Hvor meget tøj skal baby have på når det sover hos mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

lycly

Min datter sover også i vores seng, og hun har kun en sparkedragt med fødder på. Og så sover hun med sin egen dundyne. Og det virker som om at det er helt tilpas for hende  

Synes du skal droppe bodyen, og nøjes med natdragt, og så en dyne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Happiness

TulleStøv skriver:

Hvorfor sover han i din seng?

Synes du skal prøve at tag bodyen af ham.

Det er vel fordi babyer har godt af at sove tæt på deres mor... Lukas sov også hos mig de første par måneder. Og han kommer da stadig over til mig hvis han vågner om natten.

Til TS. Lukas sover i sin egen seng første del af natten, og hos mig den anden del (hvis han vågner). Han har enten en natdragt med lange ærmer og ben og strømper på. Ellers har han en body og et par strømpebukser på. Det er nok her, og han kan også føles varm om morgenen. Han har ikke body indenunder. Men ellers brug en uldbody. De er jo både kulde og varmeregulerende Men som en anden skriver, så prøv at mærk ham i nakken. For babyers hænder og fødder er tit kolde, uden de fryser

Anmeld

30. oktober 2011

Sara.

TulleStøv skriver:

Jeg har altid hørt, at babyer ikke må sove i forældre seng.

Det må de gerne :-)

Men selvføgelig ikke hvis man har drukket, taget medicin, eller der er andre grunde til ikke at gøre det.

Så det tror jeg er meget forskelligt rundt omkring i de danske hjem om babyer gør det. Både hvad forældrene har det bedst med og hvad der virker for børnene...

Anmeld

30. oktober 2011

FrkMR

Jeg valgte at tage hans body af i nat, og så kun give ham hans natdragt på. Samtidigt så gav jeg ham hans egen dyne på, og tog ham kun ind under min dyne når han skulle amme.

Han holdte en fin tempertur natten igennem, og han var ikke svedig til morgen. Så tror det er mere passende

Til det med at han sover i min seng:

Det gør han fordi han bliver urolig, og ked af det når jeg ligger ham ned i liften og han falder til ro med det samme han ligger hos mig. Så efter flere dages natroderi har jeg valgt at han så får lov at sove i min seng nu det åbenbart er det der får ham til at falde til ro

Anmeld

30. oktober 2011

Frk.S

TulleStøv skriver:

Det må de gerne. Jeg har dog altid hørt, at det så skal være under deres egen dyne.

Anmeld

30. oktober 2011

raca

TulleStøv skriver:

vel må de så... hvis man overholdr nogle siple regler..

så som egen dyne.

ligge sikkert så de ikke kan falde ud eller ned i revner.

ligge med hovdet på højde eller højer end forældrene.

forældrene må ikke være ryger

og ikke havde drukken, taget midicin eller stoffer, da dette kan påvirke søvnen.

man kan evt ligge dem i en sidevogn eller i en seng i sengen.. men ikke et must.

samsovning i sengen kan forebygge vuggedød. da forældrene ubevist registere vejrtækningen ved barnet, og barnet bliver midet om at trække vejert når de kan høre forældrene..

Anmeld

30. oktober 2011

modesty

Jeg synes nemlig han virker meget varm om morgenen.

Så jeg tror faktisk jeg vil prøve at tage bodyen af ham i nat

Nu sover han jo også under min dyne, og det er en dundyne. Så det varmer jo meget

Han skal sove med sin egen dyne. Det øger risikoen for vuggedød hvis baby sover under en af forældrenes dyner.

EDIT: Hov, så lige at der var en anden der havde svaret det samme...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.