Mad til barn på 8½ måned?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

550 visninger
9 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

lukasmor

Vi har besluttet at lave pariserbøf i aften da det er alt for længe siden jeg har fået det Nu er mit spørgsmål så om min søn på 8½ måned må spise øksekød? Vi har ikke haft besøg af SP siden Lukas var 4 måneder og i alt 3 gange på de 8½ måned så vi har ikke rigtig haft nogen til at fortælle os hvad han må spise hvornår. Han har ikke spist kød før. Vi plejer at give ham kartofler og grøntsager og sommetider familiens brune sovs. I opskriften på pariserbøf står der at de ikke skal steges helt igennem men da jeg er meget hys med rødt kød, bliver de det det altså alligevel så det er helt gennemsteget kød han får.

Hvad spiser jeres børn på 8 måneder? Er der noget i absolut ikke giver dem udover krydret mad? Der er ting jeg ikke ville give min søn såsom krydret mad, rå gulerød osv. men jeg tror ikke at jeg er klar over hvor meget han egentlig må spise, hvilket er synd, han går glip af så mange nye smage..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Noahmor

Lukasmor skriver:

Vi har besluttet at lave pariserbøf i aften da det er alt for længe siden jeg har fået det Nu er mit spørgsmål så om min søn på 8½ måned må spise øksekød? Vi har ikke haft besøg af SP siden Lukas var 4 måneder og i alt 3 gange på de 8½ måned så vi har ikke rigtig haft nogen til at fortælle os hvad han må spise hvornår. Han har ikke spist kød før. Vi plejer at give ham kartofler og grøntsager og sommetider familiens brune sovs. I opskriften på pariserbøf står der at de ikke skal steges helt igennem men da jeg er meget hys med rødt kød, bliver de det det altså alligevel så det er helt gennemsteget kød han får.

Hvad spiser jeres børn på 8 måneder? Er der noget i absolut ikke giver dem udover krydret mad? Der er ting jeg ikke ville give min søn såsom krydret mad, rå gulerød osv. men jeg tror ikke at jeg er klar over hvor meget han egentlig må spise, hvilket er synd, han går glip af så mange nye smage..

Noah er godt nok 9 måneder nu, men har i et godt stykke tid spist stort set alt. Eller ihvertfald fået lov at smage. 

Så jeg ville da godt turde give ham gennemstegt oksekød godt smattet ud. 

Anmeld

25. oktober 2011

LIZO

i kan lave en lille bolle af oksekødet og koge den, det var mine under vilde med  

Anmeld

25. oktober 2011

Rsa

Min datter har siden hun var ca. 7-8 måneder fået det samme som os til aftensmad... Vi salter bare ikke maden og putter så selv slt i vores egne portioner

Efter børnene er fyldt 6 måneder, må de stort set få alt mad på nær honning, må de først få fra 1 års alderen og mælkeprodukter skal der startes stille og roligt op med, da de er hårde for maven.

Anmeld

25. oktober 2011

Maja_4000

Caroline har siden hun var cirka 7 måneder fået en portion mad "babymad" .. Mos , grød eller lignende .. (lidt mindre end normalt) Og så en halv times tid efter , når vores mad er færdig sidder hun med ved bordet , og får alt det hun kan og vil spise af vores "voksenmad" :b
Så I kan sagtens give ham oksekød .. Dog er der noget med at de ikke må få stegeskorpen .. Men kan ikke huske hvornår det er til

Anmeld

25. oktober 2011

Mka

Min datter blev 8 mdr igår, og der havde vi SP. Hun sagde vi måtte give hende stort set alt. Vi skulle holde igen med salt og meget krydret mad. Honning, nødeder og hårde ting som gulerødder skulle vi holde os fra, men ellers alt

Anmeld

25. oktober 2011

Benjamins'mor

De må få kød fra 6 mdr.

Anmeld

25. oktober 2011

Mamalou

Lukasmor skriver:

Nu er min søn kun 5 måneder, men vi har lige haft besøg af sundhedsplejersken omkring kost, og hun sagde at vi skulle "gi los" når ang. mad og smagsindtryk, når han blev 8 måneder. Hun sagde at de må få det samme mad som resten af familien. Så skulle de ikke blive så kræsne, når de bliver ældre. Mht. kød, så sagde hun at det var tilladt når de bliver 6 måneder.

Det er rigtig trist, at der bliver sparet så meget på sundhedsplejerske, så man nærmest ikke ser dem. Vi ser først vores igen ved 9 måneders alderen til en snak omkring sproglig udvikling - med mindre der sker noget. Ville ønske hun kunne komme oftere, selvom det går fint. Nå sidespring og et mindre surt opstød, sorry

Anmeld

25. oktober 2011

Tona

Jeg syntes at det er dårligt at du ikke har fået nok vejledning.

Dit barn på den alder må spise det samme som jer. Med Amanda gør vi bare det at vi blender en portion af det samme som vi skal have til aften. Når hun har spist det lader vi hende gnave af noget af det samme som hun har fået blended. Fx en kartoffel el. lign. for at hun kan øve sig i at tygge og spise alm. mad. De må gerne få alle de samme krydderier som I spiser, bare det ikke er sindssygt stærkt. De må gerne få normalt krydret mad. Men helst ikke/meget lidt salt.

Til frokost får hun rugbrødsryttere og kogte grøntsager (dem kan man så blende til mos eller lade barnet tygge af som de er).

Til eftermiddag får hun en banan at gnave af og evt en skive rugbrød også at gnave af eller anden frugt.

Ud over det får hun vælling (fordi hun har slem reflux og det bedre bliver nede) et alm. barn ville nok mest få mme eller bryst

Det bedste du kan gøre i den alder dit barn er nu er at tage udgangspunkt i det som I selv spiser og så vidt muligt bare give barnet det samme for det må få alt nu

Anmeld

25. oktober 2011

lukasmor

1000 tak for svar! Se, det gjorde mig meget klogere!

Jeg synes også det er for dårligt at jeg ikke har fået nok vejl. (nok besøg). Så er det jo godt at man kan spørge nogle hjælpsomme q'er herinde

Det bliver sjovt at give Lukas noget andet mad en grød og grøntsager

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.