Sleebee Vs. Voksipose?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. oktober 2011

Josephinesmor

Er godt nok også lidt blank her, vi har en sleebee som jeg havde tænkt at liggge min kommende søn i. Men har lige nogle spørgsmål, vil det være nok at ligge ham i den og evt med baby dyne ovenpå? Hvad skal han have på? Flyverdragt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. oktober 2011

Gaia

Josephinesmor skriver:

Er godt nok også lidt blank her, vi har en sleebee som jeg havde tænkt at liggge min kommende søn i. Men har lige nogle spørgsmål, vil det være nok at ligge ham i den og evt med baby dyne ovenpå? Hvad skal han have på? Flyverdragt?

Altså sleebee har jo to dyner så en tredje vil nok være lige i overkanten og en flyverdragt under er vist også for meget. En flis dragt eller bare nogle gode varme strømpebukser, en strik bluse og hue er også rigeligt. Nu skal han jo ikke ligge ude i under minus 10 grader chill og alm temp.

Anmeld

24. oktober 2011

Angelspot

Josephinesmor skriver:

Jeg har en sleebee og brugte den til min søn som er født 24 februar. Han kom ud og sove i barnevogn da han var 3 uger gammel. I starten fik han en heldragt på med hue og vanter til. Samt ekstra sokker. Men vi snakker temperaturer som lå under frysepunktet på det tidspunkt.

Nu er Oliver 8 mdr og kan bedre regulere sin varme. Jeg har begge dyner i sleebeen nu, skiftede til vinter for en måneds tid siden. Han sover i en alm heldragt om morgenen, med hue på hvor der er 5 grader. Men op af dagen ligger han kun i en alm jakke og med en lille stofhue. Han er et meget varmt barn og kan få det for varmt bare i den påklædning. Der skal ikke dyne udover sleebeen, den er rigelig varm i sig selv. Og selv om der ikke er uld i den, så har Oliver godt kunne regulere sin varme alligevel, på trods af at han er et varmt barn. I starten hvor jeg havde vinterdynen i, sov han kun i alm tøj med en hue på, så man kan sagtens klæde dem på efter at det er andedun.

Jeg synes dog at sleebeen hurtigt bliver flad, der hvor han ligger, å jeg har lagt den ovenpå barnevogns madrassen.

Anmeld

24. oktober 2011

Skouboe

Vi valgte voksi, men det er primært pga. den helt ekstremt lækre ulddyne. Jeg har aldrig prøvet andet, men vores voksi har nu holdt til 2 børn og er stadig blød og lækker.

Anmeld

24. oktober 2011

Zibi_84

Ihh piger, tusind tak for jeres svar! Jeg har da lige noget jeg skal gå i gang med Tusind tak

Anmeld

24. oktober 2011

Zibi_84

Josephinesmor skriver:

Præcis de samme spørgsmål jeg har?

Anmeld

24. oktober 2011

2babygirls

Angelspot skriver:

Jeg har en sleebee og brugte den til min søn som er født 24 februar. Han kom ud og sove i barnevogn da han var 3 uger gammel. I starten fik han en heldragt på med hue og vanter til. Samt ekstra sokker. Men vi snakker temperaturer som lå under frysepunktet på det tidspunkt.

Nu er Oliver 8 mdr og kan bedre regulere sin varme. Jeg har begge dyner i sleebeen nu, skiftede til vinter for en måneds tid siden. Han sover i en alm heldragt om morgenen, med hue på hvor der er 5 grader. Men op af dagen ligger han kun i en alm jakke og med en lille stofhue. Han er et meget varmt barn og kan få det for varmt bare i den påklædning. Der skal ikke dyne udover sleebeen, den er rigelig varm i sig selv. Og selv om der ikke er uld i den, så har Oliver godt kunne regulere sin varme alligevel, på trods af at han er et varmt barn. I starten hvor jeg havde vinterdynen i, sov han kun i alm tøj med en hue på, så man kan sagtens klæde dem på efter at det er andedun.

Jeg synes dog at sleebeen hurtigt bliver flad, der hvor han ligger, å jeg har lagt den ovenpå barnevogns madrassen.

hmmm jeg har da madrassen i, uanset om jeg bruger min sleebee eller alm dyne... Den er jo alt for tynd til at kunne agere som madras eller

Anmeld

24. oktober 2011

Angelspot

Tina&Martin skriver:

hmmm jeg har da madrassen i, uanset om jeg bruger min sleebee eller alm dyne... Den er jo alt for tynd til at kunne agere som madras eller

Jeg giver dig helt ret, men to af pigerne i min mødregruppe har en voksi, de har ikke madras under den, da de mener den er tyk nok at ligge på når vinterdynen er i. Og det synes jeg i hvert fald ikke sleebeen er, derfor skrev jeg det lige Til vinter isolerer den jo heller ikke særlig godt i barnevognen hvis de sover ude.

Anmeld

24. oktober 2011

2babygirls

Angelspot skriver:

Jeg giver dig helt ret, men to af pigerne i min mødregruppe har en voksi, de har ikke madras under den, da de mener den er tyk nok at ligge på når vinterdynen er i. Og det synes jeg i hvert fald ikke sleebeen er, derfor skrev jeg det lige Til vinter isolerer den jo heller ikke særlig godt i barnevognen hvis de sover ude.

OKay... har ikke lige haft fingrene i en voksi, så ved ikke hvor tykke de er, men min sleebee er i hver fald for slasket til det behov

Anmeld

24. oktober 2011

Anirak

Vi har en Basson uldpose, som koster 999 kr.

Den er super lækker og synes det er dejligt med uld, som er varmeregulerende.

I krybben har vi en SleeBee, og den er også lækker, men bare mere kompakt med de to dyner i..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.