Forældremyndighed og bopælsadresse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.294 visninger
12 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

An&Jo

er altså IKKE det samme..

Nu har jeg, bare idag, set en masse indlæg om dette emne, og har lagt mærke til at der er flere der tror det er det samme men det er det altså ikke..

Forældremyndigheden har intet med bopæl eller samvær at gøre, den bliver delt ligeligt imellem mor og far medmindre man aldrig har boet sammen, den har ingen indflydelse på hvor barnet bor eller hvor meget den anden forælder må se sit barn.. desuden er det MEGET svært at få fuld forældremyndighed over sit barn hvis man i forvejen har delt forældremyndighed.. modparten skal nærmest være pædofil eller morder før det kommer på tale..

Bopælen har intet med forældremyndighed eller samvær at gøre heller, bopælen er udelukkende der barnet er knyttet til en adresse og det kan ligeså godt være ved far som det kan være ved mor..

Samvær er noget ALLE forældre har RET til, det er ikke en tvang men en ret, og dette er det for at forældrene ikke kan nægte hinanden samvær i tilfælde af skilsmisse, dog kan der være særlige tilfælde der gør at der er begrænset samvær med den forælder som barnet ikke bor med.. men det har INTET med hverken bopæl eller forældremyndighed at gøre..

dette er ikke ment som et surt indlæg, synes bare det var på tide at få slået fast at der altså IKKE er en sammenhæng imellem de tre ting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Det er dog lykken, når man ikke har styr på de begreber.

Anmeld

27. oktober 2011

-Sigrid-

An&Jo skriver:

Nu har jeg, bare idag, set en masse indlæg om dette emne, og har lagt mærke til at der er flere der tror det er det samme men det er det altså ikke..

Forældremyndigheden har intet med bopæl eller samvær at gøre, den bliver delt ligeligt imellem mor og far medmindre man aldrig har boet sammen, den har ingen indflydelse på hvor barnet bor eller hvor meget den anden forælder må se sit barn.. desuden er det MEGET svært at få fuld forældremyndighed over sit barn hvis man i forvejen har delt forældremyndighed.. modparten skal nærmest være pædofil eller morder før det kommer på tale..

Bopælen har intet med forældremyndighed eller samvær at gøre heller, bopælen er udelukkende der barnet er knyttet til en adresse og det kan ligeså godt være ved far som det kan være ved mor..

Samvær er noget ALLE forældre har RET til, det er ikke en tvang men en ret, og dette er det for at forældrene ikke kan nægte hinanden samvær i tilfælde af skilsmisse, dog kan der være særlige tilfælde der gør at der er begrænset samvær med den forælder som barnet ikke bor med.. men det har INTET med hverken bopæl eller forældremyndighed at gøre..

dette er ikke ment som et surt indlæg, synes bare det var på tide at få slået fast at der altså IKKE er en sammenhæng imellem de tre ting..

Genialt indlæg 

Anmeld

27. oktober 2011

An&Jo

Boreotter skriver:

Det er dog lykken, når man ikke har styr på de begreber.

haha jaa..

men altså står man i den ulykkelige situation at man skal bruge dem, så er det altså slemt at man ikke ved at de tre ting ikke hørersammen..

Anmeld

27. oktober 2011

An&Jo

-Sigrid- skriver:

Genialt indlæg 

ved ikke om det er genialt, men synes bare lige det skulle slåe fast..

Anmeld

27. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN
An&Jo skriver:

haha jaa..

men altså står man i den ulykkelige situation at man skal bruge dem, så er det altså slemt at man ikke ved at de tre ting ikke hørersammen..

Ja, jeg satte mig også godt ind i dem, dengang jeg fornemmede at maden ville brænde på.

Anmeld

27. oktober 2011

An&Jo

Boreotter skriver:

Ja, jeg satte mig også godt ind i dem, dengang jeg fornemmede at maden ville brænde på.

ja præcis..

jeg brugte det meste af min graviditet på at sætte mig ind i tingene.. jeg har nemlig været alene om min dreng siden jeg var 8 uger henne ca..

Anmeld

27. oktober 2011

-Sigrid-

An&Jo skriver:

ved ikke om det er genialt, men synes bare lige det skulle slåe fast..

Ja, det var det der var genialt - ville nok spare maaange tanker på det område 

Anmeld

27. oktober 2011

eElak

An&Jo skriver:

Super "guide" til udtryk i "delebarns" verdenen... ;-9 

En tilføjelse er så også at der findes Bopælsforælder og Samværsforælder..

Bopælsforælder: Den forælder (typisk moren) hvor barnet har sin adresse.

Samværsforæler: Den forælder som har samvær med sit barn (typisk faren)... 

Det er ganske enkelt.

Omkring børnebidrag (sats 2011: 1193 kroner), så er i langt de fleste tilfælde samværsforælderen som betaler til bopælsforælderen - dette bliver også fastlagt af Statsforvaltningen, hvis man ikke selv kan få det til at køre.

Der er dog den undtagelse hvis man har 7/7 ordning - altså hvor barnet er ligemeget hos hver forælder. Forældrene beholder stadig betegnelserne, men samværsforælderen skal ikke betale børnebidrag til bopælsforælderen. Til gengæld så skal samværsforælderen også sørge for tøj og div. sager til når de har barnet. 

Det var den korte udgave. :-D  

Anmeld

27. oktober 2011

Toshiba

An&Jo skriver:

HØRT!!

Har faktisk tit kommenteret netop de inlæg - og undre mig gang på gang over at NÅR man har "dele-børn" ikke har sat sig lidt ind i alle de ting der er.. og regler

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.