Jeg beklager hvis dette indlæg bliver lidt langt, jeg skal prøve at gøre det overskueligt.
Min mand og jeg har været sammen i 6 år nu med de normale op og nedture man har i et forhold. Han har fra starten været til kernefamilie og har hele tiden vidst at han ville have børn, hvor jeg var mere en fri type der havde lidt svært ved tanken om at binde mig.
Men vi blev forelskede, gift og nu venter vi barn - jeg er snart 30 uger henne og vi glæder os begge rigtig meget.
Min mand går meget op i min graviditet, han er opmærksom på mig og på babyen i maven og han elsker at tage med til jordemoder og scanninger, så det er jo rigtig dejligt.
Men...
Der er bare så mange ting der halter i vores forhold. Jeg føler at jeg skal lave det meste herhjemme; oprydning, tøjvask osv. mens han stort set aldrig gør noget af sig selv men altid skal sættes igang. Han er fyldt 30 år, og alligevel smider han sit tøj på gulvet og han rydder aldrig op efter sig selv når han har spist eller lavet mad.
Alligevel brokker han sig hvis han synes det roder eller hvis han ikke har rent tøj. Han siger at han ikke bliver sur på mig, da han godt ved at det er vores fælles ansvar, men samtidig gør han ikke noget ved det og jeg føler mig som en dårlig kone hvis jeg ikke konstant holder det pænt, men samtidig er jeg vred over hans dovenskab.
Når han står op (han arbejder nat) ligger han på sofaen og ser film det meste af tiden inden han skal på arbejde igen - med mindre han får en idé om noget han gerne vil lave (interesser/hobbyer - aldrig praktiske ting).
Vores sexliv er nærmest ikke-eksisterende. Det var sløvt før jeg blev gravid, men i de snart 30 uger jeg har været gravid har vi haft sex 2 gange 
Det er bestemt ikke min lyst der mangler noget, og han har ikke på noget tidspunkt ytret at han synes jeg er usexet eller at der skulle være noget galt med mig eller min gravide mave. Jeg føler mig bare i forvejen meget tyk og usexet, og det hjælper ikke at man slet ikke bliver bekræftet.
Det er ikke engang bare sex, men i det hele taget savner jeg fysisk kontakt; nusseri, kys osv.
Jeg ved at jeg er nødt til at tage snakken med ham, og jeg ved at det bliver svært bare at komme igang, for han er typen der ikke selv ser (eller vil se) problemerne men mener at jeg har for mange bekymringer... Hver gang jeg kommer ind på hvad jeg er utilfreds med i vores liv/forhold, så lukker han lidt af og man skal nærmest hive en reaktion ud af ham.
Og så får jeg at vide at jeg er pessimistisk, at jeg bekymrer mig for meget og at jeg skal lære at være mere positiv. Han erkender simpelthen ikke at jeg vitterligt er ked af det og at jeg er bekymret for mig selv og vores fremtid sammen 
Hvordan får jeg taget hul på det?
Hvordan kan jeg få starten samtalen uden at smide en masse bebrejdelser efter ham?
For jeg ved at hvis jeg bare starter med at sige at jeg er utilfreds med dét og dét, så vil han lukke af eller blive irriteret...fair nok, jeg gider heller ikke at få smidt en masse bebrejdelser efter ham - jeg vil rigtig gerne kommunikere stille og roligt uden at vi behøver at skændes eller kaste skyld efter hinanden.
Øv, hvor er jeg bare ked af det for tiden
På et tidspunkt der burde være den gladeste i mit liv.