svigte sit ældste barn:(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.424 visninger
8 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

Anonym trådstarter

ER DET BARE MIG, ELLER HAR ANDRE DET OSSE SÅDAN???

jeg føler at jeg svigter mit første barn, nu hvor jeg får en lille ny

han vil kun være lidt over 2 år når den lille kommer

jeg glæder mig til at få en lille, men er så bange for at han kommer til at føle sig udenfor eller overset...

andre der havde det sådan??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

millesofie

Anonym skriver:

jeg glæder mig til at få en lille, men er så bange for at han kommer til at føle sig udenfor eller overset...

sådanne tanker og følelser får alle

men så længe at du selv er opmærksom på at begge børn får hvad de har brug for og krav på fra jer forældre (kærlighed omsorg forståelse osv) så skal det nok gå

Anmeld

28. oktober 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Har det lige nøgagtig på samme måde, men har allerede aftalt min mor kommer for at passe den lille mindst 1 gang om ugen, i nogle timer, mens mig og min søn tager på Nicklas tur. (over på lejepladsen osv. så jeg ikke altid skal stå med den lille på armen mens vi leger)

Vi har samtidig lavet aftaler omvendt, så min mor skal på ture med min søn, for at han ikke bliver snydt for at være sammen med sin mormor...

Ellers vil jeg forsøge og give dem alt den kærlighed jeg kan gi...

Men tror uanset hvor gamle ens børn er når der kommer en ny, vil man frygte at man overser dem lidt...

Anmeld

28. oktober 2011

CamiRon

Vores ældste blev storesøster da hun var 19 mdr. Vi talte meget om det på forhånd - at hun ikke skulle sættes i baggrunden "bare" fordi lillesøster kom til verden. I starten sover den lille jo rigtig meget i løbet af dagen og jeg syntes faktisk at jeg havde rigtig meget tid med den store, til at lege, hygge og putte. Når den lille så var vågen sørgede jeg for at invitere den store til at være med til at skifte ble, vaske, sidde og læse bog mens jeg ammede osv. Det virkede rigtig godt. Jeg tror ikke den store har følt sig afvist, og jeg tror det har gavnet børnenes forhold også - altså gjort dem tættere.

Da jeg fødte var den store hos mormor og morfar og de kom med hende da vi var kommet hjem fra sygehuset. Da hun kom havde vi lagt den lille i liften, så vi kunne tage imod den store som vi altid ville gøre. Netop for at hun ikke skulle føle at mor eller far var "blevet taget fra hende" hvis en af os sad med den lille. Så fik hun lov til selv at gå hen og se babyen i liften i hendes eget tempo.

Den store er nu 2 år og 4 mdr. og den lille er 9 mdr. og det leger SÅ godt sammen, kravler rundt efter hinanden, griner, kilder osv. Den store er enormt omsorgsfuld og hjælper gerne med den lille - kommer og siger hvis hun har lavet adder, er faldet eller noget andet.

Jeg tror ikke du skal være så bekymret for din store dreng hvis du tænker ham med i de praktiske ting også og bruger din tid med ham når den lille sover. Lad støvsugning osv vente til weekenden hvor manden kan hjælpe lidt til.

Anmeld

29. oktober 2011

Lone Jakobsen

uh du kan tro jeg havde det på præcis samme måde. men den store vænner sig super hurtigt til at dele mor og far (i mit tilfælde var det så kun mor)

Anmeld

29. oktober 2011

chael

Anonym skriver:

Sådan havde jeg det også.

Men det gik over, da jeg så så, hvordan min datter tog imod sin lillebror Så gik det ligesom over, for hun var jo helt væk i denne her lille baby

Og der er masser af tid, måske ikke lige i starten, men efter noget tid. Og så vænner man sig også til, at være en familie på 4 istedet.

Nu har jeg så lige fået nummer 3. Og der er altså også en del udfordringer. Der mangler hele tiden et sæt hænder og der er hele tiden en der må vente.

MEn samvittigheden, den er der ikke på samme måde, andet end at jeg har været bange for, at min søn blev det klemte midterbarn

Men vi er opmærksomme på det, så jeg håber da ikke han føler sig overset

Men dit store barn skal nok klare det, bare i sørger for at gøre hele oplevelsen som storesøskende til noget positivt, så vil kun I, som forældre mærke en reaktion

*Camilla

Anmeld

29. oktober 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Sådan føler alle det. Heldigvis, for så er man opmærksom på problematikken og kan gøre en indsats for at afbøde den.

Anmeld

29. oktober 2011

aklejel

Anonym skriver:

Jeg havde det på samme måde da jeg ventede min søn :/ Men da jeg var tænkte på det hele tiden, fik jeg af vide af folk jeg snakkede om det med, at det ikke ville ske fordi jeg netop var så opmærksom på det

Og nu er der os kun 11 måneder og 11 dage imellem dem, så på nogle punkter har hun sikkert følt sig lidt overset, men det har ikke været slemt

Anmeld

30. oktober 2011

Isabella_mor

nu har jeg ikke selv en nr 2 på vej.. endnu.. der går lige et par år tror jeg.

men noget jeg tit har tænkt på er... jeg syntes tit jeg oplever. folk jeg kender. når de får deres barn nr 2 at det ikke engang får nær så meget opmærksomhed som barn nr 1 får..

der bliver taget færre billeder, barnets bog eksistere i nogle tilfælde slet ikke for barn nr 2.. osv.. glemmer man lidt at gøre de ting for barn nr 2 som man gjorde for barn nr 1 for at barn nr 2 ikke må få så meget opmærksomhed for ikke at barn nr 1 kommer til at føle sig skubbet væk???

det er selvfølgelig ikke alle der ikke gør det jeg skriver her. men jeg har bare lagt mærke til det. bla dem jeg kender på face der har to børn, der fylder der flere billeder af barn nr et end der gør med barn nr 2... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.