Hvor længe er man nybagt mor?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2011

Mira0911

Nessie skriver:

Jeg vil sige en måneds tid?  Det tager jo lige lidt tid at lære hinanden at kende

Men man er selvfølgelig mere usikker første gang, end man vil være de efterfølgende gange

Ja det er vel omkring en månedstid... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2011

Mira0911

raca skriver:

jeg tror det kommer an på hvem man er og hvor mange børn man har..

med nr 1 var jeg nybagt i 2-3 mdr ved nr 2 .. tja ca 3 dage..

Ja helt sikkert... Synes nemlig også at "nybagte" rollen var hurtig væk her... 

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

Wampires skriver:

hmmm... godt spørgsmål...

vil sige så længe man selv føler det stadig er mest nyt?

altså indtil man selv føler det som en hver dags ting at man har dem så er det jo nyt ergo nybagt mor?...

Ja det er vidst meget forskelligt... 

Anmeld

30. oktober 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Mira0911 skriver:

Er det ikke meget forskelligt hvor lang tid det tager for person til person om hvornår hormonerne er væk? Altså måske nogle tager mere end 6 uger? 

Jo læste et sted at det var 8 til 16 uger, men næsten alle andre steder står der 6 uger.

Men man siger jo at hormonerne først 100% er ude ved p-pillestop efter 1 år. Hormonballacen er jo meget fin, og kan være lang tid om at stabilisere sig.

Men barselsperioden som det hedder tager omkring 6 til 16 uger.

Anmeld

30. oktober 2011

132319

14 dage, vil jeg sige

Anmeld

30. oktober 2011

FrkT

Det kommer nok an på hvem du spørger. Nu er jeg jo endnu ikke mor, men når jeg hører "nybagt mor", så tænker jeg dem der er blevet mor inden for de sidste ca. 2 måneder....

Men kunne da forestille mig det er noget man selv "bestemmer", alt efter hvordan man føler sig..

Anmeld

30. oktober 2011

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
FrkT skriver:

Det kommer nok an på hvem du spørger. Nu er jeg jo endnu ikke mor, men når jeg hører "nybagt mor", så tænker jeg dem der er blevet mor inden for de sidste ca. 2 måneder....

Men kunne da forestille mig det er noget man selv "bestemmer", alt efter hvordan man føler sig..

Anmeld

30. oktober 2011

lulini

jeg vil også sige så længe du selv føler det 

med den første var jeg i 3 måneder - med nr 2 var det en uges tid og med den yngste var jeg det i 1½ måned 

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

FrkT skriver:

Ja det er nok sådan det er... Her anden synes jeg slet ikke jeg er nybagt mor mere... Har kun følt det de første 14 dage - 3 uger af Lina's liv... 

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

lulini skriver:

jeg vil også sige så længe du selv føler det 

med den første var jeg i 3 måneder - med nr 2 var det en uges tid og med den yngste var jeg det i 1½ måned 

ja kan se i dit tilfælde at det er helt anderledes 3. gang... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.