jeg har lavet en kage..!! og leget med fondant..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. oktober 2011

Isabella_mor

mariamiss6 skriver:

Du skal da bare på youtube

http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+make+fondant+roses+without+cutters&aq=2&oq=how+to+make+fondant+rose

Og såååå tænker jeg, hvad for noget fondant købte du? Var det dr. oetker? For det er noget shitfuck... Gå hellere i kop&kande til dit næste forsøg. De har fondant fra wilton, som er nemt nok at arbejde med De har helt sikkert også en hel del værktøj  

ja det var bare det der fra dr öetker.. og ja det var noget værre lård at arbejde med.. og jeg tænkte "hatten af for kagedamerne"

det tænker jeg stadig...

hvad koster det fra kop og kande??

jeg kunne fanme godt tænke mig at lave villads egen 1 års fødselsdagskage.. men det der fondant smager ikke særlig godt syntes jeg ikke.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. oktober 2011

Isabella_mor

Lotus86 skriver:

Ved du hvad, jeg synes altså det er en flot kage du har lavet, og den ser virkelig god ud

Tak.. den smagte også godt.. vi var lige 3 personer der åd den på et døgn... godt at vi alle dyrker fitness haha

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

_-Kathrine-_ skriver:

Godt gået-og lækker ser den ud tillykke med søster...

tak  

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

mulle7430 skriver:

den er da super flot  jeg kunne godt lige spise sån et stykke selvom det er morgen  smiler og tillykke med søsteren

haha ja den ser jo dejlig frisk ud med alle de lækre friske bær på

total morgenkomplet..

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

benjamins'mor skriver:

Hvor er den bare flot!

tak

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

Mi skriver:

Jeg ved godt det er tidlig om morgenen, men kunne da godt liiiiige have et stykke af den der

Den ser rigtig flot ud

haha.. den er desværre tilintegjort og spist..   takker..

Anmeld

25. oktober 2011

igt

Først vil jeg sige at det er en flot kage du har lavet til din søster, og med hensyn til fondant er det rigtigt at det bedste er at købe det i kop og kande. Men du kan også lave det selv det er rigtig nemt og billigere end at købe det. Når du skal farve din fondant må du ikke bruge frugtfarve, du skal bruge pastafarve som du også kan købe i kop og kande. Frugtfarve fortynder din fondant og gør den til en klisteret masse hvorimod pasta farve er en meget koncentreret farve der tilsættes med en tandstik, der skal ikke ret meget til, men der skal efterfølgende ældtes og ældtes til farven er ensartet.

hvis du vil prøve at lave det selv så er opskriften her :

MarshMallowsFondant

15 marshmallows (hvide skumfiduser ca 90 gr.)

2 spsk. olie (fx. rapsolie)

4 spsk. vand

Ca. 1 pk. flormelis (kom lidt i af gangen, heller for lidt end for meget)

Marshmallows, olie og vand kommes i en skål. Blandingen varmes i en microbølgeovn ell. over vandbad. Marshmallows skal smeltes, men må ikke blive brune. Så stille og roligt opvarmningen, så er det nemt nok. Hvis det er de rigtig store kan man klippe dem over.

Derefter blandes der flormelis i lidt efter lidt. Rør rundt med ske ell. pisker med dejkroge på. Bland flormelis i, til massen er sej, og hverken ske eller dejkroge kan mere. Ud på bordet og ælt med flormelis, til det er som modellervoks.
Det skal klister lidt til sidst, da det giver det bedste resultat.

Skal du indfarve det er det lettere at komme pastafarven i når du har smeltet det, altså inden du kommer flormelis i.

Jeg laver det gerne dagen inden brug. Men det kan sagtens opbevares længe i en tætlukket frysepose i køkkenskabet.

Hvis det er hårdt mår du skal bruge det, kan du opvarme det i mikroovnen nogle få sekunder ad gangen indtil du syntes det er til at arbejde med.

En portion rækker til to runde 20 cm kager. Men tænk på du måske også vil lave pynt, og så er en portion mere til 1 stk. rund 20 cm kage + pynt. 

Udrulning:

Når du skal rulle fondant ud, kan du bruge maizena majsstivelse, så det ikke klistrer til bord og redskaber.

Hvis det skulle ske at du kommer for meget flormelis i og din fondant bliver for tør og sprækker og skiller ad når du vil rulle den ud, så skal du komme lidt madolie på fingerne og ældte det ind i din fondant til du syntes den er blød og smidig igen.

God fornøjelse.

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

igt skriver:

Først vil jeg sige at det er en flot kage du har lavet til din søster, og med hensyn til fondant er det rigtigt at det bedste er at købe det i kop og kande. Men du kan også lave det selv det er rigtig nemt og billigere end at købe det. Når du skal farve din fondant må du ikke bruge frugtfarve, du skal bruge pastafarve som du også kan købe i kop og kande. Frugtfarve fortynder din fondant og gør den til en klisteret masse hvorimod pasta farve er en meget koncentreret farve der tilsættes med en tandstik, der skal ikke ret meget til, men der skal efterfølgende ældtes og ældtes til farven er ensartet.

hvis du vil prøve at lave det selv så er opskriften her :

MarshMallowsFondant

15 marshmallows (hvide skumfiduser ca 90 gr.)

2 spsk. olie (fx. rapsolie)

4 spsk. vand

Ca. 1 pk. flormelis (kom lidt i af gangen, heller for lidt end for meget)

Marshmallows, olie og vand kommes i en skål. Blandingen varmes i en microbølgeovn ell. over vandbad. Marshmallows skal smeltes, men må ikke blive brune. Så stille og roligt opvarmningen, så er det nemt nok. Hvis det er de rigtig store kan man klippe dem over.

Derefter blandes der flormelis i lidt efter lidt. Rør rundt med ske ell. pisker med dejkroge på. Bland flormelis i, til massen er sej, og hverken ske eller dejkroge kan mere. Ud på bordet og ælt med flormelis, til det er som modellervoks.
Det skal klister lidt til sidst, da det giver det bedste resultat.

Skal du indfarve det er det lettere at komme pastafarven i når du har smeltet det, altså inden du kommer flormelis i.

Jeg laver det gerne dagen inden brug. Men det kan sagtens opbevares længe i en tætlukket frysepose i køkkenskabet.

Hvis det er hårdt mår du skal bruge det, kan du opvarme det i mikroovnen nogle få sekunder ad gangen indtil du syntes det er til at arbejde med.

En portion rækker til to runde 20 cm kager. Men tænk på du måske også vil lave pynt, og så er en portion mere til 1 stk. rund 20 cm kage + pynt. 

Udrulning:

Når du skal rulle fondant ud, kan du bruge maizena majsstivelse, så det ikke klistrer til bord og redskaber.

Hvis det skulle ske at du kommer for meget flormelis i og din fondant bliver for tør og sprækker og skiller ad når du vil rulle den ud, så skal du komme lidt madolie på fingerne og ældte det ind i din fondant til du syntes den er blød og smidig igen.

God fornøjelse.

nårh ja ja det ved jeg godt. men jeg gad ikke liiige stå og lave en hel masse for at lave lidt, når jeg ikke har redskaberne til det så er det lidt mere omstendigt.. men nu har jeg da opskriften hehe takker

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

mariamiss6 skriver:

http://www.kop-kande.dk/kokken/bageartikler?p=2

nøj hvor er der mange ting....  :O 

jeg må snart med på et af de dersens kagebagningsdage der... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.