Vold mod børn (DR1)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

555 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. oktober 2011

Anonym trådstarter

Hej!

Så lige en genudsendelse på DR1 nu her, hvor de reklamerer for en ny kampagne; Vold mod børn. Altså  hvor man som borger har en pligt til og gribe ind hvis man ser et barn blive slået...

Direktøren for kampagnen/firmaet, fortæller også at hvis man er i tvivl, er det stadig okay at ringe til kommunene/de sociale myndigheder eller politiet - bare sig man er i tvivl om barnets trivsel.

Jeg kan ikke lade være og tænke på venindes datter som blir 7 mdr. i dag, og som hverken selv kan sidde eller kravle... Hun sidder i sofaen eller sin højstol. Hun har købt en gåvogn til hende, som egentlig ikke er en gåvogn allligevel - hun sidder i den og kan gå rundt om et bord hvor der er legetøj på.

Min veninde har 2 hunde, en muskelhund og en chihuahua, og de er så vilde - glade, men vilde og fyldt med energi, så de drøner rundt over det hele og gør dte umuligt for hendes datter at ligge og lege på gulvet/aktivitetstæppe.

Hun døjer så meget med at få hende til og sove om dagen - og om natten for den sags skyld. Men de gange, jeg har passet hende, har hun bare knaldet brikker. Snakkede med manden om det, og han kunne da godt fortælle hvorfro hun sov så godt efter et besøg hos os... Vi legede jo med hende

Derovre blir hun sat i sofaen, får sat noget legetøj foran sig, blir sat i "gåvognen" eller højstolen. Hun blir da snakket med og gået ture med, men ellers ikke aktiveret

De har været med mig og min datter i svømmehallen 2 gange. Og vi går i svømmehallen tit (min datter er 2 år og vandhund ).

Den ene dag, jeg kom derover, var min veninde ved og se "Saw ??" i 3D på sit nye fjernsyn, og hendes datter skulle ikke se alt det blod, så hun var blevet vendt med ryggen til, siddende  sin højstol...??

Bør jeg gribe ind? Er det bare mig eller er der ikke noget galt her??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Ansemusen

Det synes jeg ikke du skal i denne situation!

Det er noget nyt, at vi leger så meget med vores børn (en god tind selvfølgelig, som vi også selv praktiserer med vores dreng ). Men jeg synes også man skal passe på med at bestemme, hvordan andre skal opfostre deres børn, så længe der ikke er tale om mishandling, vanrøgt eller andet, som er til skade for barnet. SÅ hvis pigen virker glad og er alderssvarende i sin udvikling, ville jeg ikke melde nogen til kommunen for de ting de beskriver. Tror også de ville være ret ligeglade faktisk.

Men du kan da evt. tage en snak med din veninde. Eller nævne, at hun har knaldet brikker hos jer, og at det måske er fordi det virker godt at lege med hende og dermed gøre hende træt.

Men dejligt med nogen som bekymrer sig om de kære små

Anmeld

24. oktober 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Hej!

Så lige en genudsendelse på DR1 nu her, hvor de reklamerer for en ny kampagne; Vold mod børn. Altså  hvor man som borger har en pligt til og gribe ind hvis man ser et barn blive slået...

Direktøren for kampagnen/firmaet, fortæller også at hvis man er i tvivl, er det stadig okay at ringe til kommunene/de sociale myndigheder eller politiet - bare sig man er i tvivl om barnets trivsel.

Jeg kan ikke lade være og tænke på venindes datter som blir 7 mdr. i dag, og som hverken selv kan sidde eller kravle... Hun sidder i sofaen eller sin højstol. Hun har købt en gåvogn til hende, som egentlig ikke er en gåvogn allligevel - hun sidder i den og kan gå rundt om et bord hvor der er legetøj på.

