nogen der lige kan hjælpe ? ;)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.936 visninger
4 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Mikkel's mor <3

Hejsa jeg har lige 2 spørgsmål, så håber nogen kan hjælpe mig

• Hvordan giver i kagen en fin glans, så den ikke ser mat ud ? og så der ikke er rester af flormelis?
  • Hvordan laver i skarpe kanter på en rund kage (købe bunde)

på forhånd tak..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

igt

Du kan rense din kage for flormelis med en tør pensel eller snippen af et viskestykke hvis du er forsigtig.

Hvis du vil have din kage til at skinne blankt, skal du pensle den med vand. Ikke plaske med vand, men lige fugte overfladen, ellers klister din fondant og går i opløsning, hvis du pøser for meget på.

Når kagen har skarpe kanter skyldes det at den er smurt op med smørcreme.

kig med på dette link :

https://www.baby.dk/debat/134697pi1/tips--tricks/saadan-laegger-jeg-en-kage-sammen------billedspam.aspx

Du kanfinde opskriften på smørcreme under afsnittet med - ja, "opskrifter"   

Anmeld

27. oktober 2011

Mikkel's mor <3

igt skriver:

Du kan rense din kage for flormelis med en tør pensel eller snippen af et viskestykke hvis du er forsigtig.

Hvis du vil have din kage til at skinne blankt, skal du pensle den med vand. Ikke plaske med vand, men lige fugte overfladen, ellers klister din fondant og går i opløsning, hvis du pøser for meget på.

Når kagen har skarpe kanter skyldes det at den er smurt op med smørcreme.

kig med på dette link :

https://www.baby.dk/debat/134697pi1/tips--tricks/saadan-laegger-jeg-en-kage-sammen------billedspam.aspx

Du kanfinde opskriften på smørcreme under afsnittet med - ja, "opskrifter"   

hmm plejer at smørre op med smørcreme.. men syntes stadig den bliver sådan rund i kanten.. :s

Mange tak, det må jeg prøve imorgen..

Anmeld

27. oktober 2011

iris-mor

Mine kager får heller ikke skarpe kanter, men har læst at annasmor smør op i tynde lag for at få helt skarpe kanter.

Du kan også få den skinnende overflade ved at bruge kartoffelmel i din duster. - og så ikke noget vand.

God fornøjelse

Anmeld

27. oktober 2011

igt

Du kan også smørre op med psc. Den bliver stenhård når den kommer på køl (pga palminen) Derfor er det vigtigt at være grundig med opsmøringen for det er svært at rette på efterfølgende. Dog kan man jævne lidt ud ved at opvarme en parletkniv i rigtig varmt vand og glatte ud med den.

Palmin smørcreme. (PSC)

Denne smørcreme er en drøm at arbejde med. Hvis man luner den en lille smule i mikroovnen når man skal bruge den, er den mere flydende og rigtig nem at trække og glatte ud over kagen.

Den kan smages til med ALT MULIGT. prøv evt. med :

hyldeblomstsaft, appelsinsaft, peanutbutter, smeltet chokolade,
flødeost, kokosmel og kakao, o.s.v.

Den er skøn at smøre kager op med og bliver ret stiv, så pensl kagen med lidt vand inden der kommes fondant på.

Rækker til : 1 – 2 kager                            3-4 kager      
75 g smør stuetemp.(lurpak, ej kærgården).    225 g smør
75 g palmin stuetemp.                                   225 g palmin
300 g flormelis                                              900 g flormelis
2 tsk. vaniljeessens                                      3 tsk.vaniljeessens
2-4 spsk. mælk                                              5-6 spsk. mælk

Kan sagtens fryses ned.    

Vanilje extrat (klar hvis cremen skal være så hvid som muligt)

5-6 spsk. koldt mælk (man kan godt bruge vand, men så vil den violette farve blive blå)

Bland smør og palmin grundigt gerne i en 10 min (brug røremaskinen)

Kom vanilien i og så flormelis lidt ad gangen, det skal blandes godt med smørret, kom så væsken i lidt ad gangen, ønskes en tyndere konsistens kommes der lidt mere i end de 6 spsk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.