Navngivning og Dåb efter 9 måneder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

2babygirls

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Jeg skriver herinde, da jeg ikke kan finde et rigtigt svar på nettet.

Jeg har termin d. 22. December, og hvis min datter kommer til tiden, så er hun 9 måneder når hun skal døbes.

Jeg ved godt at de skal navngives inden seks måneder, så det gør vi, men kan hun så godt døbes så kort tid efter "tidsfristen"?

Der står på nettet at man kan døbes i alle aldre, men så står der kun noget om voksen-dåb.

Er der nogle af jer som har prøvet dette og ved hvordan det fungerer?

Loven kræver at I navngiver hende inden 6 mdr, men dåben kan jo finde sted så længe hun lever
Om hun er 9 mdr eller 100 år

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

FruHolm <3

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Jeg har termin d. 22. December, og hvis min datter kommer til tiden, så er hun 9 måneder når hun skal døbes.

Jeg ved godt at de skal navngives inden seks måneder, så det gør vi, men kan hun så godt døbes så kort tid efter "tidsfristen"?

Der står på nettet at man kan døbes i alle aldre, men så står der kun noget om voksen-dåb.

så længe hun er navngivet kan i døbe hende når i vil, er selv døbt på min 14 års fødseldag

Anmeld

24. oktober 2011

lilledittemor

Tina&Martin skriver:

Loven kræver at I navngiver hende inden 6 mdr, men dåben kan jo finde sted så længe hun lever
Om hun er 9 mdr eller 100 år

Haha

Tak for hjælpen

Anmeld

24. oktober 2011

lilledittemor

MinBabyOscar <3 skriver:

så længe hun er navngivet kan i døbe hende når i vil, er selv døbt på min 14 års fødseldag

Okay så er der ingen problemer - tak for hjælpen.

Anmeld

24. oktober 2011

LinLin

Ditte_Marie skriver:

Hej piger

Vi navngav Adam da han var en måned, fordi vi vidste han ville blive ældre end 6 mdr inden vi fik holdt dåb Han var knapt 7 mdr da han blev døbt!

Anmeld

24. oktober 2011

FruHolm <3

Ditte_Marie skriver:

Okay så er der ingen problemer - tak for hjælpen.

det var så lidt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.