hvor er det hårdt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.028 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

miinimeal

har en søn på 14 måneder og for dælen han prøver grænser af, han bider,slår og napper og hvis han ikk får sin vilje kaster han med tingene, tramper i gulvet og skriger og går hén til en dør eller låge og står og smækker den i,

hvis jeg siger bestemt nej står han og griner eller skriger

han har hele dagen idag báre skreget kastet med sin mad kastet med alle hans ting osv

jeg kan simpelhen ikk finde ud af hvad jeg skalæ gøre,

min sp siger jeg skal sætte mig i børnehøjde og fortælle ham det er okay át være sur og ked af det, og så gå, det har jeg prøvet i en uge og han slår eller napper mig når jeg gør det,

han har self også nogle gode øjeblikke og nyder dem men for dælen det er hårdt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

raca

lige den alder der mellem 14-20 mdr kan være en prøvelse

prøv og lad være med at se det som grænse afprøvning og prøv at undgå NEJ... det batter ikke rigtig noget, da din dreng stadig er så impulsstyret at han ikke kan handle på et NEJ.

anerked hans vræde men marker dine egne grænser mht bid og niven..

hvad trikser ham til og blive så Vred og fustret.. hvad går forud..

mine børn har også haft sådanne perioder men jeg har hjulpen dem igennem dem med anderkendelse og forstående.. de er så små at sproget driller men så store at de ved at vi andre kan komunikere vha sproget..

de vil en masse motorisk og der sker en masse for dem.. men de bliver beviste om alt det de ikke kan endnu,

så jeg forsår virkelig godt deres frustrationer.. og ser det bestem ikke som grænse afprøvning. børn i den alder er slet ikke så udpsekuleret at de kan tænke sig frem til at ville manipulere og græseprøve, men de er så impulsturede at de ikke kan forventes at kunne reagere hensigtsmessigt på påbnud og forbud.

men de kan give udtryk for ders frustrationer og det gør de.

Anmeld

26. oktober 2011

norenberg

hmm man skulle næsten tro at det var min søn på 18 mdr du beskrev...

Anmeld

26. oktober 2011

miinimeal

raca skriver:

lige den alder der mellem 14-20 mdr kan være en prøvelse

prøv og lad være med at se det som grænse afprøvning og prøv at undgå NEJ... det batter ikke rigtig noget, da din dreng stadig er så impulsstyret at han ikke kan handle på et NEJ.

anerked hans vræde men marker dine egne grænser mht bid og niven..

hvad trikser ham til og blive så Vred og fustret.. hvad går forud..

mine børn har også haft sådanne perioder men jeg har hjulpen dem igennem dem med anderkendelse og forstående.. de er så små at sproget driller men så store at de ved at vi andre kan komunikere vha sproget..

de vil en masse motorisk og der sker en masse for dem.. men de bliver beviste om alt det de ikke kan endnu,

så jeg forsår virkelig godt deres frustrationer.. og ser det bestem ikke som grænse afprøvning. børn i den alder er slet ikke så udpsekuleret at de kan tænke sig frem til at ville manipulere og græseprøve, men de er så impulsturede at de ikke kan forventes at kunne reagere hensigtsmessigt på påbnud og forbud.

men de kan give udtryk for ders frustrationer og det gør de.

ved bestemt godt han ikke gør det for at være træls, men måske fordi ´han vil noget eller noget í den dur, men hvor er det bare svært at finde ud af hvad han vil, det

Anmeld

26. oktober 2011

miinimeal

norenberg skriver:

hmm man skulle næsten tro at det var min søn på 18 mdr du beskrev...

det er bestemt ikke sjovt,

Anmeld

26. oktober 2011

Benjamins'mor

Benjamin er næsten 10 mdr nu, han forstår godt et nej, men han begynder at græde helt vildt når jeg siger det til ham, så er begyndt at sige, dette er bare lige et eksempel ''Man må ikke slå på fjernsynet lille ven'', nogle gange griner han andre gange lader han være.

Anmeld

26. oktober 2011

miinimeal

benjamins'mor skriver:

Benjamin er næsten 10 mdr nu, han forstår godt et nej, men han begynder at græde helt vildt når jeg siger det til ham, så er begyndt at sige, dette er bare lige et eksempel ''Man må ikke slå på fjernsynet lille ven'', nogle gange griner han andre gange lader han være.

det eneste der siver lidt en ved albert er NEJ ikke højt eller vrædt bare bestemt, har kørt en periode hvor jeg siger "nej albert det må du ikke" det forstår han ikke da det er allt for mange ord at bruge til ham og han griner bare

Anmeld

26. oktober 2011

Tulle28

Dyyyyyb indånding, det går snart over igen:-) Det kommer og går i perioder og tror det bedste man kan gøre er IKKE at blive gal eller vise sin frustration. Som Raca skriver, så er det en alder hvor de forstår rigtig meget og vil en masse ting selv, men motorisk kan de ikke følge med og de har heller ikke noget sprog, så de kan ikke udtrykke sig. Så tror da pokker de bliver frustrerede!!:-) Prøv at Google raserianfald og 15 mdr, så vil du se at du helt sikkert ikke er alene:-)

Anmeld

26. oktober 2011

miinimeal

Tulle28 skriver:

Dyyyyyb indånding, det går snart over igen:-) Det kommer og går i perioder og tror det bedste man kan gøre er IKKE at blive gal eller vise sin frustration. Som Raca skriver, så er det en alder hvor de forstår rigtig meget og vil en masse ting selv, men motorisk kan de ikke følge med og de har heller ikke noget sprog, så de kan ikke udtrykke sig. Så tror da pokker de bliver frustrerede!!:-) Prøv at Google raserianfald og 15 mdr, så vil du se at du helt sikkert ikke er alene:-)

ved godt det er ganske normalt og jeg ike er alene(: det var mere at få det ud, sidder helt alene med det ellers og så hjælper det at få det ud(:

Anmeld

26. oktober 2011

Zeus

alberts mor<3 skriver:

har en søn på 14 måneder og for dælen han prøver grænser af, han bider,slår og napper og hvis han ikk får sin vilje kaster han med tingene, tramper i gulvet og skriger og går hén til en dør eller låge og står og smækker den i,

hvis jeg siger bestemt nej står han og griner eller skriger

han har hele dagen idag báre skreget kastet med sin mad kastet med alle hans ting osv

jeg kan simpelhen ikk finde ud af hvad jeg skalæ gøre,

min sp siger jeg skal sætte mig i børnehøjde og fortælle ham det er okay át være sur og ked af det, og så gå, det har jeg prøvet i en uge og han slår eller napper mig når jeg gør det,

han har self også nogle gode øjeblikke og nyder dem men for dælen det er hårdt

Ej hvor lyder det bare frustrerende! Og nej, det kan ikke være sjovt at være ham, men det lyder bestemt heller ikke sjovt for DIG

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.