Vi har besluttet at lave pariserbøf i aften da det er alt for længe siden jeg har fået det
Nu er mit spørgsmål så om min søn på 8½ måned må spise øksekød? Vi har ikke haft besøg af SP siden Lukas var 4 måneder og i alt 3 gange på de 8½ måned så vi har ikke rigtig haft nogen til at fortælle os hvad han må spise hvornår. Han har ikke spist kød før. Vi plejer at give ham kartofler og grøntsager og sommetider familiens brune sovs. I opskriften på pariserbøf står der at de ikke skal steges helt igennem men da jeg er meget hys med rødt kød, bliver de det det altså alligevel så det er helt gennemsteget kød han får.
Hvad spiser jeres børn på 8 måneder? Er der noget i absolut ikke giver dem udover krydret mad? Der er ting jeg ikke ville give min søn såsom krydret mad, rå gulerød osv. men jeg tror ikke at jeg er klar over hvor meget han egentlig må spise, hvilket er synd, han går glip af så mange nye smage..
Jeg syntes at det er dårligt at du ikke har fået nok vejledning.
Dit barn på den alder må spise det samme som jer. Med Amanda gør vi bare det at vi blender en portion af det samme som vi skal have til aften. Når hun har spist det lader vi hende gnave af noget af det samme som hun har fået blended. Fx en kartoffel el. lign. for at hun kan øve sig i at tygge og spise alm. mad. De må gerne få alle de samme krydderier som I spiser, bare det ikke er sindssygt stærkt. De må gerne få normalt krydret mad. Men helst ikke/meget lidt salt.
Til frokost får hun rugbrødsryttere og kogte grøntsager (dem kan man så blende til mos eller lade barnet tygge af som de er).
Til eftermiddag får hun en banan at gnave af og evt en skive rugbrød også at gnave af eller anden frugt.
Ud over det får hun vælling (fordi hun har slem reflux og det bedre bliver nede) et alm. barn ville nok mest få mme eller bryst 
Det bedste du kan gøre i den alder dit barn er nu er at tage udgangspunkt i det som I selv spiser og så vidt muligt bare give barnet det samme for det må få alt nu 
Anmeld