Søvn og bleskift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.133 visninger
5 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

modesty

Begynder-spørgsmål fra mor til dreng på 12 dage:

Hvis han skider midt i en lur. Skal man så vække ham og skifte ham midt i luren, også selvom det er svært at få ham til at sove igen bagefter? Jeg tænker umiddelbart ja, da jeg har svært ved at lade ham ligge med en lorteble, men det er bare så bøvlet bagefter, specielt hvis et er om natten. Men sådan er det jo nok bare...

På forhånd tak for svar. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2011

lycly

modesty skriver:

Hvis han skider midt i en lur. Skal man så vække ham og skifte ham midt i luren, også selvom det er svært at få ham til at sove igen bagefter? Jeg tænker umiddelbart ja, da jeg har svært ved at lade ham ligge med en lorteble, men det er bare så bøvlet bagefter, specielt hvis et er om natten. Men sådan er det jo nok bare...

På forhånd tak for svar. 

Jeg skiftede min datter om natten når hun havde skidt. Men jeg synes nu det var rimelig nemt at få hende til at sove igen bagefter. Og hvis hun ikke var alt for sulten, så skiftede jeg hende først og ammede bagefter så hun kunne falde i søvn ved brystet. Problemet er jo nemlig at de vågner lidt op når de bliver skiftet. Men tror bare at sådan er det, hvis din søn er træt, så skal han nok falde i søvn rimelig hurtigt bagefter

Anmeld

27. oktober 2011

modesty

Tjo altså, det er jo lige præcis det han ikke gør, altså falder i søvn bagefter. Ellers ville det ikke være noget problem.

Men i nat skiftede jeg ham faktisk mens han lå og sov i liften, og det virkede rimelig godt, så måske jeg bare skal blive ved med det.

Anmeld

27. oktober 2011

Nessie

Ja, altid skifte en lorte ble, ellers ender du med en rød og øm numse.

Undgå at tænde lys, undgå tale osv. Med tiden bliver man helt ferm till at lynskifte i næsten komplet mørke.
Hjemme hos os går jeg ind på værelset og lægger ham på puslebordet, rækker en arm ud og tænder lyset i gangen, skubber døren til, så så lidt lys som muligt slipper ind, og så ellers bare hurtigt skifte ble. Slukke lyset, og liste drengen i seng igen

Anmeld

27. oktober 2011

Tona

På forhånd tak for svar. 

Vi lod Amanda sove færdig hvis hun havde lavet i bleen mens hun sov og skiftede hende så som det første når hun vågnede. Vi skiftede hende også som det sidste inden vi puttede hende.

Men hvis barnet er af den type som får rød numse af det, så ville jeg nok skifte med det samme for at undgå det. Men vi har været heldige med Amanda at det får hun ikke af det.

Jeg kunne ikke få mig selv til at forstyrre hendes søvn og især heller ikke fordi jeg vidste at hun ikke ville kunne sove videre bagefter og det ville være synd syntes jeg.

Senere hen når barnet sover igennem på sit eget værelse har man jo heller ingen chance for at opdage om de har lavet i bleen i løbet af natten.

Anmeld

27. oktober 2011

modesty

OK. Tak for input. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.