Så er min dreng 23 måneder og får indimellem nogle ture, hvor han smider sig på gulvet og sparker, når han får et "nej". Det er vel meget normalt i hans alder.
På det seneste er han blevet umulig at putte. Førhen læste jeg en bog, sang en sang, sagde godnat og lukkede døren og så sov han.
Nu rejser han sig op, græder, åbner døren. Og det bliver ved og ved og ved....
Har forsøgt at blive inde hos ham, nusse ham og synge. Så falder han til ro, men så snart jeg vil gå ud af værelset hører han det, vågner og græder og går med.
Har forsøgt at være hård og sætte mig udenfor døren, med åben dør, og sige du skal sove nu. Læg dig i din seng. Mor vil have du skal sove. ... Virker heller ikke.
Har forsøgt at blive ved med at lægge ham op i sin seng, når han står op. Virker heller ikke.
Så de sidste to dage er han stået op, gået ind til mig på sofaen, har bare ignoreret det og han har bare været helt stille og så er han faldet i søvn på sofaen. Hvor jeg har flyttet ham. Han er så vågnet om natten, hvor han har sovet hos mig.
Jeg ved ikke helt om han gør det for at prøve grænser af eller om han reelt har det dårligt med at sove alene, så jeg synes det er VIRKELIG svært at tolke hvad hans behov er og hvordan jeg skal tackle situationen?
Anmeld