Min veninde har 2 hunde, en muskelhund og en chihuahua, og de er så vilde - glade, men vilde og fyldt med energi, så de drøner rundt over det hele og gør dte umuligt for hendes datter at ligge og lege på gulvet/aktivitetstæppe.

Hun døjer så meget med at få hende til og sove om dagen - og om natten for den sags skyld. Men de gange, jeg har passet hende, har hun bare knaldet brikker. Snakkede med manden om det, og han kunne da godt fortælle hvorfro hun sov så godt efter et besøg hos os... Vi legede jo med hende

Derovre blir hun sat i sofaen, får sat noget legetøj foran sig, blir sat i "gåvognen" eller højstolen. Hun blir da snakket med og gået ture med, men ellers ikke aktiveret

De har været med mig og min datter i svømmehallen 2 gange. Og vi går i svømmehallen tit (min datter er 2 år og vandhund ).

Den ene dag, jeg kom derover, var min veninde ved og se "Saw ??" i 3D på sit nye fjernsyn, og hendes datter skulle ikke se alt det blod, så hun var blevet vendt med ryggen til, siddende  sin højstol...??

Det er i øvrigt helt normalt, at et barn ikke har lært at kravle, når det er 7 måneder gammelt.

Og hvis hun fortsat ikke udvikler sig motorisk, håber jeg da, at sundhedsplejersken griber ind!

Anmeld

24. oktober 2011

Carina:-)

Anonym skriver:

Hej!

Jeg synes det lyder bekymrende,og ville tage en snak med min veninde om at barnet skal stimuleres.

Jeg ville nok ikke gå til kommunen (som bestemt ikke vil være ligeglad)

Men ringe til den lokale sundhedsplejeske hvis jeg ikke kunne råbe veninden op.

Generelt skal man tage sin mavefornemmelse/bekymring alvorligt den plejer at have ret når den fortæller en man skal reagere

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Jeg ville ikke selv gribe ind i den her situation.
Hvis du har en forkert mavefornemmelse, så synes jeg du skal gøre det. Hun bliver jo ikke fjernet, og der er intet ulovligt i det hun gør. Hun får nok bare lidt hjælp Ellers så ring til børns vilkår, og snak med dem. De kan råde dig til, hvad du skal gøre, og måske de kan give dig nogle redskaber, så du kan hjælpe din veninde.

Anmeld

24. oktober 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Jeg synes ikke, at jeg kan læse noget alarmerende her.

Vi er forskellige omkring vores børn, og der er nok mange ting vi ville gøre anderledes end vores naboer, veninder m.m, men derfra og så til omsorgssvigt er der langt.

Men jeg undrer mig over, at du skriver veninder ikke aktiverer sin datter. Har hun virkelig fortalt dig det?
Tænker at hun vel er anderledes omkring sit barn, når hun er alene, fremfor når hun har dig på besøg og måske helliger dig sin opmærksomhed.

Anmeld

24. oktober 2011

Anonym trådstarter

RGN skriver:

Jeg synes ikke, at jeg kan læse noget alarmerende her.

Vi er forskellige omkring vores børn, og der er nok mange ting vi ville gøre anderledes end vores naboer, veninder m.m, men derfra og så til omsorgssvigt er der langt.

Men jeg undrer mig over, at du skriver veninder ikke aktiverer sin datter. Har hun virkelig fortalt dig det?
Tænker at hun vel er anderledes omkring sit barn, når hun er alene, fremfor når hun har dig på besøg og måske helliger dig sin opmærksomhed.

Ved ikke hundrede hvordan hun aktiverer hende, men jeg kommer ved hende faktisk flere gange daglig og det eneste, jeg ser, er pigen siddende i sofaen eller i højskolen. Og et par billeder hvor hun sidder i den ser 'gåstol' som ikke kan gåes med, men bare står stille og hun går rundt om bordet. Men jo, der er jo forskel på børneopdragelse, men debatten her, var oz mere for at høre hvad i synes at jeg sku' eller ikke sku'...?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.