Skolesammenlægning...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

258 visninger
1 svar
0 synes godt om
30. oktober 2011

Hansen97

Ja vores skole er blevet lagt sammen med en anden skole og bliver heldigvis bliver den i vores by...

Min dreng har knyttet nye venskaber og er glad for forandringen...

Men nu vil den anden by oprette en Friskole i deres by... Og jeg tænker at venskaber bliver brudt igen efter kun 1 år... Hvorfor ikke acceptere forandringer??

Kan godt være jeg ser forkert på det men så må nogen forklare mig fornuften i det andet...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Mi

Vi har også ændringer på skoleområdet i vores kommune, og de bliver kæmpet imod med tænder og kløer. Noget af kritikken er sikkert berettiget, men alt kan jo ikke altid blive ved med at være som altid.

Fx var der en skole som kun havde 8 elever i deres nye 0 klasse, og sådan så det ud til at skulle fortsætte. Selvfølgelig må kommunen lukke sådan en skole, den er bare alt for dyr at drive, men de var jo vild vrede i den lille by, og nu har de vist åbnet en kristen friskole i stedet. Det var der i hvert fald planer om.

Her i mit område (vi er tre små byer som har et fællesskab) har kommunen lukket børnehaven. Det er da super ærgeligt for området, men det skete fordi den lokale friskole startede deres egen private børnehave og tog halvdelen af børnene fra den kommunale.

Nu skal skoledistrikterne laves om, og så er det det der er ramaskrig over. Men kommunen har bygget en hel ny skole, som folk flygter fra og de kan knap fylde et enkelt spor op. Til gengæld er vores skole populær og skoledistriktet vokser, da der bliver bygget mange nye huse. Så vi har tre spor som er fyldt godt op. Så SKAL politikerne jo gøre et eller andet, og der vil være tabere i sådan et spil. Ærgeligt for dem, det erkender jeg, men problemet skal jo løses.

Så nej, alt skal helst blive som altid, vi vil alle have de bedste løsninger for vores børn....og det er ganske umuligt for politikerne at gøre alle tilfreds

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.