Barsels penge /kontant hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
7 svar
0 synes godt om
25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej til jer alle sammen herinde. mig og mig kæreste er begge 24år. han er udlært det jeg ikk, så jeg er under udd. så jeg får kontanthjælp under min barsel. mit spørgsmål er så, ud af de penge jeg får fra kontant hjælpen spare jeg lidt på og ligger dem derfor ind på en opsparnings konto, men kan kommunen gå ind og stoppe mine barsels penge fordi de kan se jeg ligger over på en opsparning hvor der nu er 6000? og på min alm konto er 5000 ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Hej til jer alle sammen herinde. mig og mig kæreste er begge 24år. han er udlært det jeg ikk, så jeg er under udd. så jeg får kontanthjælp under min barsel. mit spørgsmål er så, ud af de penge jeg får fra kontant hjælpen spare jeg lidt på og ligger dem derfor ind på en opsparnings konto, men kan kommunen gå ind og stoppe mine barsels penge fordi de kan se jeg ligger over på en opsparning hvor der nu er 6000? og på min alm konto er 5000 ?

Som kontanthjælpsmodtager må man ha' ca. 10.000 kr i opsparing/kontanter, ellers går de ind og modregner kontanthjælpen. Den besked fik jeg, men det er 3 år siden.

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

Isabeau skriver:

Som kontanthjælpsmodtager må man ha' ca. 10.000 kr i opsparing/kontanter, ellers går de ind og modregner kontanthjælpen. Den besked fik jeg, men det er 3 år siden.

så det ville sige med ens opsparning og ens alm konto må man samlet have 10.000 ?

Anmeld

25. oktober 2011

maria87

Anonym skriver:

så det ville sige med ens opsparning og ens alm konto må man samlet have 10.000 ?

nej... lav din egen opsparing derhjemme, de lukker nemlig for din kontanthjælp hvis du har mere end 10.000 på en opsparing.. 

Anmeld

25. oktober 2011

Anonym trådstarter

maria87 skriver:

nej... lav din egen opsparing derhjemme, de lukker nemlig for din kontanthjælp hvis du har mere end 10.000 på en opsparing.. 

okey , ja så kan jeg godt se jeg kun må ligge 4000 mere der over og så kræver de . tak for hjælpen, så ville jeg hellere gør som du siger.

Anmeld

25. oktober 2011

maria87

Anonym skriver:

okey , ja så kan jeg godt se jeg kun må ligge 4000 mere der over og så kræver de . tak for hjælpen, så ville jeg hellere gør som du siger.

ja deres regler er latterlige, og de kan sgu hurtigt gøre livet surt for en.. tro mig, har prøvet alt inden for kommunen.. 

Anmeld

25. oktober 2011

1012lmp

Du må ikke have mere end 10.000 på din opsparing, men var jeg dig ville jeg bare få min kæreste til at lave en opsparing også indbetale på den!

Anmeld

25. oktober 2011

Isabeau

Anonym skriver:

Altså i alt 10.000 kr. - vel på alle kontoer, går jeg ud fra. Ellers modregner de...Men var jeg dig, hævede jeg det der stod på lønkontoen inden du søgte kontanthjælp.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.