Min dreng på 8 mdr har aldrig fået flaske. Han er blevet tilbudt det i en periode for at give ham lidt ekstra til natten, men han kan ikke finde ud af at sutte på den. Han gnasker faktisk bare på dutten og synes det er rigtig sjovt. Han elsker at sidde og lege med den, hvis jeg kommer lidt vand i den. Men han sutter ikke på den, men bider og får på den mde væsken ud.
Så gik vi over til tudekop som fungerede fint en overgang, men så blev han stor nok til at drikke af kop, så det prøvede vi. Det kan han ikke rigtig finde ud af. Han nærmest inhalerer væsken og hoster og sprutter selvfølgelig når det kommer i den gale hals. Han vil vildt gerne drikke, men får det nærmest som den der vi selv oplever når vi ikke kan trække vejret rigtigt; hyperventilerer og hikser efter vejret. Og så blir han jo ved med at få det galt i halsen. Vi troede bare det krævede tilvænning men han er 8 mdr nu og vi er gået tilbage til tudekop, fordi vi ikke vil gøre det til en dårlig oplevelse at få væske, for han vil bare så gerne have både vand, mme og sødmælk! Og i tudekoppen får han mest, selvom han spytter det meste ud i bare iver.
Er der andre der har prøvet det og har nogle erfaringer? Eller nogle med gode ideer? For han skal jo gerne have det væske ind han vil, men det er så synd for ham at han ikke kan tage det stille og roligt og synke helt almindeligt. Jeg ville så frygtelig gerne prøve at give ham vælling til natten for at se om han så kan undvære sin kl 23 amning. Og desuden skal han jo lære at drikke rigtigt hen af vejen.
Anmeld