Aftensmad til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

437 visninger
6 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

camillakrath

Jeg oprettede den anden tråd "havregrød". Har åbenbart slet ikke forstand på det der

Hvad gør i med aftensmad til de små? Benjamin er 6 måneder og har kun fået grød i 14 dage.

Vil rigtig gerne høre gode råd og erfaringer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Nettemor

altså da jeg startede op på grød til min søn havde vi et grød måltid om dagen til det var kørt godt ind.. og så tilføjede vi et til.. men hvis du føler han er ved at være klar til at putte et måltid mere på kan du evt give ham kartoffel mos eller forskellig grønsags mos om aftenen..

Anmeld

2. november 2011

Moar2011

storm får 3 grød måltider og 1 mos måltid.

Anmeld

2. november 2011

henh01

Da Noam var 6 mdr fik han 2 grødmåltider i løbet af dagen (havre, ris, majs osv) og så fik han kartoffel/grøntsagsmos til aftensmad

Anmeld

2. november 2011

Chris86

Her får Nikoline 1 grød, 1 kartoffelmos m. grønt+lidt kød og frugtmos/ostehaps et eller andet i løbet af dagen.. hun blir 7mdr om lidt

Anmeld

2. november 2011

JustMe

Når han er fyldt 6 mdr, kan du i teorien give ham hvad i spiser, blot findelt. Han må nu få både krydderier, kød, moderat glutenholdige kornprodukter. Men når han kun har fået grød i 14 dage, ville jeg langsomt introducere ham til noget kartoffel/grøntsagsgrød som 2. måltid. Han må få alle grøntsager; rødbede/fennikel/knoldselleri/spinat skal bare være i små mængder, da nogle af stofferne deri omdannes til nitrit. Trap gerne op over nogle dage, selvom han gerne vil spise meget - så hans mave lige vænner sig til endnu et måltid.

Du kan eks koge 125 g kartofler møre sammen med 75 g grøntsager. Mos det grundigt med en gaffel (eller med en kartoffelmoser, hvis han ikek kan lide klumper) og tilsæt 1 tsk fedtstof. Så kan du gemme halvdelen af portionen i køleskabet til dagen efter Tynd til rette konsistens med kogevandet eller noget MME/MM inden servering (husk at MME/MM skal tilsættes efter genopvarmning, da det kun må opvarmes 1 gang.)

Når han har vænnet sig til mosen, kan du evt. koge nogle små kødboller af hakket svinekød og så tilsætte ½-1 most kødbolle i mosen  

Anmeld

2. november 2011

Mamalou

Man kan på sundhedsstyrelsens hjemmeside downloade to brochure, der fortæller alt omkring ernæring til de små størrelser. Jeg har li hentet dem og skimtet, og de ser gode ud. 

Du får lige linket her, det kunne være det også kunne være en hjælp for dig? 

http://www.sst.dk/Sundhed%20og%20forebyggelse/Ernaering/Spaedboernsernaering.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.