arbejde og gravid

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.397 visninger
12 svar
0 synes godt om
26. oktober 2011

Anonym trådstarter

jeg havde søgt et arbejde og har lige været til jobsamtale..

i mellemtiden har jeg fundet ud af at jeg er gravid, hvilket jeg ikke sagde noget om til jobsamtalen

Jeg vil sååååå gerne have det job, og regner med at arbejde indtil min barsel starter, så kan jeg også få løn under barsel og har noget at komme tilbage til...

er jeg en fusker, eller hvad f.... skal jeg gøre..

har tænkt mig at sige det, når jeg er blevet ansat, for så må de jo ikke fyre mig..

jeg er i 7 uge, men kan sagtens skjule det lidt endnu..

hjælp piger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. oktober 2011

malliebooh

Der er jo ikke nogen der siger at du SKAL sige det.. Er det ikke bare max 3 måneder før termin? 

- Personligt ville jeg nok vente til efter 12. uge Jeg synes ikke det er fusk

Anmeld

26. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

i mellemtiden har jeg fundet ud af at jeg er gravid, hvilket jeg ikke sagde noget om til jobsamtalen

Jeg vil sååååå gerne have det job, og regner med at arbejde indtil min barsel starter, så kan jeg også få løn under barsel og har noget at komme tilbage til...

har tænkt mig at sige det, når jeg er blevet ansat, for så må de jo ikke fyre mig..

hjælp piger

De kan godt fyre dig i prøveperioden. Så selvom du bliver ansat så skal du vente minimum 3 mdr med at fortælle arbejdet det, hvis du vil undgå en fyring på det grundlag.

Du har først pligt til at oplyse om din graviditet 3 mdr før du har termin.

Anmeld

26. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

hjælp piger

Er du medlem af en fagforening?

jeg ville undersøge igennem min fagforening for hvordan reglerne fordi det er senest 3 mdr før barsel man skal meddele det, spørgsmålet er om det også er gældende når man ansættes i sin graviditet... 

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

Höör skriver:

Er du medlem af en fagforening?

jeg ville undersøge igennem min fagforening for hvordan reglerne fordi det er senest 3 mdr før barsel man skal meddele det, spørgsmålet er om det også er gældende når man ansættes i sin graviditet... 

jeg er medlem af bupl

så må jeg lige høre dem ad...

jeg har det så dårligt med det og jeg ved at det er dårlig timing

men det er nu et ønskebarn, og et ønskejob....

så jeg er lidt på herrens mark...

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

L.J.L skriver:

De kan godt fyre dig i prøveperioden. Så selvom du bliver ansat så skal du vente minimum 3 mdr med at fortælle arbejdet det, hvis du vil undgå en fyring på det grundlag.

Du har først pligt til at oplyse om din graviditet 3 mdr før du har termin.

okay det vidste jeg ikke..

så må vi håbe at jeg kan skjule det lidt længere end uge 12

ej noget skidt... jeg troede ikke de kunne fyre mig bare sådan lige...

hvor lang tid er en prøveperiode???

Anmeld

26. oktober 2011

Carl-Emil's mor

Anonym skriver:

jeg er medlem af bupl

BUPL plejer at være ganske ok det er ihvertfald min tidligere erfaring med kollegaer der har skulle gå der igennem..

men som en anden siger du er på prøve først så der kan de godt fyrer dig...

Jeg ville ikke have samvittighed til at leve på en løgn for jobbet, tænk lige en gang hvis du lyver og de bliver sure på dig ( Som der jo er riiiiigtig mange i det fantastiske pædagog fag der hurtigt kan blive) så er det jo ikke et sted du alligevel ønsker at komme tilbage til ( antager jeg, da jeg ikke selv gad arbejde et sted hvor folk var sure på mig) så er det vel bedre med ærlighed fra starten af?  

Anmeld

26. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

jeg er medlem af bupl

I det her tilfælde er du nødt til at være egoistisk, og tage imod jobbet hvis du får det. Jeg tror faktisk også at fagforeningen vil sige at du skal tage jobbet. Hvis du siger nej til det risikerer du at få karantæne og miste 3 ugers dagpenge.

Så tag jobbet er mit råd. Arbejdet du starter på er formentlig med i en barselsordning, så de ikke kommer til at skulle betale din løn 100% selv under barslen.

Anmeld

26. oktober 2011

L.J.L

Anonym skriver:

okay det vidste jeg ikke..

så må vi håbe at jeg kan skjule det lidt længere end uge 12

ej noget skidt... jeg troede ikke de kunne fyre mig bare sådan lige...

hvor lang tid er en prøveperiode???

de første 3 mdr på et nyt arbejde er prøveperiode. Når de 3 mdr er gået kommer man til samtale om man fortsætter som fastansat eller om man bliver opsagt. De kan også sagtens fyre dig inden de 3 mdr er gået, men de kan aldrig fastansætte før prøveperioden er gået.

Anmeld

26. oktober 2011

Anonym trådstarter

L.J.L skriver:

I det her tilfælde er du nødt til at være egoistisk, og tage imod jobbet hvis du får det. Jeg tror faktisk også at fagforeningen vil sige at du skal tage jobbet. Hvis du siger nej til det risikerer du at få karantæne og miste 3 ugers dagpenge.

Så tag jobbet er mit råd. Arbejdet du starter på er formentlig med i en barselsordning, så de ikke kommer til at skulle betale din løn 100% selv under barslen.

jeg har tænkt mig at sige at jeg ikke vidste jeg blev gravid da jeg blev ansat...

jeg vil så gerne ud og lave noget.. har gået hjemme siden jeg blev færdiguddannet i juni...

jeg er rimelig tyk, så burde kunne skjule en graviditet rimelig længe.. hihi

men for satan en dum situation..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.