Hvor lang tid spiser jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

611 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

modesty

Min knægt på nu 11 dage spiser de måltider han skal, cirka 8 om dagen. Men det er virkelig en kamp at få ham til at spise i de anbefalede 20 minutter. Specielt her i nat har det været svært - han tog 4 måltider i streg på kun 10 minutter. Og han er ikke en "turbo-sutter" så er ret sikker på at han har brug for de 20 minutter for at få meget af den fede mælk. Jeg gør hvad jeg kan for at aktivere ham ved at nusse under fødderne, på ryggen, bag ørerne o.s.v. Og nogle gange virker det, men andre gange VIL han bare ikke mere end de 10 minutter.

Er der andre der har det på samme måde?

PS: SP'en var her i forgårs og han havde taget rigtig pænt på. Men det er også først her i nat at det har været sådan rigtig påfaldende.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

Frøken J.

modesty skriver:

Min knægt på nu 11 dage spiser de måltider han skal, cirka 8 om dagen. Men det er virkelig en kamp at få ham til at spise i de anbefalede 20 minutter. Specielt her i nat har det været svært - han tog 4 måltider i streg på kun 10 minutter. Og han er ikke en "turbo-sutter" så er ret sikker på at han har brug for de 20 minutter for at få meget af den fede mælk. Jeg gør hvad jeg kan for at aktivere ham ved at nusse under fødderne, på ryggen, bag ørerne o.s.v. Og nogle gange virker det, men andre gange VIL han bare ikke mere end de 10 minutter.

Er der andre der har det på samme måde?

PS: SP'en var her i forgårs og han havde taget rigtig pænt på. Men det er også først her i nat at det har været sådan rigtig påfaldende.

Sådan har Rose også været i perioder! Det er som om det kommer og går lidt.. Havde en dag hvor hun kun spiste 5-10 minutter af gangen, men så morgenen efter spiste hun i 40 minutter og en halv time.. Så måske er det bare en periode?

Anmeld

26. oktober 2011

modesty

Det håber jeg. Man bliver jo helt nervøs så snart de ikke følger alle skemaer til punkt og prikke, heheh. Rart at høre at der er andre der har det på samme måde. 

Anmeld

27. oktober 2011

modesty

Er der andre med erfaringer? Det har fortsat i nat og i dag også.

Har prøvet at komme igennem til min SP i dag, men hun tager den ikke...

Anmeld

27. oktober 2011

lycly

Min datter har aldrig været mere end 10 minutter om et måltid. Hverken da jeg ammede eller nu med flaske. Min SP formulerede det således: Har du ikke været til et middagsselskab hvor i sidder flere mennesker rundt om bordet og spiser, og nogen er hurtigere færdige end andre ? 

Nogle børn spiser bare hurtigt

Anmeld

27. oktober 2011

Muhmi

Er der andre med erfaringer? Det har fortsat i nat og i dag også.

Har prøvet at komme igennem til min SP i dag, men hun tager den ikke...

Så længe han ikke er ked af det og ikke virker sulten, så er det vel ikke et problem? Han skal nok melde sig når han er sulten

Anmeld

27. oktober 2011

Zeus

Som oftest spiste Cajsa i 5-10 min, både da jeg ammede, men også da hun gik over til flaske. Og hun har ligget over alle kurvene siden hun blev vejet 2. eller 3. gang

Anmeld

27. oktober 2011

MelikkazMoar

børn er jo også nogle gange bare tørstigt

men melikka gjorde det også i perioder .. så det er bidst ikke så unormalt

Anmeld

28. oktober 2011

modesty

Jeg har snakket med SP'en som tog det helt roligt og sagde at han vist bare var et af de børn der spiste hurtigt. Tak for jeres svar. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.