Josephinesmor skriver:
Er godt nok også lidt blank her, vi har en sleebee som jeg havde tænkt at liggge min kommende søn i. Men har lige nogle spørgsmål, vil det være nok at ligge ham i den og evt med baby dyne ovenpå? Hvad skal han have på? Flyverdragt?
Jeg har en sleebee og brugte den til min søn som er født 24 februar. Han kom ud og sove i barnevogn da han var 3 uger gammel. I starten fik han en heldragt på med hue og vanter til. Samt ekstra sokker. Men vi snakker temperaturer som lå under frysepunktet på det tidspunkt.
Nu er Oliver 8 mdr og kan bedre regulere sin varme. Jeg har begge dyner i sleebeen nu, skiftede til vinter for en måneds tid siden. Han sover i en alm heldragt om morgenen, med hue på hvor der er 5 grader. Men op af dagen ligger han kun i en alm jakke og med en lille stofhue. Han er et meget varmt barn og kan få det for varmt bare i den påklædning. Der skal ikke dyne udover sleebeen, den er rigelig varm i sig selv. Og selv om der ikke er uld i den, så har Oliver godt kunne regulere sin varme alligevel, på trods af at han er et varmt barn. I starten hvor jeg havde vinterdynen i, sov han kun i alm tøj med en hue på, så man kan sagtens klæde dem på efter at det er andedun.
Jeg synes dog at sleebeen hurtigt bliver flad, der hvor han ligger, å jeg har lagt den ovenpå barnevogns madrassen.
Anmeld