Indkøring i børnehave?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.370 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Diana...

Hej Alle

Nu starter min store dreng i børnehave i næste uge VILD. Hvordan kørte i jeres børn ind i børnhaven? Jeg ved godt der er meget forskelligt fra barn til barn men ville gerne høre hvordan i gjorde det. 

Jeg vil især gerne høre fra dem der måske har skulle køre et DP/VS barn ind samtidig hvordan i lige fik det hele til at hænge sammen he he. 

Jeg skal køre både min søn og datter ind i børnehave og DP i næste uge og ved virkelig ikke lige hvordan jeg skal gøre det hele da min datter er MEGET mor syg og min søn skal i børne have det altså stort og han SKAL have en ordentlig indkøring. 

Nåå men det bliver da mega spændende og vi klæder os meget selv om vi også er nervøse! 

Håber i alle har det godt. 

KH Diana

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

LinLin

David startede i bhv da han var 2 år og 11 mdr - han kom fra DP. Det gik nemt! Han var alene til spisning allerede første dag! (vi havde været der med ham i to timer inden... Næste dag var han der to timer, den følgende 3½... Ingen problemer!

Vi er lige flyttet i sommer, så han skulle skifte børnehave 1. august og Adam skulle starte samme sted 1. sep. Så de er kørt ind næsten samtidig for kort tid siden, men selvfølgelig med en måneds forskel og ikke "Helt nyt" for David... 

David spurgte selv første dag om jeg ikke snart skulle gå Vi havde været på besøg to gange inden.

Adam var også meget morsyg synes jeg - men det er også gået over al forventning; så måske var det bare fordi han kedede sig

Anmeld

24. oktober 2011

Jeia

Min søn var 2 år og 8 mdr da han startede i bh. Han går i en integreret inst. men bh er udflytter, så han kendte ikke de voksne så godt. Han havde været på besøg med vg 1 gang inden han startede. Jeg var så med de første 2 dage, men var inde mens de legede udenfor, jeg havde ikke behøvet at være med på 2. dagen, men det var langt hjem og dårlig busforbindelse, så derfor blev jeg. Det gik rigtig godt, selv om han er meget genert, hans 2 bedste venner flyttede op sammen med ham, det hjalp også på indkøringen, er jeg sikker på.

Anmeld

25. oktober 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Begge børn går i en intregreret institution, så da Luka skulle køres ind var det bare, at gå til højre i stedet for til venstre.

Jeg håber, at I får en rigtig god indkøring og at Lucas bliver super glad for sin bh. Vildt, at han allerede skal starte. De bliver store vores unger. Lina skal først starte 1/3 eller 1/4 - hun bliver 3 år til marts.

Anmeld

25. oktober 2011

Mi

Diana... skriver:

Hej Alle

Nu starter min store dreng i børnehave i næste uge VILD. Hvordan kørte i jeres børn ind i børnhaven? Jeg ved godt der er meget forskelligt fra barn til barn men ville gerne høre hvordan i gjorde det. 

Jeg vil især gerne høre fra dem der måske har skulle køre et DP/VS barn ind samtidig hvordan i lige fik det hele til at hænge sammen he he. 

Jeg skal køre både min søn og datter ind i børnehave og DP i næste uge og ved virkelig ikke lige hvordan jeg skal gøre det hele da min datter er MEGET mor syg og min søn skal i børne have det altså stort og han SKAL have en ordentlig indkøring. 

Nåå men det bliver da mega spændende og vi klæder os meget selv om vi også er nervøse! 

Håber i alle har det godt. 

KH Diana

Min datter skal også starte i børnehave på tirsdag. Men det bliver lige på og hårdt, for jeg skal også til læge med en af de store samme dag.

Vi har været derude og besøge børnehaven en formiddag, og jeg regner faktisk med at jeg bare vil aflevere hende på tirsdag, hvis hun er ok med det. Jeg tror ikke det bliver et problem, for hun er meget tryg ved nye ting og mennesker. Men jeg har allieret mig med min søster, som henter hende, hvis hun bliver ked af det.

Har du mulighed for at få hjælp til at kører dem ind?

Anmeld

25. oktober 2011

Diana...

MoarHvidovre skriver:

Jeg kan desværre ikke hjælpe dig. Begge børn går i en intregreret institution, så da Luka skulle køres ind var det bare, at gå til højre i stedet for til venstre.

Jeg håber, at I får en rigtig god indkøring og at Lucas bliver super glad for sin bh. Vildt, at han allerede skal starte. De bliver store vores unger. Lina skal først starte 1/3 eller 1/4 - hun bliver 3 år til marts.

Ja de bliver så store altså. Her starter de når de er 2 år og 9 måneder. 

Vi var der oppe idag og det var bare et hit Lucas glæder sig bare SÅ meget 

Anmeld

25. oktober 2011

Diana...

Mi skriver:

Min datter skal også starte i børnehave på tirsdag. Men det bliver lige på og hårdt, for jeg skal også til læge med en af de store samme dag.

Vi har været derude og besøge børnehaven en formiddag, og jeg regner faktisk med at jeg bare vil aflevere hende på tirsdag, hvis hun er ok med det. Jeg tror ikke det bliver et problem, for hun er meget tryg ved nye ting og mennesker. Men jeg har allieret mig med min søster, som henter hende, hvis hun bliver ked af det.

Har du mulighed for at få hjælp til at kører dem ind?

Lucas er også rigtig tryk ved nye ting men det er noget af en omvendning at kommer fra en DP med 4 børn til en børnehave med 30-40 børn, så han skal have en indkøring 

Jeg har fundet en løsning på det så det er super. Jeg tager tidligt afsted med Nadia mens min søde genbo passer Lucas også tager jeg så afsted med Lucas over formiddagen og spiser frokost med ham der. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.