Er det bare mig, der er uheldig eller...
Min 9 årige datter faldt for 5 måneder siden til atletik over en hæk. Hun har efterfølgende ondt i sit knæ og kort tid efter hæver knæet voldsomt op og bliver mega varmt.. Vi bliver smidt ud af egen læge på børneafdelingen små 14 dage efter, da knæet fortsat er meget varmt og hun har mange smerter. Børneafdelingen slår det hen, med at hun nok har en bursit (irriteret slimsæk) og hun må gerne gå på benet. 2 uger efter til kontrol får hun krykker til at aflaste med, da knæet stadig er hævet og hun har smerter. Hun spiser masser af voltaren og panodil, som tager toppen af smerterne.
Ca. 3-4 uger efter første besøg på børneafdelingen hæver hendes fod op...
Den bliver meget varm og hun kan ikke rigtig støtte på den.
Krykkerne flytter hun selv rundt på, så hun nu aflaster foden istedet for knæet.
Skadestuen på hvidovre sender os på børneafd. den næste dag til blodprøver og røngten...
1. læge formoder at foden er brækket. 10 timer senere mener den næste læge at det "bare" er seneskedehindebetændelse.. og der bliver ikke gjort mere.
14 dage senere har vi en kontroltid hos en børneortopæd. Hun mener at foden HAR været brækket, men ikke på ydersiden som forventet. Men på indersiden.
Der bliver ikke gjort mere, da min datter selv har aflastet foden og der nu er gået over 14 dage...
Efter kontakt med egen læge, 2 skadestuer, børneafdelingen, røngtenafd. og ortopædisk afd. og 15 læger (hvor halvdelen af samtalerne har været spildtid), bliver vi nu indstillet til en MR-scanning pga. knæet, som er hævet op igen og i dec. hæver foden igen og hun får skinne på for smerterne..
En arrogant læge får fingeren ud og bestiller blodprøver for gigt...
Men tiden til MR-scanning får vi først da vi selv efter 3-4 uger rykker for den...
og presser det igennem patientvejledningen... d. 2/2-09 fik vi en tid.
Da vi kommer ud for at få taget blodprøver, er systemet nede og vi venter 4½ time på at få taget dem. MR-scanneren er i stykket og vi bliver smidt ind i en anden... 1½ time senere.
Svarene på prøverne kunne vi først få d. 11/3 og d. 17/3, da det er to forskellige afd. der har rekvireret henholdsvis MR-scanning og blodprøver.
Nu har jeg banket i bordet... under alt dette har min datter tabt sig 4 kg. Hun har ikke mere at tabe og ligge på grænsen til det acceptable...
Hendes læge har måtte træde i karakter og han har fået rykket svartiden på blodprøverne til d. 18/2... 5 måneder efter vores første henvendelse.

Min datter har ikke kunne være med til atletik, gymnastik i skolen og hun har været træt og ked af smerter og frustration og vi har været meget frustrerede og bekymrede...
Er det bare os, der har været mega uheldige? Eller er det hvidovre, der er har en dårlig patienbehandling.....?
Rikke