Råd ang læge skift

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

830 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Bom

Hej Piger..

Nu har jeg igen brug for et råd..

Sagen er den at min kæreste gerne vil have den samme læge som vores datter og jeg.. Jeg har så her til aften forsøgt og få ham flyttet via nettet, men min læge har åbenbart lukket for tilgang af nye patienter..

Nu mit spørgsmål: Er der slet ingen chance for at min kæreste kan få dem??

Håber i kan hjælpe med lidt svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

AnneBJ

Jeg vil mene, at hvis I har samme folkeregisteradresse, så har han lov at skifte til Jeres - men prøv da at ringe og spørge dem imorgen!

Anmeld

26. oktober 2011

aarhusmor

Ring til din læge og spørg. Normalt kan det godt lade sig gøre at samle familien

Anmeld

26. oktober 2011

Bom

AnneBJ skriver:

Jeg vil mene, at hvis I har samme folkeregisteradresse, så har han lov at skifte til Jeres - men prøv da at ringe og spørge dem imorgen!

Årh det lyder godt, håber du har ret...

Jeg har nemlig haft en dårlig oplevelse (igennem mit arbejde), med klaus' læge idag, og generelt er de bare ikke for kvikke derinde, så hændelsen idag fik bare bægeret til at flyde over..

Anmeld

26. oktober 2011

Bom

aarhusmor skriver:

Ring til din læge og spørg. Normalt kan det godt lade sig gøre at samle familien

Håber du har ret, prøver ihvertfald og ringe imorgen..

Anmeld

26. oktober 2011

LISBETH:-)

Min mand har lige skiftet læge. Han ønskede også min som var lukket for nye patienter, men man har altid ret til at få samme læge som ens samlever hvis man bor på samme adresse.

Ved ikke om det gælder alle kommuner men sådan er det ihvertfald her i guldborgsund kommune

Anmeld

26. oktober 2011

Bom

lisbeth2910 skriver:

Min mand har lige skiftet læge. Han ønskede også min som var lukket for nye patienter, men man har altid ret til at få samme læge som ens samlever hvis man bor på samme adresse.

Ved ikke om det gælder alle kommuner men sådan er det ihvertfald her i guldborgsund kommune

Dejligt at hører at der er nogen som har været i samme sko som en selv, håber sådan at det er ens i alle kommuner, for så er der da lys forude..

Skulle din mand også betale det "skifte gebyr" der er på selvvalgt læge skift??

Anmeld

26. oktober 2011

Nuser

Jeg har lige skiftet læge til der hvor min mand og børn er. Det kostede 175 kr. Tror alle skal betale det, med mindre det er fordi man flytter adresse.

Anmeld

27. oktober 2011

LISBETH:-)

Dejligt at hører at der er nogen som har været i samme sko som en selv, håber sådan at det er ens i alle kommuner, for så er der da lys forude..

Skulle din mand også betale det "skifte gebyr" der er på selvvalgt læge skift??

Han betalte 100 et eller andet

Anmeld

28. oktober 2011

Mette.

Bom skriver:

Hej Piger..

Nu har jeg igen brug for et råd..

Sagen er den at min kæreste gerne vil have den samme læge som vores datter og jeg.. Jeg har så her til aften forsøgt og få ham flyttet via nettet, men min læge har åbenbart lukket for tilgang af nye patienter..

Nu mit spørgsmål: Er der slet ingen chance for at min kæreste kan få dem??

Håber i kan hjælpe med lidt svar...

Han burde bestemt kunne skifte til der hvor i er. Jeg gjorde selv da Emilie blev født, så jeg kom derhen hvor Martin var, og hans læge havde også lukket for tilgang af nye patienter.

Man kan vist altid få lov når man er i familie, som i det her tilfælde.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.