BirksMor skriver:
Jeg skal på weekend tur med den lille, når han er 6 uger gammel, jeg skal køre med toget fra Odense til Ålborg og har ikke mulighed for at have barnevognen med af forskellige årsager, men så er mit spørgsmål - må han være i autostol på den ca 3 timer lange rejse i tog eller er det for lang en strækning når han stadig er så lille? (han vil sikkert vågne en gang eller to for at få mad eller for at hygge, og der vil han jo så ikke være i stolen)
Det andet spørgsmål, Birk er nu 3 uger, og har lange spidse negle - har prøvet at nulre dem af, men det kan jeg ikke mere - de er blevet for hårde. Skal jeg stadig vente med at klippe dem? Og hvor længe skal jeg egentlig vente? 

Ang dit spørgsmål med autostol så vil jeg mene at det sagtens kan lade sig gøre, det er selvfølgelig ikke det smarteste. Hele min familie bor 3 timers kørsel væk, og da flere af dem grundet alder ikke havde mulighed for at rejse ned til os, valgte vi at køre op til dem da Victoria var omkring 7 uger gammel. Jeg snakkede med sundhedsplejersken om det, og hun mente det var helt okay hvis vi bare huskede at gøre stop på vejen, og ellers tog hende ud af stolen når vi ankom.
Omkring neglene vil jeg sige det samme som jeg fik afvide da jeg havde min praktik på barselsgangen, da det er bedst at nulre dem af så længe man kan, og så ellers klippe meget forsigtigt, helst når de sover hvis det er muligt. De kan hurtige trække hånden til dig hvis de er vågne, og det kan bløde nok så meget hvis man klipper forkert
Håber svarene kunne bruges
Anmeld