Hvad gør man lige her??? 2 spørgsmål...:-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

427 visninger
2 svar
0 synes godt om
28. oktober 2011

MetteS81

Min datter på 9,5 mdr skriger og græder meget højlydt hvis jeg fx går fra stuen hvor hun sidder og ud i køkkenet 3 meter derfra....jeg siger til hende at jeg går derud og er tilbage lige om lidt, og snakker også derude fra så hun kan høre min stemme...men hun blir bare så ulykkelig!

Hvor lang tid går der mon før hun kan acceptere at jeg kan gå og komme tilbage lidt efter??

Det skal siges at jeg tidligere bare har taget hende med rundt i huset, og derfor øver vi os nu på at hun ikke skal med hver gang....jeg vil jo gerne kunne gå ud efter et glas vand uden at skulle tage hende med hver gang. Hun kan ikke kravle så hun kan desværre ikke bare kravle efter mig...

Og så et andet spørgsmål...hun vil ikke lege selv, eller ihvertfald ikke mere end 2 minutter ad gangen. Lige så snart vi sætter/lægger hende på legetæppet eller nogle af de andre steder hun kan lege, så blir hun ked og vil op på armen istedet...jeg har prøvet at lægge mig ned på gulvet sammen med hende og lege med men det hjælper ikke. 

Har en veninde hvis første barn heller ikke ville lege selv, men hendes andet barn ville gerne...har nogen af jer prøvet det samme med jeres barn? Altså at de vil underholdes hele tiden? Og hvad har I gjort?

Pyyyyha håber jeg kan få lidt gode råd...!  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Du gør det rigtige når du snakker til hende når du går ind i et andet rum. Så hun hele tiden kan høre dig. Her hjemme har vi også leget meget titti bøh lege rigtig mange gange om dagen. Hun er jo bare inde i en face hvor hun er bange for at du "forsvinder væk"hvis hun ikke kan se dig. Så tag det roligt og hjælp hende igennem det, gerne med forskellige lege, f.eks "hvor er far henne" Din mand gemmer sig under dynen og i skal finde ham osv.

Anmeld

29. oktober 2011

MetteS81

merethe skriver:

Du gør det rigtige når du snakker til hende når du går ind i et andet rum. Så hun hele tiden kan høre dig. Her hjemme har vi også leget meget titti bøh lege rigtig mange gange om dagen. Hun er jo bare inde i en face hvor hun er bange for at du "forsvinder væk"hvis hun ikke kan se dig. Så tag det roligt og hjælp hende igennem det, gerne med forskellige lege, f.eks "hvor er far henne" Din mand gemmer sig under dynen og i skal finde ham osv.

Vi prøver...tak for dine råd  Og dejligt at høre at det rent faktisk går over

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.