Uld og gylpebørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

685 visninger
8 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

quindelist

Jeg er en af dem der sværger til uld, -men men Sigrid gylper en del og jeg synes at tøjet kommer til at lugte hvis ikke jeg vasker det hver gang.
Uld har jo ellers selvrensende egenskaber og det burde være nok at vaske det indimellem og ellers bare hænge det til luftning....!!

Hvad gør i andre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

132319

quindelist skriver:

Jeg er en af dem der sværger til uld, -men men Sigrid gylper en del og jeg synes at tøjet kommer til at lugte hvis ikke jeg vasker det hver gang.
Uld har jo ellers selvrensende egenskaber og det burde være nok at vaske det indimellem og ellers bare hænge det til luftning....!!

Hvad gør i andre?

Lige mht. lugt, tror jeg ikke at der er så meget andet at gøre end at vaske det

Kamilles uldbodyer bliver vasket når hun har haft dem på i 1-2 dage, også selvom hun ikke har spildt på dem. Det har jeg det bare bedst med

Anmeld

24. oktober 2011

VIPpigen

Jeg har bare skyllet det op når jeg har haft noget Lilje gylpede på den gang. Ikke noget tilsat, bare lige i en balje, skrubbe 2 sek, vrid op og hæng til tørre. Det gjorde jeg, og det lugtede ikke bagefter

Anmeld

24. oktober 2011

quindelist

132319 skriver:

Lige mht. lugt, tror jeg ikke at der er så meget andet at gøre end at vaske det

Kamilles uldbodyer bliver vasket når hun har haft dem på i 1-2 dage, også selvom hun ikke har spildt på dem. Det har jeg det bare bedst med

Jeg synes bare de meget hurtigt kommer til at se meget slidte ud selvom jeg bruger uldvask -men kan være jeg skal forsøge med et andet mærke body'er så

Anmeld

24. oktober 2011

quindelist

VIPpigen skriver:

Jeg har bare skyllet det op når jeg har haft noget Lilje gylpede på den gang. Ikke noget tilsat, bare lige i en balje, skrubbe 2 sek, vrid op og hæng til tørre. Det gjorde jeg, og det lugtede ikke bagefter

;Det må jeg lige forsøge -ammehjernen her har slet ikke overvejet at forsøge at skylle det op....

Anmeld

24. oktober 2011

132319

quindelist skriver:

Jeg synes bare de meget hurtigt kommer til at se meget slidte ud selvom jeg bruger uldvask -men kan være jeg skal forsøge med et andet mærke body'er så

Kamille bruger uld/bomuld bodyer fra Føtex, Kvickly og Bilka og de holder en hel uldsæson selvom de bliver vasket ofte

Anmeld

24. oktober 2011

quindelist

132319 skriver:

Kamille bruger uld/bomuld bodyer fra Føtex, Kvickly og Bilka og de holder en hel uldsæson selvom de bliver vasket ofte

Det vil jeg forsøge mig med -har kun fra JOHA lige nu, men det var nu mest fordi jeg rendte ind i et par meget gode tilbud, så prisen var på niveau med føtex body'erne

Hun vokser jo med lynets hast lige nu, så jeg smutter en tur i føtex og forsyner mig inden hun skal i næste størrelse.

Anmeld

25. oktober 2011

132319

quindelist skriver:

Det vil jeg forsøge mig med -har kun fra JOHA lige nu, men det var nu mest fordi jeg rendte ind i et par meget gode tilbud, så prisen var på niveau med føtex body'erne

Hun vokser jo med lynets hast lige nu, så jeg smutter en tur i føtex og forsyner mig inden hun skal i næste størrelse.

God idé, jeg synes faktisk at de fra supermarkederne holder bedre end de fra Joha

Anmeld

25. oktober 2011

Isabella_mor

det skal da bare lægges i en lille skål eller balje med varmt vand fra hanen og en lille sqeeze med uldvask og så skal det skylles igennem med rent vand så sæben skylles ud og så skal det bare tørre... 

det burde ikke slide på tøjet... 

jeg bruger uldvask fra änglamark til villads uldtøj, og det fungere fint

ingen slid.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.