Spørgsmål til jeg med grønne fingre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

340 visninger
9 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg har for en lille måned siden, fået foræret tre flotte grønne planter, som nu står og pynter i hjemmet... Men men men... jeg har bare ikke grønne fingre, og nu... sevlom jeg vander dem en gang om ugen, så er de nu istedet for grønne... helt GULE... og fælder heeeelt vildt... jeg synes bare det er såå flovt at de allerede er ved er dø fra mig.

Og samt det at skulle fortælle dem vi fik dem af, i næste uge at de er døde...  Altså hvor svært kan det være at holde liv i tre planter...???

Hvad kan jeg gøre for at de får det bedre??? Eller er jeg nød til at købe nogle nye, og lade som om det er dem???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

Muhmi

Jeg har for en lille måned siden, fået foræret tre flotte grønne planter, som nu står og pynter i hjemmet... Men men men... jeg har bare ikke grønne fingre, og nu... sevlom jeg vander dem en gang om ugen, så er de nu istedet for grønne... helt GULE... og fælder heeeelt vildt... jeg synes bare det er såå flovt at de allerede er ved er dø fra mig.

Og samt det at skulle fortælle dem vi fik dem af, i næste uge at de er døde...  Altså hvor svært kan det være at holde liv i tre planter...???

Hvad kan jeg gøre for at de får det bedre??? Eller er jeg nød til at købe nogle nye, og lade som om det er dem???

Hvis du ryger indenfor kan mange planter godt gå til grunde af nikotinen

Ellers så vand dem nede fra, det vil sige at de står i en underskål og ikke i en potte hvor man vander oppefra... Nogle planter kan godt lide at suge vandet selv istedet for at blive pøset til med vand... Det kan de også rådne af.... 

Anmeld

27. oktober 2011

jydeinden

Anonym skriver:

nu ved jeg ikke hvilke planter der er tale om.. men der er tre grundregler man kan følge for de fleste planter.. de skal mange af dem have lys, vand og nogen af dem gødning for at trives

mange af dem er i øvrigt heller ikke vilde med at stå et koldt sted

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Muhmi skriver:

Hvis du ryger indenfor kan mange planter godt gå til grunde af nikotinen

Ellers så vand dem nede fra, det vil sige at de står i en underskål og ikke i en potte hvor man vander oppefra... Nogle planter kan godt lide at suge vandet selv istedet for at blive pøset til med vand... Det kan de også rådne af.... 

Jeg ryger slet ikke, og da vi har en lille baby, er der slet ikke tilladt rygning inden for.  Så det er i hvert fald ikke derfor... men det med vandingen kan godt passe... hælder bare vand i... Tror du jeg kan nå at redde dem?

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

jydeinden skriver:

nu ved jeg ikke hvilke planter der er tale om.. men der er tre grundregler man kan følge for de fleste planter.. de skal mange af dem have lys, vand og nogen af dem gødning for at trives

mange af dem er i øvrigt heller ikke vilde med at stå et koldt sted

Hmm de står godt nok højt oppe, men de har lys, og får vand... gødning fik vi at vide de ikke behøver...  Suk, synes ikke her er koldt, da vi har en lille en der skal kunne kravle på gulvet uden at blive kold.

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Anonym skriver:

Jeg ryger slet ikke, og da vi har en lille baby, er der slet ikke tilladt rygning inden for.  Så det er i hvert fald ikke derfor... men det med vandingen kan godt passe... hælder bare vand i... Tror du jeg kan nå at redde dem?

Det tror jeg godt du kan

Jeg plejer (Dette sker også for mig ) at sætte dem et rigtig lyst og lunt sted, vande dem nede fra og være lidt ekstra opmærksom på dem... de må ikke være hårde i jorden, men lidt halvfugtige, næsten hele tiden

Og så pil det gule af, det kommer aldrig igen, men der kan vokse sig noget nyt grønt op derfra hvor du klipper... Og de gule blade bruger planten alt for meget energi på at prøve at redde selv, så bare vær lidt hård med saksen...

Det her virker for mig... MEN det kan godt være det ikke er de råd mange andre med rigtig grønne fingre bruger

Anmeld

27. oktober 2011

*Sofie*

Anonym skriver:

Jeg har hørt noget om, at grønne planter der får gule blade, får for meget vand

Anmeld

27. oktober 2011

Anonym trådstarter

*Sofie* skriver:

Jeg har hørt noget om, at grønne planter der får gule blade, får for meget vand

Suk og jeg har lige vandet dem igen...

Anmeld

27. oktober 2011

*Sofie*

Anonym skriver:

Suk og jeg har lige vandet dem igen...

Hehe

Prøv og dræn dem, fjern alle små og gule blade og stil dem så evt ved/i et vindue. Så ka det være de blir pæne og glade at se på igen Og så ka du jo så begynde at give lidt vand igen

Anmeld

27. oktober 2011

delimus

En ting er lys en anden ting er direkte sollys.
Jeg kan næsten ikke have planter i min stue, da jeg har nogle kæmpe vinduespartier der vender stik syd.
Hvis planterne har tynde blade, kan de ikke tåle den direkte sollys. Jo tykkere blade, jo mere lys kan de tåle. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.