Kan man få en sygemelding fra en ny læge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.457 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. oktober 2011

Anonym trådstarter

Jeg skal bruge en sygemelding for en længere periode, da jeg er syg fysisk.

Men i går skældte min læge ud over at jeg havde en diagnose fra vagtlægen som ifølge ham ikke fandtes og så at han skulle sætte slutdato på den her sygemelding.

Altså i bokstaveligste forstand han råbte og skreg og stank langt væk af alkohol.

Iflg sekretæren havde han sølvbryllup dagen før og var sikkert træt.

Men sygemeldingen fik jeg ikke med. jeg skulle skaffe en besked fra min skole hvad der præcist skulle stå i den sygemelding. Det har jeg naturligvis skaffet. Men synes jo lægen burde have snakket med mig og iøvrigt kender min historie med gigt osv.

Jeg var så meget i chok efter den behandling at jeg ikke har sovet i nat og jeg har ikke lyst til at komme derned igen.

Jeg vil meget gerne skifte læge, men det tager 14 dage og den sygemelding skal afsted nu. (Ellers kan jeg ikke få penge nogen steder fra)

Er der nogen der ved om man kan kontakte en ny læge og få dem til at hjælpe med det samme?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. oktober 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Men i går skældte min læge ud over at jeg havde en diagnose fra vagtlægen som ifølge ham ikke fandtes og så at han skulle sætte slutdato på den her sygemelding.

Altså i bokstaveligste forstand han råbte og skreg og stank langt væk af alkohol.

Men sygemeldingen fik jeg ikke med. jeg skulle skaffe en besked fra min skole hvad der præcist skulle stå i den sygemelding. Det har jeg naturligvis skaffet. Men synes jo lægen burde have snakket med mig og iøvrigt kender min historie med gigt osv.

Jeg var så meget i chok efter den behandling at jeg ikke har sovet i nat og jeg har ikke lyst til at komme derned igen.

Jeg vil meget gerne skifte læge, men det tager 14 dage og den sygemelding skal afsted nu. (Ellers kan jeg ikke få penge nogen steder fra)

Er der nogen der ved om man kan kontakte en ny læge og få dem til at hjælpe med det samme?

Er der ikke andre læger du kan snakke med udover ham du har? Måske de kan hjælpe dig? 

Forstår dig udmærket... Tror ikke en ny læge bare sådan kan hjælpe... 

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Mira0911 skriver:

Er der ikke andre læger du kan snakke med udover ham du har? Måske de kan hjælpe dig? 

Forstår dig udmærket... Tror ikke en ny læge bare sådan kan hjælpe... 

Nej desværre. Han var i sådan et fællesskab med nogle andre læger i 6 mdr. Men så røg han uklar med dem og nu har han lokaler for sig selv.

Anmeld

28. oktober 2011

MissTas

Anonym skriver:

tror desværre ikke en anden læge end din egen kan skrive en sygemelding.. :/ Hvad med ham som stillede diagnosen? kan han ikke kontaktes og så kan du lige konfererer det med ham ?

Anmeld

28. oktober 2011

livhemdrup

Anonym skriver:

Nej desværre. Han var i sådan et fællesskab med nogle andre læger i 6 mdr. Men så røg han uklar med dem og nu har han lokaler for sig selv.

prøv at ringe til den nærmeste læge nær dig og forklar dem problemet og hør så om de kan hjælpe. Men tror desværre det er egen læge der skal give den. Men prøv det skader jo ikke.

Anmeld

28. oktober 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Det er ligegyldigt hvilken læge der skriver sygemeldingen... Det er bare det der med at finde en der vil gøre det...

jeg ville prøve at ringe rundt og forklare situationen... hvis ingen læge vil hjælpe i første omgang, synes jeg du skal kontakte kommunen og forklare at du har brug for en ny læge NU!

-og forøvrigt få at vide hvor du kan klage over den stodder der kalder sig din læge pt...

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

tak for jeres hjælp piger. Jeg ringer til min egen læge lidt i 12 og hører sekretærerne hvad de er kommet frem til. I samme øjeblik jeg har svaret skifter jeg læge. Heldigvis har en veninde anbefalet en god læge og hun er lige så syg som jeg er, så det behøves.

Jeg ved ikke om man kan finde sådan en vagtlæge? Så skal jeg ringe ind til dem.

Jeg har overvejet at gå til kommunen og bede om hjælp, de har jo i deres papirer stående (ikke den sygdom jeg har nu) men at jeg fysisk ikke ville kunne klare at være i praktik i en vuggestue. Så måske kan de hjælpe. Jeg ved det ikke.

Jeg er bare så målløs over den læge.

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

sekretæren siger at hun har bedt lægen om at ringe til mig, men at hun beder om det igen.

Anmeld

28. oktober 2011

Wimmie

Anonym skriver:

tak for jeres hjælp piger. Jeg ringer til min egen læge lidt i 12 og hører sekretærerne hvad de er kommet frem til. I samme øjeblik jeg har svaret skifter jeg læge. Heldigvis har en veninde anbefalet en god læge og hun er lige så syg som jeg er, så det behøves.

Jeg ved ikke om man kan finde sådan en vagtlæge? Så skal jeg ringe ind til dem.

Jeg har overvejet at gå til kommunen og bede om hjælp, de har jo i deres papirer stående (ikke den sygdom jeg har nu) men at jeg fysisk ikke ville kunne klare at være i praktik i en vuggestue. Så måske kan de hjælpe. Jeg ved det ikke.

Jeg er bare så målløs over den læge.

Jeg synes helt klart at du skal klage over din læge (hvor man så end klager... måske på kommunen?). Uanset hvad han har lavet dagen før, så må han under ingen omstændigheder lugte af alkohol...og da slet ikke råbe af dig 

Klag!

Anmeld

28. oktober 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Jeg synes helt klart at du skal klage over din læge (hvor man så end klager... måske på kommunen?). Uanset hvad han har lavet dagen før, så må han under ingen omstændigheder lugte af alkohol...og da slet ikke råbe af dig 

Klag!

Det overvejer jeg også at gøre, men samtidig er jeg ked af at ødelægge hans liv hvis det er en engangsting. Jeg har jo ikke oplevet det før. Dog vil jeg sige at jeg har tænkt at han måske var en der drak, fordi han har sådan nogle "dranker" træk hvis man kan kalde det det. Ølvom og en svulmende næse. Men det kan man jo ikke basere det på.

Jeg sidder også og ryster for at han aldrig ringer op lige nu, eller ryster for at skulle snakke med ham. Jeg er ikke god til sure mennesker;(

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.