amme - det er nærmest umuligt med brik synes jeg..

Sundhedsplejerske har bare sagt at det er godt at afvænne ham når han nu endnu er meget lille..

Anmeld

31. oktober 2011

SaNiNa

BirksMor skriver:

Nej jeg har også overvejet at blive ved med at bruge den. Synes bare de brikker er lidt besværlige engang imellem, de falder af hvis hans hånd lige rammer, man skal hver gang sørge for at have en ren brik, og om natten kan jeg ikke se om de kommer rigtigt på osv...

Gad bare godt at jeg kunne droppe den, så jeg bare behøver mit bryst indenfor rækkevidde 

Jeg har 4 brikker og skolder dem når jeg går i seng så har jeg brikke nok til næste formiddag.

Ja der skal ikke meget til det mindste lille ryk og man er gennem vædet af mælk, men heller det ende en kamp hver gang der skal ammes.

Jeg tænder altid lyset når hun skal ammes fordi hun hoppe rigtig meget af og på hele tiden og i disse mørke tider er det helt umulig at se om hun får rigtig fat

Anmeld

31. oktober 2011

Røverdatter

Morellen skriver:

Jeg havde det på samme måde som dig; jeg prøvde flere gange at afvænne Maire fra ammebrikken, men hun blev utålmodig også blev det hele bare så træls at vi bare fortsatte med dem. De gangene hun suttet uden brikke så fik hun heller ikke tømt brystet riktig.

Jeg syntes også det var træls at altid skulle have en brik med.. men på den anden side så syntes jeg det var rart at amme med dem, og jeg angrer ikke på at jeg bare fortsatte med dem helt til vi stoppet med ammingen.
Hvis du synes avvænningen bare er træls så synes jeg bare du kan fortsætte med brikkerne Så får du en tilfreds baby

Tak for svar.. Tror egentlig jeg vil blive ved med brikken så  den er jo også okay i nogle situationer, fx at man ikke får så mange sår og revner som man ellers kunne få...

Anmeld

31. oktober 2011

Maja88

jeg prøvede et par gange at ligge hende til uden.. og fik hun fat så hurra, men den kom på halvvejs da hun blev frustreret..

fik hun så ikke fat fra start, jamen så på med brikken og prøve måske halvvejs at tage den af...

men da hun var en 2 måneder, så prøvede jeg om natten at ligge hende til og sørme om hun ikke tog fat. og siden har vi ikke brugt brik...

det siges det er bedre at smide den om natten, da de er meget mere afslappede der

Anmeld

31. oktober 2011

HeidiØ

BirksMor skriver:

Er faktisk glad for at du skriver at du er i samme situation. 

måske skal jeg bare give op og beholde brikken. Synes bare også det er besværligt om natten, da jeg gerne ville kunne ligge og amme - det er nærmest umuligt med brik synes jeg..

Sundhedsplejerske har bare sagt at det er godt at afvænne ham når han nu endnu er meget lille..

Ja, det gad jeg også godt jeg kunne! Men nej, er nødt til at smutte i stuen - der kan vi godt blive enige om det ville være praktisk uden

Det sagde min SP også da William var helt lille endnu, og jeg trænede, men nu er han 7 uger og er stadig ik af med dem! Men men.. fortsætter med at træne når jeg har lyst!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.