Spørgsmål til fondanten

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.545 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Min kæreste og jeg har nu lavet utrolit mange amatør kager med fondant ud over... og hver gang har vi enten brugt flormelis eller massere af smør på bordet til at rulle det ud med... men det efterlader sådan nogel grimme huller i fondanten. Nogle der ved hvordan vi kan undgå det?

Når ja, så skal vi holde halloween party, for en flok 12 årige tøsser nu på lørdag, og mangler nogle idéer til kagen, så vil meget meget gerne se nogle af jeres idéer til halloween.  (har kun sort, rød og gul pastafarve.)

jeg  alt for der er nogle der gider svare.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Lou87

Er ikke ekspert, men ved da lidt om det, så ville ikk gå uden og svare

Du skal bruge maizena i stedet for flormelis.. og et godt tip er og tage du engangs vaskeklude som man bruger til bebs, gerne nogle ubrugte ej spøg til side hehe..
Og så ligger du en på bordet, putter maizena mel i og lægger den anden oven på.. ligesom en sandwich du ved.. og så saml dem så du får sådan en "duster"... så undgår du klumperne og maizena gør det ikk li så tørt som flormelis

De farver du har er jo fine... hvis du blander noget rød og gul sku du jo gerne få orange... som er perfekt til halloween.. lav nogle græsker hoveder og lav forskellige ansigts udtryk med den sorte.
Evt nogle fine græsker muffins/cup cakes  ?

Håber du får lavet dig en god kage - husk billeder til os herinde

Anmeld

27. oktober 2011

Malli

Nøjagtig som Lou87 siger, brug maizena... jeg har vedhæftet et link til "how to make a duster"  god fornøjelse! 

http://himmelske-kager.blogspot.com/2011/02/how-to-do-at-lave-en-duster.html

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Malli skriver:

Nøjagtig som Lou87 siger, brug maizena... jeg har vedhæftet et link til "how to make a duster"  god fornøjelse! 

http://himmelske-kager.blogspot.com/2011/02/how-to-do-at-lave-en-duster.html

Tusind tak  Den vil jeg lige tjekke ud engang.

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

Er ikke ekspert, men ved da lidt om det, så ville ikk gå uden og svare

Du skal bruge maizena i stedet for flormelis.. og et godt tip er og tage du engangs vaskeklude som man bruger til bebs, gerne nogle ubrugte ej spøg til side hehe..
Og så ligger du en på bordet, putter maizena mel i og lægger den anden oven på.. ligesom en sandwich du ved.. og så saml dem så du får sådan en "duster"... så undgår du klumperne og maizena gør det ikk li så tørt som flormelis

De farver du har er jo fine... hvis du blander noget rød og gul sku du jo gerne få orange... som er perfekt til halloween.. lav nogle græsker hoveder og lav forskellige ansigts udtryk med den sorte.
Evt nogle fine græsker muffins/cup cakes  ?

Håber du får lavet dig en god kage - husk billeder til os herinde

Øh... altså meizena, så fondanten og oven på fondanten engangsklude?  Det vil jeg forsøge.  

Jeg valgte de farver netop med hensigten at lave et græskar, men kan bare ikke se hvordan jeg skal kunne det, når jeg ikke har grøn, eller kan lave den "rund".  Vil sååå gerne lave den "perfekte" halloweenkage, til de tøsser.

Anmeld

27. oktober 2011

Malli

Anonym skriver:

Øh... altså meizena, så fondanten og oven på fondanten engangsklude?  Det vil jeg forsøge.  

Jeg valgte de farver netop med hensigten at lave et græskar, men kan bare ikke se hvordan jeg skal kunne det, når jeg ikke har grøn, eller kan lave den "rund".  Vil sååå gerne lave den "perfekte" halloweenkage, til de tøsser.

Hvis jeg lige må svare ...  Du putter maizena mel i vaskekluden, følg fremgangsmåden som jeg sendte dig et link til. og så i stedet for at drysse flormelis ud på bordet, så "dupper" du med den vaskeklud fyldt med maizena mel og ruller fondanten ud på det i stedet for i flormelis. 

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Malli skriver:

Hvis jeg lige må svare ...  Du putter maizena mel i vaskekluden, følg fremgangsmåden som jeg sendte dig et link til. og så i stedet for at drysse flormelis ud på bordet, så "dupper" du med den vaskeklud fyldt med maizena mel og ruller fondanten ud på det i stedet for i flormelis. 

Nåååå hi hi  Tak, undskyld tror jeg blev lidt forvirret.

Anmeld

27. oktober 2011

Malli

Anonym skriver:

Nåååå hi hi  Tak, undskyld tror jeg blev lidt forvirret.

Du skal skam ikke undskylde, jeg kan godt huske at det virkede meget uoverskueligt i starten. Held og lykke med kagerne 

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Malli skriver:

Du skal skam ikke undskylde, jeg kan godt huske at det virkede meget uoverskueligt i starten. Held og lykke med kagerne 

Tusind tak

Anmeld

27. oktober 2011

Lou87

Anonym skriver:

Kan se du fik hjælp tll og forstå det med dusteren
Hehe.. ikk helt nemt og forklare

Grøn, hva ska du bruge grøn til ?????
Evt prøv og google halloween kager.. der er SÅ mange gode ideer. Det jeg tænkte på med nogle halloween cupcakes var noget lign dem her:
(der ska du da kun bruge sort og orange ihvertfald..)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.