Hvad f... Skal vi gøre?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

454 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. oktober 2011

Tullemuzz

Min kæreste og jeg står i et dilemma vi har et tidligere "vennepar" som vi ikke har snakket med i et par mdr da de blev forældre i februar og vi selv blev gravide og der skete så meget for begge parter så kontakten gik i sig selv. Nu har vi så fået kontakt med manden og har fundet ud af at de er gået fra hinanden og hun er flyttet med datteren. Problemet er at hun lige har ringet til mig og forklarede at hun har søgt fuldforældremyndighed og ønsker at vi forklarer eller skriver under på at manden havde et alkohol problem under graviliteten... Det ved vi ikke helt hvad vi skal svare på da han jo stadig er en vi snakker med og ønsker heller ikke og blive uvenner med nogen af dem... Håber meget på at der er nogen der kan komme med nogle råd til hvad vi skal gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

B&J

det er dem der skal finde ud af det og ikke jer... der ryger et venskab hvis i gør det og syntes de skal finde ud af dem med amtet og ikke jer...

for hvad man har gjord er ikke noget med nu af gøre og hun kan være lige så god og dårlig mor som ham alle har fejl i livet

håber de finder ud af det bedste for deres barns skyld og ikke deres egen skyld

Anmeld

29. oktober 2011

jydeinden

Tullemuzz skriver:

Min kæreste og jeg står i et dilemma vi har et tidligere "vennepar" som vi ikke har snakket med i et par mdr da de blev forældre i februar og vi selv blev gravide og der skete så meget for begge parter så kontakten gik i sig selv. Nu har vi så fået kontakt med manden og har fundet ud af at de er gået fra hinanden og hun er flyttet med datteren. Problemet er at hun lige har ringet til mig og forklarede at hun har søgt fuldforældremyndighed og ønsker at vi forklarer eller skriver under på at manden havde et alkohol problem under graviliteten... Det ved vi ikke helt hvad vi skal svare på da han jo stadig er en vi snakker med og ønsker heller ikke og blive uvenner med nogen af dem... Håber meget på at der er nogen der kan komme med nogle råd til hvad vi skal gøre

i jeres sted ville jeg kun skrive under på det hvis det var sandt, og i mente dette kunne skade barnet. hvis det "bare" var for at den ene kunne få forældre myndigheden ville jeg ikke gøre det ( kender til et tilfælde hvor en mor fik sin veninde til at gøre det imod sin kæreste og synes det er så ondt)

Anmeld

29. oktober 2011

Mor010711

Ja, du må sige til hende at I ikke har lyst til at vælge side og at det må være dem og ikke jer der skal finde en løsning. 

Anmeld

29. oktober 2011

Tullemuzz

Han drak meget engang men har ingen kenskab til det nu. tænker mest på og sige til hende at vi ikke ønsker og vælge side mellem dem...

Anmeld

29. oktober 2011

Clisolka

Jeg havde valgt at sige nej... Lige meget hvad i gør, vil der ryge et venskab, så lad dem selv finde ud af det indbyrdes 

Anmeld

29. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Tullemuzz skriver:

Han drak meget engang men har ingen kenskab til det nu. tænker mest på og sige til hende at vi ikke ønsker og vælge side mellem dem...

Så er der ikke noget at være i tvivl om efter min mening - I har jo ingen forudsætninger for at udtale jer om sagen nu, og det vil være falsk vidneforklaring at gøre det.

Om I så syntes, at manden var en skiderik, og I ønskede kun at fortsætte et venskab med hende, ville det være dybt forkasteligt af jer at lyve til hendes fordel.

Hun må finde nogle støtter, som faktisk kender til hans eventuelle alkoholmisbrug.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.