Hej!
Så lige en genudsendelse på DR1 nu her, hvor de reklamerer for en ny kampagne; Vold mod børn. Altså hvor man som borger har en pligt til og gribe ind hvis man ser et barn blive slået...
Direktøren for kampagnen/firmaet, fortæller også at hvis man er i tvivl, er det stadig okay at ringe til kommunene/de sociale myndigheder eller politiet - bare sig man er i tvivl om barnets trivsel.
Jeg kan ikke lade være og tænke på venindes datter som blir 7 mdr. i dag, og som hverken selv kan sidde eller kravle... Hun sidder i sofaen eller sin højstol. Hun har købt en gåvogn til hende, som egentlig ikke er en gåvogn allligevel - hun sidder i den og kan gå rundt om et bord hvor der er legetøj på.
Min veninde har 2 hunde, en muskelhund og en chihuahua, og de er så vilde - glade, men vilde og fyldt med energi, så de drøner rundt over det hele og gør dte umuligt for hendes datter at ligge og lege på gulvet/aktivitetstæppe.
Hun døjer så meget med at få hende til og sove om dagen - og om natten for den sags skyld. Men de gange, jeg har passet hende, har hun bare knaldet brikker. Snakkede med manden om det, og han kunne da godt fortælle hvorfro hun sov så godt efter et besøg hos os... Vi legede jo med hende 
Derovre blir hun sat i sofaen, får sat noget legetøj foran sig, blir sat i "gåvognen" eller højstolen. Hun blir da snakket med og gået ture med, men ellers ikke aktiveret 
De har været med mig og min datter i svømmehallen 2 gange. Og vi går i svømmehallen tit (min datter er 2 år og vandhund
).
Den ene dag, jeg kom derover, var min veninde ved og se "Saw ??" i 3D på sit nye fjernsyn, og hendes datter skulle ikke se alt det blod, så hun var blevet vendt med ryggen til, siddende sin højstol...??
Bør jeg gribe ind? Er det bare mig eller er der ikke noget galt her??