Frygter brystsvamp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
8 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Tror jeg er ved at få svamp på brysterne.. har ammet siden jeg fødte for 3 uger siden. havde problemer med sår osv i starten men nu bruger jeg ammebrikker og er helet og har ikke haft smerter i i hvert fald en uge.. mega dejligt..

men nu er jeg begyndt at have ubehag i brystvorterne, og det er begyndt at være ømt at amme igen. og er også ømt når jeg ikke ammer. de virker sådan lidt hævede agtigt!

jeg ved der er meget fugt ved mine vorter i løbet af dagen.. har meget mælk, så brysterne løber hele tiden over. bruger engangsammeindlæg fordi jeg lækker så meget at dem der skal vaskes ikke nytter for så skal jeg have mega mange og vaske nonstop. prøver at lufttørre brysterne efter amning men der bliver bare så hurtigt fugtigt i bhen fordi jeg lækker..

især om natten når der er mange timer uden amning så kan jeg vågne og så er min bh helt gennemblødt af mælk fordi jeg lækker så mget... så kan jo ikke holde brysterne tørre hele tiden

hvad skal jeg gøre og hvordan ved jeg om det er ved ta blive til svamp???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

ingen?

Anmeld

26. oktober 2011

stm2812

Anonym skriver:

Tror jeg er ved at få svamp på brysterne.. har ammet siden jeg fødte for 3 uger siden. havde problemer med sår osv i starten men nu bruger jeg ammebrikker og er helet og har ikke haft smerter i i hvert fald en uge.. mega dejligt..

men nu er jeg begyndt at have ubehag i brystvorterne, og det er begyndt at være ømt at amme igen. og er også ømt når jeg ikke ammer. de virker sådan lidt hævede agtigt!

jeg ved der er meget fugt ved mine vorter i løbet af dagen.. har meget mælk, så brysterne løber hele tiden over. bruger engangsammeindlæg fordi jeg lækker så meget at dem der skal vaskes ikke nytter for så skal jeg have mega mange og vaske nonstop. prøver at lufttørre brysterne efter amning men der bliver bare så hurtigt fugtigt i bhen fordi jeg lækker..

især om natten når der er mange timer uden amning så kan jeg vågne og så er min bh helt gennemblødt af mælk fordi jeg lækker så mget... så kan jo ikke holde brysterne tørre hele tiden

Ville ikke lige gå forbi uden at give et kram.

Håber du finder en løsning på det, jeg ved desværre ikke hvad der kan gøres :/

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Ville ikke lige gå forbi uden at give et kram.

Håber du finder en løsning på det, jeg ved desværre ikke hvad der kan gøres :/

tak for kram!

Anmeld

26. oktober 2011

stm2812

Anonym skriver:

tak for kram!

Fandt lige et link. har kun lige skimmet det, men måske der er noget der du kan bruge

http://ammenet.dk/wiki/svamp

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

stm2812 skriver:

Fandt lige et link. har kun lige skimmet det, men måske der er noget der du kan bruge

http://ammenet.dk/wiki/svamp

prøver lie at se på det . takker!

Anmeld

26. oktober 2011

stm2812

Anonym skriver:

prøver lie at se på det . takker!

Det var så lidt. Håber det kan hjælpe dig

Anmeld

26. oktober 2011

Zeus

Anonym skriver:

Jeg ringede og snakkede med lægen, og forklarede at Cajsa havde trøske, og nu gjorde det ondt når jeg lagde hende til.. Tror faktisk også hun var været omkring de 3 uger der

Men jeg fik sådan noget gult svampehalløj til hende, som hun skulle have i munden 3-4 gange om dagen.. Eller var det 2? Nå, anyways, og jeg fik Brentan creme, som jeg skulle smøre på mig selv et par gange om dagen.. Det tog vist en uges tid, så var vi begge klar igen uden svamp af nogen art

Anmeld

26. oktober 2011

MKBP

Profilbillede for MKBP

Tror ikke rigtig du kan gøre andet for at holde dem tørre  Men du skal til lægen og ha' noget creme, så er det hurtigt væk igen. Jeg mener jeg fik Brentan...-og det hjalp !!

//Mette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.