feriepenge og barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

607 visninger
9 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

jeg var ansat i en kort periode hos KBHs kommune og optjente jo derfor en smule feriepenge...

jeg har barsel indtil næste år en gang (uha præcis dato aner jeg faktisk ikke)...

blev fritstillet derindefra i 2010...

det her feriekort ser MEGET underligt i forhold til hvad jeg er vant til så aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre og om jeg kan få dem udbetalt uden at holde ferie da jeg jo er på barsel frem til 2012...

der er et felt på det her kort hvor der står: Gyldig indtil 30 04 2012... betyder det så at hvis man barsel slutter før det så skal jeg holde ferie for at få dem eller er den dato ligemeget?

Håber der er andre der sidder med den gamle slags feriekort fra offt. ansættelser og kan hjælpe mig lidt med at læse det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

pvejsen

Når du er påp barsel ud over den dato, kan du få pengene udbetalt uden at holde ferie. Kontakt kommunen vedr indsendelse af feriekortet

Anmeld

26. oktober 2011

Wampires

okay har lige fundet ud af at jeg er på barsel frem til 29-07-2012, hvornår skal jeg så søge om at få mine feriepenge og hvordan gør man det når man ikke holder ferien?

skal jeg stadig på kommunen og aflevere kortet eller hvordan foregår det? har aldrig prøvet før ikke at holde min ferie XD

Anmeld

26. oktober 2011

K&S

Wampires skriver:

okay har lige fundet ud af at jeg er på barsel frem til 29-07-2012, hvornår skal jeg så søge om at få mine feriepenge og hvordan gør man det når man ikke holder ferien?

skal jeg stadig på kommunen og aflevere kortet eller hvordan foregår det? har aldrig prøvet før ikke at holde min ferie XD

Er det fra feriekonto? For så kan du gøre det via nettet

Anmeld

26. oktober 2011

Wampires

K&S skriver:

Er det fra feriekonto? For så kan du gøre det via nettet

ved ikke om det er feriekonto eller ej...

Det skal sendes til KMD står der.. så det er det vel desværre ikke...

ihhh... gider virkelig ikke KMD mere... de kunne ikke finde ud af at udbetale min løn da jeg var ansat og så er det dem jeg skal bakse med for at få mine feriepenge? *DYBT suk*...

Men hvor tidligt kan jeg så få udbetalt feriepengene? de kan jo se at jeg er på barsel frem til efter den dato de udløber?

Kunne i hvert fald godt bruge dem lige nu da vi lige har måtte få omlakeret en dør på bilen da den var blevet skudt på...

Anmeld

26. oktober 2011

K&S

Wampires skriver:

ved ikke om det er feriekonto eller ej...

Det skal sendes til KMD står der.. så det er det vel desværre ikke...

ihhh... gider virkelig ikke KMD mere... de kunne ikke finde ud af at udbetale min løn da jeg var ansat og så er det dem jeg skal bakse med for at få mine feriepenge? *DYBT suk*...

Men hvor tidligt kan jeg så få udbetalt feriepengene? de kan jo se at jeg er på barsel frem til efter den dato de udløber?

Kunne i hvert fald godt bruge dem lige nu da vi lige har måtte få omlakeret en dør på bilen da den var blevet skudt på...

Er det hovedferien eller har du holdt 3 ugers ferie i sommers?

Har du ikke holdt hovedferien (15 dage), kan du få dem udbetalt nu, men ellers er det vist 1. april (er ikke helt sikker).

Anmeld

26. oktober 2011

2babygirls

Wampires skriver:

jeg var ansat i en kort periode hos KBHs kommune og optjente jo derfor en smule feriepenge...

jeg har barsel indtil næste år en gang (uha præcis dato aner jeg faktisk ikke)...

blev fritstillet derindefra i 2010...

det her feriekort ser MEGET underligt i forhold til hvad jeg er vant til så aner ikke rigtig hvad jeg skal gøre og om jeg kan få dem udbetalt uden at holde ferie da jeg jo er på barsel frem til 2012...

der er et felt på det her kort hvor der står: Gyldig indtil 30 04 2012... betyder det så at hvis man barsel slutter før det så skal jeg holde ferie for at få dem eller er den dato ligemeget?

Håber der er andre der sidder med den gamle slags feriekort fra offt. ansættelser og kan hjælpe mig lidt med at læse det...

Du kan få hovedferien udbetalt nu (efter 31 september)
og resten er vist først næste år... Men jeg fik bare alle udbetalt på en gang, for ellers ville jeg glemme alt om det.

Anmeld

26. oktober 2011

Wampires

K&S skriver:

Er det hovedferien eller har du holdt 3 ugers ferie i sommers?

Har du ikke holdt hovedferien (15 dage), kan du få dem udbetalt nu, men ellers er det vist 1. april (er ikke helt sikker).

Har slet ikke holdt ferie siden jeg var derinde...

jeg brugte et par enkeltstående feriedage af dem jeg "fik" fra A-kassen da jeg blev ledig da jeg ellers ikke kunne få fri til f.eks. læge m.v....

Blev fristillet derindefra d. 31-08-2010...

Anmeld

26. oktober 2011

K&S

Wampires skriver:

Har slet ikke holdt ferie siden jeg var derinde...

jeg brugte et par enkeltstående feriedage af dem jeg "fik" fra A-kassen da jeg blev ledig da jeg ellers ikke kunne få fri til f.eks. læge m.v....

Blev fristillet derindefra d. 31-08-2010...

Jeg tror jeg ville gå på kommunen med det og høre hvad du skal gøre og hvornår du kan få udbetalt pengene, så får du det helt rigtige svar

Anmeld

26. oktober 2011

Wampires

ja må lige finde ud af hvem jeg skal have fat i...

bagpå kortet står der at det er a-kassen og på nettet skriver de det er kommunen...

prøver a-kassen først tror jeg.. puha gider bare næsten ikke for begge steder er der ofte lang ventetid og ingen konkrete svar på noget som helst...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.