Nogen med et par glade ord?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

859 visninger
6 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Røverdatter

Her kører amningen egentlig 'som den skal', min dreng på 3 uger spiser godt og sutter fint (Jeg bruger suttebrikker pga indadvendte brystvorter) så jeg kan slet ikke klage over amningen som sådan, men har bare brug for lidt opmuntring. Får at vide af nogle at 'om tre måneder kører det bare, og du ville kunne vaske op samtidig med du ammer' eller også siger de at det bliver hyggeligt og svært at slippe amningen når den tid kommer.... Det prøver jeg virkelig at se på nuværende tidspunkt, men synes godt nok det er hårdt at amme, min dreng sutter nogle gange i 2 en halv time...

Så jeg tror jeg skriver dette indlæg for at få nogle flere opmuntrende ord med på vejen.. Bliver det virkelig hyggeligere? Og vil jeg i fremtiden kunne lave andre ting imens jeg ammer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

2babygirls

BirksMor skriver:

Her kører amningen egentlig 'som den skal', min dreng på 3 uger spiser godt og sutter fint (Jeg bruger suttebrikker pga indadvendte brystvorter) så jeg kan slet ikke klage over amningen som sådan, men har bare brug for lidt opmuntring. Får at vide af nogle at 'om tre måneder kører det bare, og du ville kunne vaske op samtidig med du ammer' eller også siger de at det bliver hyggeligt og svært at slippe amningen når den tid kommer.... Det prøver jeg virkelig at se på nuværende tidspunkt, men synes godt nok det er hårdt at amme, min dreng sutter nogle gange i 2 en halv time...

Så jeg tror jeg skriver dette indlæg for at få nogle flere opmuntrende ord med på vejen.. Bliver det virkelig hyggeligere? Og vil jeg i fremtiden kunne lave andre ting imens jeg ammer?

Hmmm jeg har aldrig lavet andet mens jeg ammede.. Måske lige sendt en sms eller snakket i tlf, men ellers lå jeg pænt i sofaen og ammede min baby.
Men jeg brugte også suttebrikker i en måned og min SP overtalte mig til at lægge dem på hylden og det hjalp meget på tiden.
Før kunne hun nemt bruge en halv time, men da jeg smed den brugte hun kun 5-10 min.

Har du prøvet at starte med suttebrikken og så når han har suttet lidt så tage den væk, og vænne ham til selv at gøre lidt af arbejdet??

Anmeld

25. oktober 2011

Røverdatter

Tina&Martin skriver:

Hmmm jeg har aldrig lavet andet mens jeg ammede.. Måske lige sendt en sms eller snakket i tlf, men ellers lå jeg pænt i sofaen og ammede min baby.
Men jeg brugte også suttebrikker i en måned og min SP overtalte mig til at lægge dem på hylden og det hjalp meget på tiden.
Før kunne hun nemt bruge en halv time, men da jeg smed den brugte hun kun 5-10 min.

Har du prøvet at starte med suttebrikken og så når han har suttet lidt så tage den væk, og vænne ham til selv at gøre lidt af arbejdet??

Vi prøvede en enkelt gang da sundhedsplejersken var her, men det fungerede ikke - han blev hurtigt utålmodig. Men du har nok ret - det må jeg prøve. Men min ene vorte er simpelthen alt for indadvendt tror jeg. Den anden ville han nok godt kunne få fat omkring, men ville han ikke blive forvirret hvis jeg bruger brik på den ene og ikke den anden?

Tak for svar - blev amningen så 'hyggeligere' med tiden?

Anmeld

25. oktober 2011

2babygirls

BirksMor skriver:

Vi prøvede en enkelt gang da sundhedsplejersken var her, men det fungerede ikke - han blev hurtigt utålmodig. Men du har nok ret - det må jeg prøve. Men min ene vorte er simpelthen alt for indadvendt tror jeg. Den anden ville han nok godt kunne få fat omkring, men ville han ikke blive forvirret hvis jeg bruger brik på den ene og ikke den anden?

Tak for svar - blev amningen så 'hyggeligere' med tiden?

Nårh Han sutter på suttebrikken sutter Han så ikke brystvorten frem? Men jeg tror ikke Han bliver forvirret, men Han bliver måske lidt sur eller frustreret over at skulle gøre mere af arbejdet.
Jeg kan fortælle dig at jeg ammede til hun var 4 mdr, så ville hun heller flasken. Jeg savner meget den hyggetid hvor vi lå på sofaen eller i sengen og ammede, Men jeg er også glad og stolt over at hun sagde fra og jeg ikke selv skulle sige stop.
Og glæder mig da også til næste gang jeg forhåbentlig skal amme.
Men hvis du ikke kan slappe af eller nyde det ville jeg helt klar overveje flasken for at I begge slapper af under maden.

Anmeld

25. oktober 2011

_-Kathrine-_

Det kunne ha været mig der havde skrevet det indlæg for 5 1/2 måned siden... Drengen hang i mig konstant og jeg syntes det amning var mega træls.... Men tro mig, det blir bedre!! baby tanker op her om aftenen til natten og så er det dejlig tryghed hos dig.... Kan desværre ikke fortælle dig om du nogensinde kommer til at nyde det, for det har jeg aldrig rigtig gjort
Kæmpe

Anmeld

25. oktober 2011

stm2812

Jeg har altid elsket amningen. Synes det var så hyggeligt at sidde der med den lille og vide at man er den eneste der kan gøre det og få det tætte bånd med hende ... Og så så jeg noget tv imens (lyden var meget lav så det ikke forstyrrede for meget), så får man også selv slappet lidt af, hvilket man godt kan glemme til tider med sådan en bette en

Min pige er på nuværende tidspunkt 6 mdr og jeg er lige så stille og roligt ved at vænne hende fra brystet. Og jeg savner rigtig meget den ekstra nærhed jeg fik med hende under vores udelukkende 'mor-og-datter hygge' .

Jeg håber du vænner dig til det og bliver mere glad for det valg du har taget med at amme. Og hvis du begynder at nyde det så tror jeg også at du får meget mere ud af det

Anmeld

25. oktober 2011

TinaPina

Jeg har også helt flade brystvorter og startede med suttebrikken. Jeg synes det var besværligt og hvis jeg ikke gjorde tingene i en bestemt rækkefølge hver gang så kunne jeg simpelthen ikke finde ud af de

Lige indtil en dag var han var bundhysterisk, jeg var skide udmattet og jeg orkede ikke at hente brikken. Så jeg stak bare brystet i munden på ham. Og vupti så tog han sgu ved og gjorde det hvar gang efter! Derefter gik amningen meget nemmere, og det løftede tiden væsentlig af. Jeg ammede desværre kun 9 1/2 uge fordi produktionen ikke kunne følge med hans behov.

Jeg var rigtig rigtig ked af at stoppe med at amme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.