Spørgsmål omkring 3 mdr vaccination.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.628 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

lycly

Min datter skal have sin første vaccination her d. 28 og jeg er bare så nervøs over at hun skal stikkes, det lille pus. 

Hvor mange gange skal hun stikkes? For har læst mig frem til at det er ret mange vacciner, men giver man dem alle i én sprøjte, eller skal hun stikkes for hver vaccination? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

th

LunaLykke skriver:

Min datter skal have sin første vaccination her d. 28 og jeg er bare så nervøs over at hun skal stikkes, det lille pus. 

Hvor mange gange skal hun stikkes? For har læst mig frem til at det er ret mange vacciner, men giver man dem alle i én sprøjte, eller skal hun stikkes for hver vaccination? 

2 gange et i hver baglår sådan var det med oscar for en md siden

Anmeld

25. oktober 2011

Krussedulle

En i hvert lår og det er slet ikke så slemt (men det kan jeg jo sagtens sige ikke )

Anmeld

25. oktober 2011

1000Ben

LunaLykke skriver:

Ja det er 2 sprøjter, en i hvert ben. Den første er ikke så slem, men den anden svier en del på dem. 

Det er ikke sjovt at skulle igennem, hverken for dig eller hende, men hold ud, det er hurtigt overstået. 

Knus

1000Ben 

Anmeld

25. oktober 2011

Valle81

LunaLykke skriver:

Hej,

Hun skal stikkes to gange, en gang i hvert lår
Det er aldrig rart, men jeg lover dig at det er hurtigt overstået, 20 sekunder så er begge stik klaret. Det går drøn stærkt, de har hørt sprøjterne klar og sprøjter lige efter hinanden

Anmeld

25. oktober 2011

lycly

Valle81 skriver:

Hej,

Hun skal stikkes to gange, en gang i hvert lår
Det er aldrig rart, men jeg lover dig at det er hurtigt overstået, 20 sekunder så er begge stik klaret. Det går drøn stærkt, de har hørt sprøjterne klar og sprøjter lige efter hinanden

Okay, det altid noget Men er der ikke noget med at de kan få feber og sådan bagefter ?

Anmeld

25. oktober 2011

Jeia

Hun får to stik, et i hvert ben Min klynkede lidt efter den første og skreg efter nr 2. Det var så hårdt også at se det skuffede udtryk i hendes øjne men hun stoppede hurtigt med at græde, og lægen fik da et smil inden vi gik. Når hun skal stikkes igen når hun fylder 1 år, vil jeg bruge EMLA plaster. Brugte det til min søn, da han var 4 år, han mærkede slet ikke noget Ved ikke om man må bruge dem til babyer på 3 mdr. Men kender en der brugte dem, da barnet var 5 mdr.

Anmeld

25. oktober 2011

Valle81

LunaLykke skriver:

Okay, det altid noget Men er der ikke noget med at de kan få feber og sådan bagefter ?

Jo de kan godt få en feberreaktion om aftenen, ingen af mine tre har reageret synderligt på det, en smule feber om natten og det var det

Anmeld

25. oktober 2011

A&F

Hej ven. Min datter fik sin 3 mdr vaccination i starten af oktober, og det gik rigtig godt. Hun fik 1 stik på hver lår, og hun tog det meget flot. Hun var desværre lige faldet i søvn inden, så hun vågnede jo da hun blev stukket i, hun skreg lidt, og så sov hun videre. Der var intet med hende senere på dagen/aften. Det er forskelligt fra baby til baby med hvordan de får det. Det skal dog nok gå, og det er hurtigt overstået.

Anmeld

25. oktober 2011

lukasmor

Det er overstået så snart du kan tage hende op og trøste. Så er alt glemt! Min søn trak en lille mine ved første sprøjte og græd lidt ved anden og så var det slut! Det tog jo ingen tid... Jeg er nåleskræk udover det sædvanlige og derfor var jeg heller ikke til meget da min søn skulle stikkes i. Kunne faktisk ikke sove natten før. Men det er ingenting. HUSK det er for hendes bedste

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.