Episoder fra arbejdsplads

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

390 visninger
7 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Stjernestoev

Jeg har lige et spørgsmål, som jeg håber nogle kan svare på..
Man oplever noglegange herinde, at folk fortæller episoder fra deres arbejdsplads herinde. Freks. Pædagoger fortæller om børn fra deres arbejdsplads, dog uden at nævne navne.. Og i navnetråden fortæller de om børn de har passet, der hedder nogle navne. Jeg tænkte på om man egentlig godt måtte det?
Ikke fordi jeg synes det er forkert, men har faktisk bare tænkt på om man må det? :-) eller om man har fuldstændig tavshedspligt? :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Maja88

Stjernestoev skriver:

Man oplever noglegange herinde, at folk fortæller episoder fra deres arbejdsplads herinde. Freks. Pædagoger fortæller om børn fra deres arbejdsplads, dog uden at nævne navne.. Og i navnetråden fortæller de om børn de har passet, der hedder nogle navne. Jeg tænkte på om man egentlig godt måtte det?
Ikke fordi jeg synes det er forkert, men har faktisk bare tænkt på om man må det? :-) eller om man har fuldstændig tavshedspligt? :-)

altså mig bekendt må man gerne nævne børn uden navne og køn..

du må fx gerne sige:

på mit arbejde har vi et barn som bla bla bla. der må ikke nævnes køn, alder osv....

med hensyn til navne må man vist nok ikke, men er utrolig svært nogen gange..

Anmeld

30. oktober 2011

Stjernestoev

Maja88 skriver:

altså mig bekendt må man gerne nævne børn uden navne og køn..

du må fx gerne sige:

på mit arbejde har vi et barn som bla bla bla. der må ikke nævnes køn, alder osv....

med hensyn til navne må man vist nok ikke, men er utrolig svært nogen gange..

Okay, tusinde tak for svar
Så blev jeg da lidt klogere.

Anmeld

30. oktober 2011

Maja88

Stjernestoev skriver:

Okay, tusinde tak for svar
Så blev jeg da lidt klogere.

er ikke HELT sikker på det er korrekt..

men så er andre jo lige velkomne til at give sit besyv med

Anmeld

30. oktober 2011

wamse

Stjernestoev skriver:

Man må ikke fortælle det således at personen vil kunne blive genkendt ud fra det skrevne, og jeg synes så heller ikke at det er et forum, hvor mennesker der arbejder med mennesker burde skrive sine bekymringer eller undringer, det synes jeg at man burde med sine kollegaer.

Anmeld

30. oktober 2011

Stjernestoev

wamse skriver:

Man må ikke fortælle det således at personen vil kunne blive genkendt ud fra det skrevne, og jeg synes så heller ikke at det er et forum, hvor mennesker der arbejder med mennesker burde skrive sine bekymringer eller undringer, det synes jeg at man burde med sine kollegaer.

Tak for dit svar
Jeg er ganske enig.

Anmeld

30. oktober 2011

Clisolka

Stjernestoev skriver:

Jeg har faktisk tit undret mig over det samme  På min arbejdsplads har vi f.eks. tavshedspligt, men jeg arbejder heller ikke med børn 

Anmeld

30. oktober 2011

Stjernestoev

Babymor2010 skriver:

Jeg har faktisk tit undret mig over det samme  På min arbejdsplads har vi f.eks. tavshedspligt, men jeg arbejder heller ikke med børn 

Der kan man bare se.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.