Modermælkserstatning i grød - hvordan??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.706 visninger
9 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

mortil4dejligepiger

Hej med jer. M er lige ved at runde 6 mdr. (allerede!:-o) og vi er begyndt på grød her i denne uge. Det synes hun er lækkert Jeg laver grøden selv og har puttet færdig MME fra karton i. Men man kan vel gøre det billigere ved at bruge pulver? Hvordan gør I? Fordi man behøver vel ikke blande vand og pulver og putte færdigblandet mælk i, vel? Tænker at man kan putte pulver i og så vand? Håber jeg kan få lidt hjælp. Har glemt hvad jeg gjorde med de andre børn :-sKram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

camillakrath

mortil4dejligepiger skriver:

Hej med jer. M er lige ved at runde 6 mdr. (allerede!:-o) og vi er begyndt på grød her i denne uge. Det synes hun er lækkert Jeg laver grøden selv og har puttet færdig MME fra karton i. Men man kan vel gøre det billigere ved at bruge pulver? Hvordan gør I? Fordi man behøver vel ikke blande vand og pulver og putte færdigblandet mælk i, vel? Tænker at man kan putte pulver i og så vand? Håber jeg kan få lidt hjælp. Har glemt hvad jeg gjorde med de andre børn :-sKram

Jeg har indtil videre købt de der kasser med pulver, som man bare blander op med vand.

Igår lavede jeg så havregrød. Så vi bruger slet ikke MME, til grøden

Anmeld

28. oktober 2011

Janni.

Altså her tager jeg ikke helt på mål når jeg laver det hjemmelavet grød, jeg laver grøden lidt for tynd og jævner med mme. Nemt og silas elsker det. 

Min SP sagde det ikke kom sig så nøje, bare vi er sikker på at han får den normale dossis hver dag, og det gør han så rigeligt. 

Anmeld

28. oktober 2011

Valle81

Jeg koger det hele sammen, 20 ml vand 6 skeer pulver smør og gryn koge koge og så er der serveret

Anmeld

28. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Hey.

Til hendes havergrød om morgen: 2 skeer dysset ud over og så bare lidt vand - og det hele blandes.

Det samme over kartoffel/grønsagsmosen om aftenen.

//Mette

Anmeld

28. oktober 2011

Valle81

mortil4dejligepiger skriver:

Der skulle have stået 200 ml vand

Anmeld

28. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Valle81 skriver:

Jeg koger det hele sammen, 20 ml vand 6 skeer pulver smør og gryn koge koge og så er der serveret

Mener du ikke 200 ml ? Til 6 skeer ?

Anmeld

28. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Valle81 skriver:

Der skulle have stået 200 ml vand

Synes da nok

Anmeld

28. oktober 2011

Valle81

MKBP skriver:

Synes da nok

Hvad mener du det vil da slet ikke blive en mega klistret klam havregrød

Ha ha

Anmeld

28. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP
Valle81 skriver:

Hvad mener du det vil da slet ikke blive en mega klistret klam havregrød

Ha ha

- den ville blive rimelig klæg og tør at komme igennem !!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.