Sig mig engang hvordan gør I det???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

920 visninger
10 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Har en fast plan over om hvornår i gir barnet mælk/mad/vand/the. ?? Køre i på en plan eller gir i når der bliver grædt efter mindre end to timer ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

Clisolka

Anonym skriver:

Har en fast plan over om hvornår i gir barnet mælk/mad/vand/the. ?? Køre i på en plan eller gir i når der bliver grædt efter mindre end to timer ..

Jeg gav mad hver 3 - 4 time 

Anmeld

29. oktober 2011

Hasselnødden

Ingen fast plan, baby Elias bestemte farten

Anmeld

29. oktober 2011

Mira0911

Her for Lina mad hver 3 - 4 time døgnet rundt... 

Anmeld

29. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jamen hvordan min kan engang holde ud indtil der er gået endda to timmmeeer :/.. Lægen sagde også jeg skal give mit barn mælk når der er gået 3-4 timer men jeg kan ikk mere gør ? Eller hvordan skal jeg holde mit barn ud til det er gået de timer .. Sove er der næste ikk Overhovedet, kun om natten sover mit barn omkring de 3-4 timer ellers er det 10-30 og så totalt vågn igen .. Hvad kan jeg gøre piger??

Anmeld

29. oktober 2011

heidi30

Anonym skriver:

Jamen hvordan min kan engang holde ud indtil der er gået endda to timmmeeer :/.. Lægen sagde også jeg skal give mit barn mælk når der er gået 3-4 timer men jeg kan ikk mere gør ? Eller hvordan skal jeg holde mit barn ud til det er gået de timer .. Sove er der næste ikk Overhovedet, kun om natten sover mit barn omkring de 3-4 timer ellers er det 10-30 og så totalt vågn igen .. Hvad kan jeg gøre piger??

Hej,

Jeg synes da ikke du skal vente med at give dit barn mad hvis han/ hun er sulten. Din læge har måske sagt at børn som regel spiser hver 3 til 4 time, men andre spiser ofte og andre ikke. Så lyt til dit barn og hvis du føler det er sult, så lad han/hun spise. 

Det kan også være derfor han/hun ikke sover længere lure.

Anmeld

30. oktober 2011

ano14316

Anonym skriver:

Du skal bare give dit barn mad når det melder sig, det vil jeg da sige... 

Nu ved jeg ikke hvor gammel h*n er.. 

Her er det lille magnus der bestemmer hvornår han vil have mad.. nogengange går der 4 timer andre gange især om aftenen 30 min.  

Anmeld

30. oktober 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Synes du skal give mad når din baby kalder om at få det... 

Anmeld

30. oktober 2011

Mor til verdens smukkeste lille prins 2011

Hej hej.

Da vores søn, der er fra den 22. august 2011 var omkring 4 uger, græd han også jævnligt og i laaaaang tid hver aften.

I starten tænkte vi også, at det var fordi, at han var sulten, og derfor skulle have mad. Derfor fik han også mad ca. hver 2 time for så blev der ro.  (Han blev flaskebarn, da han var en måned gammel pga. stoppet mælkeproduktion i det ene bryst.) - MEN uroen og gråden forsatte, indtil vi kom ned til 5 ugers undersøgelsen ved lægen.

Her rådet hun også til at give ham mad hver 4 time istedet for, hvilket vi så begyndte på. Overgangen fra hver 2. - 4. time var faktisk ikke så hård.

Efter at han nu kun får mad hver 4 time, har vi fået en helt ny søn, der ikke græder og er urolig hver eneste aften i flere timer.

Dette skyldes at han simpelthen fik for meget mad før + alt for ofte, og derfor kunne hans lille mave ikke nå at bearbejde maden, inden at den igen blev fyldt, hvilket var skyld i hans maveknep.

Nu er der selvfølgelig forskel på, om du ammer eller giver flaske, da det er nemmere at kontrollere, at han får mad nok med flasken.

Den dag i dag ca. en måned efter, at vi gik over til at give ham flaske hver 4 time - Nogengange hver 5 time om natten, hvis han sover i lang tid, har han nærmest selv indstillet sig til, at han godt ved, når det er madtid.

Mht. søvn, så bliver Zander hver aften ved 19-19-30 tiden badet og får natdragt på, når han har fået en flaske. Derefter bliver han puttet, og ligger sig til at sove, fordi at han godt ved, at det er godnat tid, når han har været i bad og fået nattøj på.

I løbet af natten sover han ca. 4 timer af gangen, så det er skønt.

Håber at mine små fif kan bruges. Det hjalp ihvertfald os af med gråden og hans urolighed.

Anmeld

30. oktober 2011

Tona

Anonym skriver:

Det kommer an på barnets alder. Ved nyfødte og de første mange mdr. vil jeg give barnet mad når det beder om det hvor kort eller hvor længe det så end er siden det spiste sidst.

Når barnet bliver ældre vil jeg begynde med fastere spisetider, typisk omkring den tid hvor der næsten ingen flasker/amning er tilbage og det er den faste kost der fylder mest. Men selv der ville jeg da stadig give barnet lidt hvis det var sultent mellem måltiderne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.